Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk nu al een jaar of 3 met dit moederbordje.
Maar opeens werken mijn usb poorten niet meer.
Muis dood en ook een usb stick of iets geeft geen reactie.

Nu las ik in deze verkoop ook al dat het vaker voor komt dat de controller defect gaat:
V&A aangeboden: MSI 865PE Neo2-P Platinum, 865PE (Sound, G-Lan, Sata)

Hoe zou ik dat kunnen checken of (indien mogelijk) kunnen verhelpen?

Zo geeft hij het in het apparaatbeheer weer:
Afbeeldingslocatie: http://img103.imageshack.us/img103/6936/usbnw5.jpg

al geprobeerd:
*bios al geflashed

*windows reinstall na format
*usb sticks geprobeerd
*hubs verwijdert apparaatbeheer

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2009 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Die windows-reinstall, was dat met een schone lei (format) of zonder (al dan niet vanuit windows)?

Heb je al eens geprobeerd om de Root Hub's weg te gooien en te rebooten? Zo niet, doe eens, dan is alle hardware opeens weer nieuw.

Als je muis en dergelijke gebruikt hebt om te testen, dan neem ik aan dat je geen andere apparaten meer aangekoppeld had, en dat je opnieuw 'koud' opgestart bent voordat het eerste apparaat er weer aan ging?

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:38
Kijk eens goed naar de southbridge chip, heb al meerdere 865PE borden gezien met defecte USB waarbij er op de southbridge (waar de USB controller inzit) echt een bobbeltje of putje te zien was op de chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op maandag 19 januari 2009 @ 09:01:
Kijk eens goed naar de southbridge chip, heb al meerdere 865PE borden gezien met defecte USB waarbij er op de southbridge (waar de USB controller inzit) echt een bobbeltje of putje te zien was op de chip.
mijn vorige 865PE is via de RMA ook met dit southbridgeprobleem terug gekomen.
Toen zat er ook een behoorlijke soort ingesmolten vlek op, maar nu ziet alles er correct uit.

al geprobeerd:
*bios al geflashed

*windows reinstall na format
*usb sticks geprobeerd
*hubs verwijdert apparaatbeheer