Hoi jongens,
Ik heb een script geschreven waarmee ik elke maand van de servers onze MDB's kopieer naar een workstation.
Het probleem is dat alle MDB's in subdirs zitten en dezelfde naam hebben... Dus mijn script voegt telkens een nr toe en schrijft ze vervolgens weg in 1 map.
Dit werkt in elk geval allemaal.
MAAR nu is het ook de bedoeling om op de gewijzigde datum te checken, omdat alle oudere files geskipped moeten worden.
Ik heb dit met copy proberen te doen, maar die geeft me geen optie om op datum te checken.
Vervolgens heb ik xcopy gebruikt, waarbij het wel lukt om op datum te checken.
Maar nu vraagt het script tijdens elke file-copy of het om een dir of een file gaat (D or F), dus moet ik voor 100 files, 100 keer op F drukken -_-
Weet er iemand hier een oplossing voor?
Ik heb een script geschreven waarmee ik elke maand van de servers onze MDB's kopieer naar een workstation.
Het probleem is dat alle MDB's in subdirs zitten en dezelfde naam hebben... Dus mijn script voegt telkens een nr toe en schrijft ze vervolgens weg in 1 map.
Dit werkt in elk geval allemaal.
MAAR nu is het ook de bedoeling om op de gewijzigde datum te checken, omdat alle oudere files geskipped moeten worden.
Ik heb dit met copy proberen te doen, maar die geeft me geen optie om op datum te checken.
Vervolgens heb ik xcopy gebruikt, waarbij het wel lukt om op datum te checken.
Maar nu vraagt het script tijdens elke file-copy of het om een dir of een file gaat (D or F), dus moet ik voor 100 files, 100 keer op F drukken -_-
Weet er iemand hier een oplossing voor?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| @echo off setlocal ::Define values set basedir=\\server\basedir\ set filename=klanten.mdb set targetdir=c:\localdir\ ::Basedir must end in \ if "%basedir:~-1,1%" NEQ "\" set basedir=%basedir%\ if "%targetdir:~-1,1%" NEQ "\" set targetdir=%targetdir%\ set /a Count=0 ::find/process all files for /R %basedir% %%i in (%filename%) do call :ProcessFile "%%i" :ProcessFile set PathNameExt=%~1 if "%PathNameExt%" EQU "" goto :eof if not exist "%PathNameExt%" goto :eof set Name=%~n1% set Ext=%~x1% set /a Count=%Count%+1 xcopy.exe %PathNameExt% %targetdir%%Name%.%Count%%Ext% /D:01-09-2009 |