ATA100 Disk wil niet booten

Pagina: 1
Acties:

• toraq
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

toraq

Shoving is the answer

Topicstarter
Ik heb een nieuwe harddisk gehaald, een maxtor 5400 rpm 40 gb ATA 100, maar mijn kt7a-raid wil niet van die schijf booten, terwijl mijn oudere maxtor 5400 rpm 15 gb ATA 66 wel wil booten.
Weet iemand hier iets op ?

I am a shover robot, do not trust the pusher robot, I will protect you from the terrible secrets of space!

• Machiel187
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:06

Machiel187

64bit Powah!

Kijk is in je bios of je bij de boot devices, wel ata100 device hebt geselecteerd en niet hdd0 ofzo

edit:

En of je wel je ata100 raid controller op enable hebt staan.

Asus K8V Deluxe / AMD 3000+ 64bit / Kingston 2x256 pc3200 / Ati Radeon 9700 Pro / IIyama 19" A902MT Vision Master Pro 451 / Maxtor 40Gb & Western Digital 80Gb / Lite-On 16x10x32 / SBLive 1024

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:37
De bios van je raid proberen te updaten :?

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

• toraq
  • Niet online

toraq

Shoving is the answer

Topicstarter
Op zondag 25 februari 2001 14:20 schreef Machiel187 het volgende:
Kijk is in je bios of je bij de boot devices, wel ata100 device hebt geselecteerd en niet hdd0 ofzo

edit:

En of je wel je ata100 raid controller op enable hebt staan.
Ik heb die ATA100RAID optie bij de eerste bootdevice gezet, maar dat hielp niet.
Ik heb trouwens geen raid-config.
Oh, en ik kan die highpoint raid controller bios niet in, hoe hard en vaak ik ook op Ctrl+H druk :?

I am a shover robot, do not trust the pusher robot, I will protect you from the terrible secrets of space!

Verwijderd

Wat dacht je van terug naar de winkel gaan, lijkt me namelijk niet helemaal de bedoeling

• toraq
  • Niet online

toraq

Shoving is the answer

Topicstarter
Op zondag 25 februari 2001 14:47 schreef gschoots het volgende:
Wat dacht je van terug naar de winkel gaan, lijkt me namelijk niet helemaal de bedoeling
de harde schijf lijkt me in orde, aangezien ik er wel windows op hebben kunnen zetten.
ik heb ook al met een bootdisk sys c: gedaan, dus hij lijkt me niet bepaald stuk.

• Machiel187
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:06

Machiel187

64bit Powah!

Op zondag 25 februari 2001 14:42 schreef toraq het volgende:

[..]

Ik heb die ATA100RAID optie bij de eerste bootdevice gezet, maar dat hielp niet.
Ik heb trouwens geen raid-config.
Oh, en ik kan die highpoint raid controller bios niet in, hoe hard en vaak ik ook op Ctrl+H druk :?
Heb ik ook niet, maar als je je hd op een ata66 kabel doet dus voor ata100, moet hij op je highpoint controller. Dus moet je raid controller wel aan staan.

(Dit mobotje heeft trouwens zoiezo veel problemen, zodra je je highpoint controller veel gaat belasten heb je de kans dat je gewone ide poorten het gaan opgeven....het is gewoon een lastig moederbord, het heeft bij mij ook even geduurt voordat ik het door had, maar het is op te lossen.)

Asus K8V Deluxe / AMD 3000+ 64bit / Kingston 2x256 pc3200 / Ati Radeon 9700 Pro / IIyama 19" A902MT Vision Master Pro 451 / Maxtor 40Gb & Western Digital 80Gb / Lite-On 16x10x32 / SBLive 1024

• toraq
  • Niet online

toraq

Shoving is the answer

Topicstarter
Op zondag 25 februari 2001 15:20 schreef Machiel187 het volgende:

[..]

Heb ik ook niet, maar als je je hd op een ata66 kabel doet dus voor ata100, moet hij op je highpoint controller. Dus moet je raid controller wel aan staan.

(Dit mobotje heeft trouwens zoiezo veel problemen, zodra je je highpoint controller veel gaat belasten heb je de kans dat je gewone ide poorten het gaan opgeven....het is gewoon een lastig moederbord, het heeft bij mij ook even geduurt voordat ik het door had, maar het is op te lossen.)
Ik heb hem op die highpoint geprikt, maar hij doet het nog steeds niet :(

Pagina: 1