Sweex LW050 firmware update

Pagina: 1
Acties:

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik heb hier een sweex LW050 v1, en hij draait al meer als 1,5 jaar op dezelfde firmware.
Nu ben ik op zoek gegaan naar nieuwe firmware, maar op de sweex site staat helemaal geen firmware voor dit apparaat. Wel heb ik firmware gevonden voor de LW050 v2, nou vroeg ik me af of deze compatible is?

Voordat ik het hele apparaat vern*k ;)

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:15
Als het typenummer al vermeldt dat het om een andere versie gaat zal het dus wel om andere hardware gaan. Dus ik zou die firmware er niet op zetten.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• happyguppy
Hmm ja dat dacht ik al.

Weet iemand wel de firmware voor de v1 te vinden?

Ik draai nu:

Firmware Version:
3.3.0 Build 061110 Rel.77013n
Hardware Version:
LW050 08152020

Thanks!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zelfs als je inlogt op de FTP server van Sweex zie je hem nergens (heb voor je gekeken). Na wat geGoogle kom ik nergens een firmware tegen voor v1. Als ik jou was zou ik Sweex mailen om te vragen of zij hem hebben en willen toesturen, en anders wellicht iemand van dit forum die er een heeft (hopelijk niet al teveel mensen :+ ). Succes :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

gerbenvandijk schreef op zondag 18 januari 2009 @ 23:58:
Ik heb hier een sweex LW050 v1, en hij draait al meer als 1,5 jaar op dezelfde firmware.
Nu ben ik op zoek gegaan naar nieuwe firmware, maar op de sweex site staat helemaal geen firmware voor dit apparaat.
Waarom wil je eigenlijk een nieuwe firmware erop zetten? Als het goed werkt, dan is daar geen noodzaak toe.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• happyguppy
gambieter schreef op maandag 19 januari 2009 @ 00:27:
[...]

Waarom wil je eigenlijk een nieuwe firmware erop zetten? Als het goed werkt, dan is daar geen noodzaak toe.
hij kan mn load soms niet aan, dan knalt ie eruit :)

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-03 15:35
Heb je al iets gevonden? Ik ben ook erg geinteresseerd!

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-02 21:27

C0nscious

Mysteryman.

Same here.. heel raar dat 'ie ineens onvindbaar is.

En ik durf het ook niet aan om de v2 uit te proberen, direct is 'ie dood.

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Dat een router de load niet aan kan heeft meestal weinig van doen met firmware eerder met een te trage processor op een te dikke pijp. Heb het zelf gehad met me WRT54G V2 toen ik van 16>24Mbit ging en ik met 100% load niet verder kwam dan 16Mbit. Na aanschaf van een WL500W van Asus nooit problemen meer gehad.

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-03 18:48
gerbenvandijk schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:12:
[...]

hij kan mn load soms niet aan, dan knalt ie eruit :)
Sweex routers staat hier wel een beetje bekend om. Mijn eerste router was ook een sweex, deze moest ik gewoon eens in de maand rebooten.

Ik denk dat je beter een andere router kan kopen die wat sneller is en wat meer aan kan.
Pagina: 1