Maximaal aantal gebruikers Linksys WRT54G2 = 4?

Pagina: 1
Acties:

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Goedemorgen,

Op het moment maak ik gebruik van een Linksys WRT54G2. Deze zit achter een Ziggo modem en voor de rest niks speciaals. 2 poorten van de switch/router worden gebruikt om 2 computers met een kabel aan te sluiten. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van het draadloze netwerk.

Nu zit ik met het probleem dat een van de draadloze gebruikers niet op de router kan komen. Volgens hem ligt het aan het feit dat er maar maximaal 4 gebruikers gebruik kunnen maken van de router. Dat zou dus betekenen naast de twee bekabelde computers nog 2 computers draadloos en dat de router dan vol zit.

Ik kan de informatie nergens vinden, maar volgens mij kunnen er toch gewoon meer dan 4 mensen gebruik maken van die router? Ik wil 2 computers bekabeld aansluiten en 4 stuks draadloos.

Iemand een antwoord op deze veel te vroege maandagochtend? Alvast bedankt.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Je had het antwoord zelf wel kunnen vinden, maar het is geen enkel probleem om bijvoorbeeld 100 apparaten aan te sluiten.

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Ja man, dat is geen enkel probleem.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:12

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het modem zit gekoppeld aan de WAN poort en de router deelt de ip's uit? M.a.w.; DHCP op de router staat aan?

Ik kan het zo niet terug vinden, maar ik dacht dat het maximum aantal wireless clients iets van 16 zijn, maar het kunnen er ook veel meer zijn.

Wil niks helpen, dan kun je eens de DD-WRT of Tomato firmware gebruiken, deze hebben zich ook al bewezen...

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Heel waarschijnlijk staat in de router ingesteld dat hij max 4 ip's uitdeeld. (ik dacht dat dit standaard zo stond). Als je dit gewoon hoger zet, kan je met meer mensen gebruik maken van de router ;-) Bij mijn router (een WRT54GL) staat dit als ik mij niet vergis gewoon op de 1ste tab eenmaal ingelogd op de router.

• theHoff
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 09:16:
Heel waarschijnlijk staat in de router ingesteld dat hij max 4 ip's uitdeeld. (ik dacht dat dit standaard zo stond). Als je dit gewoon hoger zet, kan je met meer mensen gebruik maken van de router ;-) Bij mijn router (een WRT54GL) staat dit als ik mij niet vergis gewoon op de 1ste tab eenmaal ingelogd op de router.
Dat zei de gebruiker ook. Ik zal straks eens in de router duiken hoewel ik er wel op heb gelet met het installeren van de router en toen heb ik het niet gezien.

Is tomato ook voor de G2 geschikt? Ik heb het wel gebruikt op de GL maar nog niet op de G2.

En thnx voor de snelle antwoorden.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:43

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Hoe snel is je internet verbinding en hoe actief word het over het algemeen gebruikt door de gebruikers? Dit zijn denk ik ook belangrijke dingen om rekening mee te houden. Wij hebben hier thuis ook 2 computers bedraad verbonden en ongeveer 4 ( 5 vanaf komende week) draadloos verbonden via wifi. Hoe vaak wij wel niet last hebben van een verbinding die het of niet meer aankan, of dat hij gewoon volledig volstroomt als 1 iemand bijvoorbeeld een topic opent op tweakers en dat de verbinding door het hele huis ontzettend gaat stotteren.( om over 3 pc's tegelijk streaming video te kijken maar niet gesproken)

Hou dus ook rekening met je snelheid en de gebruikers. Anders ga je hier nog echt gezeik mee krijgen ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Touchdomex schreef op maandag 19 januari 2009 @ 09:42:
Hoe snel is je internet verbinding en hoe actief word het over het algemeen gebruikt door de gebruikers? Dit zijn denk ik ook belangrijke dingen om rekening mee te houden. Wij hebben hier thuis ook 2 computers bedraad verbonden en ongeveer 4 ( 5 vanaf komende week) draadloos verbonden via wifi. Hoe vaak wij wel niet last hebben van een verbinding die het of niet meer aankan, of dat hij gewoon volledig volstroomt als 1 iemand bijvoorbeeld een topic opent op tweakers en dat de verbinding door het hele huis ontzettend gaat stotteren.( om over 3 pc's tegelijk streaming video te kijken maar niet gesproken)

Hou dus ook rekening met je snelheid en de gebruikers. Anders ga je hier nog echt gezeik mee krijgen ;)
Daar zou je bij normaal gebruik geen problemen mee moeten hebben. Wel is het zo dat als er meerdere gebruikers een bittorrent client opstarten, je router nog wel eens op zn bek wil gaan door de grote hoeveelheid connecties :)

Omelette du fromage!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:43

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Dxta schreef op maandag 19 januari 2009 @ 09:45:
[...]

Daar zou je bij normaal gebruik geen problemen mee moeten hebben. Wel is het zo dat als er meerdere gebruikers een bittorrent client opstarten, je router nog wel eens op zn bek wil gaan door de grote hoeveelheid connecties :)
Torrents willen alleen als de upload gelimiteerd is naar 15Kbs. Anders trekt hij zichzelf inderdaad grandioos op zijn bek. Maar ook bij normaal gebruik wil hij nog wel eens spontaan op zijn bek gaan.... :/ Zijn het gewend ondertussen 8)7

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• theHoff
  • Niet online
Dxta schreef op maandag 19 januari 2009 @ 09:45:
[...]

Er is een gebruiker die daar gebruik van maakt, maar die zijn verbinding heb ik qua snelheid gemaximaliseerd naar de helft van het totaal beschikbare. De rest van de gebruikers die surfen wat enzo maar voor de rest niks speciaal. Poorten staan ook niet naar hun geforward, dus moet geen probleem opeveren. Maar wel goeie tip.

• theHoff
  • Niet online
Kleine update. De router stond standaard op 50 mogelijke DHCP connecties. Zou dus geen probleem op mogen leveren.
Wel een en ander aan instellingen aangepast zodat mogelijk zijn wat oudere laptop het draadloze internet wel trekt. Zijn optie om het beveiligingsprotocol te wijzigen naar WEP heb ik maar even genegeerd.

Tot nu toe geen klachten meer gehad. Zal dus wel goed zijn.

Thnx voor de antwoorden.
Pagina: 1