• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:29
Wij hebben een webshop (C#.net / asp.net / NHibernate / ActiveRecord) ontwikkelt voor een klant. Deze draait nu op een dedicated server (Xeon 2.5ghz quadcore (e5400 ?) + 1Gb Ram + WS2008 + IIS7) in een datacenter.

We hebben de site gestresstest (50 request per seconde) en de server heeft al moeite (30 sec heeft hij dan al nodig om de pagina te renderen en versturen). Nu loopt het geheugen niet vol (zit op 700Mb), maar de CPU wel. Nu kan ik echter niet het gebruik per core zien, de cpu zit op 100% met stress (continu).

Hoe kan dit komen? Is het toch te weinig geheugen? De webshop zelf is helemaal getweaked.

Apart is ook dat er in de taskmanager maar 1 cpu wordt getoont en er geen affiniteit is in te stellen. We vragen nu na hoe dat zit.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Hoe staat het BIOS ingesteld? Het is idd nogal vreemd dat maar 1 core gezien wordt. Mogelijk staat het in het BIOS verkeerd ingesteld.
Ik vermoed dat als je dit issue hebt opgelost, dat de problemen dan voorbij zijn.

Wat staat er bij apparaatbeheer (device management) bij computer? Het zou een multi processor device moeten zijn..

Zelf heb ik een 2008 webservertje draaiend gehad op een Athlon 1700+ met 1,5 Gb. Dat liep als een trein...

We have just one world, but we live in different ones...

• 418O2
ACPI X86-Based PC staat daar, dat is niet goed dus?

Bij processor staat wel gewoon Intel Xeon E5420 @ 2.5Ghz.

De config an sich lijkt mij ook voldoende voor deze site.

Edit: de hostingpartij heeft blijkbaar 2 VM's op deze pc draaien. De 'huidige' en een backupserver oid. We gaan eerst even kijken waarom dat zo is en of het probleem daar ligt. Maar in principe zou eea dan alsnog wel snel moeten draaien.

[ Voor 41% gewijzigd door 418O2 op 19-01-2009 10:35 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

418O2 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 09:50:

Edit: de hostingpartij heeft blijkbaar 2 VM's op deze pc draaien.
je hebt dus geen dedicated server ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• 418O2
alt-92 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:29:
[...]

je hebt dus geen dedicated server ;)
Nou het is dus wel een dedicated server, maar met 2 VM's met dezelfde server erop zegmaar. 1 als backup.

Maar we gaan nu met een engineer even kijken hoe het kan.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Advies van mijn kant:
  1. Laat drie dagen performance meting lopen via Windows (Counter Log)
  2. Gebruik daarvoor een standaard template (PAL_v1.3.4.3.zip (hier vind je een aantal standaard templates in)).
  3. Analyseer de performance log met de eerder genoemde PAL tool, je krijg dan meteen een mooi rapportje te zien. Hierin zit alles wat boven bepaalde MS tresholds zit en wat je moet verbeteren door of de hardware te verbeteren of je software / configuratie aan te passen
Je kunt wel gaan gissen is het , het geheugen maar daar heb ik denk niet zo heel veel aan. Een oorzaak zou kunnen zijn dat de applicaties meer geheugen vereisen, en een gevolg daarvan is dat je meer geheugen bijplaatst :D

[ Voor 16% gewijzigd door Turdie op 19-01-2009 20:44 ]

Verwijderd

418O2 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:51:
[...]

Nou het is dus wel een dedicated server, maar met 2 VM's met dezelfde server erop zegmaar. 1 als backup.

Maar we gaan nu met een engineer even kijken hoe het kan.
Als die ene backup is, laat dan beide cpu's toewijzen aan de web VM.. ben je klaar denk ik.

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ziet iedereen het feit over het hoofd dat het wellicht ook wel eens je custom code kan zijn dat de problemen veroorzaakt?
Pagina: 1