Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Desktop background color niet weg te krijgen

Pagina: 1
Acties:

• Eolis
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-12-2021

Eolis

And the heavens shall tremble

Topicstarter
Sinds vorige door een misterieuze wijze (ik denk bepaalde toetsencombinatie) heb ik per ongeluk een desktop background color ingesteld waardoor de achtergrond van de tekst bij de desktop iccontjes niet meer transparant is, maar een kleur heeft :?

Uiteraard is de kleur middels display properties --> Desktop te veranderen, echter kan je hier alleen uit Windows kleuren kiezen en kan je dit niet meer als transparant instellen.

Zoeken heeft tot nu toe alleen dit opgeleverd.

Echt bizar, maar waar. Hier is uiteindelijk ook geen oplossing genoemt.

Ik word hier knettergek van. Weet iemand hoe je de boel weer als transparant kunt instellen?

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:57
Dit heeft niets met je display properties te maken, maar met de preformance opties die je kan aanpassen.
How to set performance options in Windows XP -> Visuele effecten

• Eolis

Eolis

Topicstarter
jjbstolk schreef op maandag 19 januari 2009 @ 09:41:
Dit heeft niets met je display properties te maken, maar met de preformance opties die je kan aanpassen.
How to set performance options in Windows XP -> Visuele effecten
Ik denk dat jij binnen de artikel die noemt hierop doelt:

De visuele effecten wijzigen
Windows biedt verschillende opties om de visuele effecten op uw computer in te stellen. U kunt bijvoorbeeld schaduwen weergeven onder menu's. Menu's krijgen dan een 3D vormgeving. U kunt instellen dat Windows de gehele inhoud van een venster weergeeft terwijl u het venster over het scherm verplaatst. Om grote tekst leesbaarder te maken, kunt u de zachte randen rond schermlettertypen laten weergeven.

Windows biedt opties voor het inschakelen van alle instellingen (voor de beste weergave) of geen van de instellingen (voor de beste computerprestaties). U kunt ook de standaardinstellingen herstellen.

U kunt als volgt visuele effecten wijzigen:
Klik op Start, klik op Uitvoeren en typ sysdm.cpl in het vak Openen
Open het tabblad Geavanceerd en klik onder Prestaties op Instellingen.
Open het tabblad Visuele effecten en gebruik een van de volgende methoden:
Selecteer Beste prestaties om de instellingen automatisch door Windows te laten aanpassen voor de beste prestaties.
Selecteer Beste weergave om de instellingen automatisch door Windows te laten aanpassen voor de beste weergave.
Klik op Aangepast en schakel vervolgens de selectievakjes in voor de items die u wilt gebruiken. Schakel de selectievakjes uit voor de items die u niet wilt gebruiken.

Klopt dat?
Hier heb ik uitvoerig naar gekeken, maar geen instelling gevonden die de achtergrondkleur van de tekst van mijn desktop icoontjes weer op transparant kan krijgen.

Verwijderd

Klik met de rechter muisknop op je bureaublad, ga naar Pictogrammen schikken op en haal het vinkje weg bij: Webonderdelen op het bureaublad vergrendelen.

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 16:20
Eolis schreef op maandag 19 januari 2009 @ 09:36:

Uiteraard is de kleur middels display properties --> Desktop te veranderen, echter kan je hier alleen uit Windows kleuren kiezen en kan je dit niet meer als transparant instellen.
heb je al gekeken bij appearance en themes ipv desktop bij de displayproperties?

• Eolis

Eolis

Topicstarter
@Freya,

Ik weet niet hoe je er bij komt dat het weghalen van dat vinkje het probleem oplost? Heb je het elders geprobeert? Wat bij mij verandert er helemaal niets als ik dat doe.

En ja absoluut. Ik heb alle tabbladen, opties en buttons onder display properties bekeken en uitgeprobeerd.
Helaas allemaal zonder gewenste resultaat.

Het is toch absurd dat je een standaard instelling van Windows onmogelijk weer terug kan krijgen 8)7 of ben ik nou gek!

Iemand een idee?

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Heb je windows theming misschien uitstaan? Of is je startknop wel gewoon groen? Volg die visuele effecten. als je beste weergave aanzet zouden je iconen doorzichtig moeten zijn. Anders heb je actieve desktop zoals freya zegt. Mocht bovenstaande allemaal het probleem niet oplossen, dan zou je je register moeten opschonen met bijvoorbeeld regcleaner, en even moeten scannen op spyware/virussen (virii?).

• BosGnoom
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 09:07
Heb je misschien een png als achtergrond staan? Ik meen me te herinneren dat ik ook wel eens zo'n probleem gehad heb. Een bmp of jpg als achtergrond geeft een "transparante" achtergrond van de tekst van de pictogrammen. Een png kreeg ik de achtergrond gevuld met de windows achtergrondkleur...

• Eolis

Eolis

Topicstarter
Heb de oplossing gevonden !!!!! :)

Onder display properties --> tabblad Desktop --> Customize Desktop --> Tabblad 'Web' --> Hier staat een gekke niet nader verklaarbare windows temp file ingesteld bij 'Web Pages'. Deze heb ik unchecked en 2 x Ok om de display properties menu af te sluiten en voila . . . geen achtergrond kleur meer bij de tekst van mijn desktop icoontjes !

In ieder geval dank voor alle hulp.

Verwijderd

Eolis schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:27:
@Freya,

Ik weet niet hoe je er bij komt dat het weghalen van dat vinkje het probleem oplost? Heb je het elders geprobeert? Wat bij mij verandert er helemaal niets als ik dat doe.
Uiteraard heb ik dat getest en bovendien kom ik dit probleem wel vaker tegen en dan helpt de aangedragen oplossing.

Voor de duidelijkheid, bij mij zijn de teksten dus transparant en als ik bij de betreffende optie het vinkje zet, dan worden de achtergronden van een vaste kleur voorzien, vandaar dus de aangedragen oplossing. Maar als het in jouw geval niet helpt, dan zal er wellicht een andere oorzaak zijn.
Pagina: 1