[testcase] Corinne

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Spelen met make-up is leuk, spelen met zeer zware make-up is vind ik nog leuker ;) en vanwege de koude buitenlucht heb ik mijn slaapkamer maar tijdelijk verbouwd.

Visagie & fotografie: Timo Wolthof
Model: Corinne

1:
Afbeeldingslocatie: http://atfook.nl/corinne/Corinne-IMG_4320.jpg

2:
Afbeeldingslocatie: http://atfook.nl/corinne/Corinne-IMG_4385.jpg

3:
Afbeeldingslocatie: http://atfook.nl/corinne/Corinne-IMG_4423.jpg

4:
Afbeeldingslocatie: http://atfook.nl/corinne/Corinne-IMG_4428.jpg

5:
Afbeeldingslocatie: http://atfook.nl/corinne/Corinne-IMG_4443.jpg

6:
Afbeeldingslocatie: http://atfook.nl/corinne/Corinne-IMG_4449.jpg

7:
Afbeeldingslocatie: http://atfook.nl/corinne/Corinne-IMG_4470.jpg

8:
Afbeeldingslocatie: http://atfook.nl/corinne/Corinne-IMG_4478.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Timo op 19-01-2009 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Hm, ik was onder de indruk dat jij een cursus visagie deed?

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
http://www.atfook.nl/v1.jpg Yep, doe ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Timo op 18-01-2009 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, ik vind de makeup wat te. Nr8 is okay, maar als je zo op het model ingaat zonder enige context, dan zou ik in een serie meer afwisselende poses e.d. zoeken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ik vind 8 erg mooi, en dan heb ik over de belichting en pose. De makeup, sorry, het werkt niet bij mij. Het is echt te rauw wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 23:09:
Mja, ik vind de makeup wat te. Nr8 is okay, maar als je zo op het model ingaat zonder enige context, dan zou ik in een serie meer afwisselende poses e.d. zoeken? :)
Thanks daar kan ik wat mee, zal ik proberen de volgende keer (dinsdag al) mee te nemen ;) Heb alleen nog wat moeite met echt poseren, maar ik oefen veel dus dat komt wel goed.
:)
J3roen schreef op zondag 18 januari 2009 @ 23:19:
Ik vind 8 erg mooi, en dan heb ik over de belichting en pose. De makeup, sorry, het werkt niet bij mij. Het is echt te rauw wat mij betreft.
Thanks, make-up blijft smaak natuurlijk maar kan het me voorstellen :P

[ Voor 26% gewijzigd door Timo op 18-01-2009 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmzz dat oortje op 4/5 leidt best wel af :P
Vind de make-up verder erg vervelend om te zien, waardoor het geheel de interesse verliest voor mij. Vind de ogen erg belangrijk bij een vrouw, door de zwarte make-up verliest het al zijn aantrekkingskracht (misschien dat het bij een vrouw met helder blauwe ogen prettiger was om te zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je visagie-skills toon je hier iig niet mee, want het is niet mooi gedaan sorry. Probeer dan eerst eens een paar goede naturel shoots (een goede naturel is knap lastig qua visagie).

wat er vooral niet klopt aan het beeld is het truitje, matched niet met dit soort makeuphandel. Weet ook niet waar je naar op zoek was. Beste beeld vind ik dan #2 mits haar arm/hand niet in beeld had geweest.

Die dingen met plakkertjes ook achterwege laten, is spielerei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:02

Zeror

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 23:47:
Vind de make-up verder erg vervelend om te zien, waardoor het geheel de interesse verliest voor mij. Vind de ogen erg belangrijk bij een vrouw, door de zwarte make-up verliest het al zijn aantrekkingskracht (misschien dat het bij een vrouw met helder blauwe ogen prettiger was om te zien)
Ik vond zelf het truitje wat ze aan heeft juist heel storend. Past totaal niet bij de make-up. Had dan een een zwarte (gothic) jurk gebruikt in de plaats ervan en ik denk dat de shoot er veel beter uit was gekomen.

Nummer 2 komt wat bij betreft het beste uit deze serie foto's samen met nummer 8 (truitje is hier het minst storend).

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 23:58:
Je visagie-skills toon je hier iig niet mee, want het is niet mooi gedaan sorry. Probeer dan eerst eens een paar goede naturel shoots (een goede naturel is knap lastig qua visagie).

wat er vooral niet klopt aan het beeld is het truitje, matched niet met dit soort makeuphandel. Weet ook niet waar je naar op zoek was. Beste beeld vind ik dan #2 mits haar arm/hand niet in beeld had geweest.

Visagieskills komen eind deze week nog wel aan bod, even wachten op toestemming om de foto's te plaatsen :) Doe niet alleen dit soort extreme "spielerei" dingen ;) En ondanks dat je het niet mooi gedaan vind ( kan ik inkomen, heb paar grove fouten gemaakt ook, gebeurt wel eens ;) ) heb ik van die keer spelen 10x meer geleerd dan weer een zachte naturelle make-up ;)
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 23:47:
Haha, ze heeft blauwe ogen, alleen niet hemelblauw ;)
Rakkerzero schreef op maandag 19 januari 2009 @ 00:03:
[...]

Ik vond zelf het truitje wat ze aan heeft juist heel storend. Past totaal niet bij de make-up. Had dan een een zwarte (gothic) jurk gebruikt in de plaats ervan en ik denk dat de shoot er veel beter uit was gekomen.

Nummer 2 komt wat bij betreft het beste uit deze serie foto's samen met nummer 8 (truitje is hier het minst storend).
Geef ik je 100% gelijk in, kledingkeuze was niet optimaal, truitje past er niet echt bij in't thema.

SInds een week heb ik beschikking over een fatsoenlijke studioruimte, dat werkt voor mij, alswel voor't model sowieso wat makkelijker :)

[ Voor 51% gewijzigd door Timo op 19-01-2009 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik vind de makeup echt niks en als je zoveel gebruikt doe het dan netjes. Want ik vind het model vrij slordig overkomen zeg maar. Haar nagels zien er eigenlijk ook niet echt fris uit en mochten ook wat meer opgekalefaterd worden. Haar haren vind ik eigenlijk ook een beetje "vettig" uitzien....De makeup zie je heel goed zitten, dus iets meer softenen lijkt me.
Ik vind de pose en de blik van het model in foto 5 en 6 niet echt iets zeggen. Foto 3, en de laatste 2 zijn ongeveer hetzelfde en iets onderbelicht.
Qua pose vind ik 2 het beste. Bij nummer 8, komt het denk ik door de makeup dat ze een fronsende blik heeft, of haar wenkbrauw optrekt.

EDIT: nu ik mijn kritiek zelf lees: was het met opzet dat het meisje slordig moest overkomen?

[ Voor 69% gewijzigd door Deathchant op 19-01-2009 09:19 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
  • Laatst online: 18-09 10:39
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 23:58:

Persoonlijk had ik iets met gothic weer erg cliché gevonden. Mij pakt het op zich juist wel omdat ik er wel een verhaal in zie: iedereen die zich door de druk van omgeving probeert op te kalefateren wat eigenlijk veel te ver doorgeslagen is.

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Deathchant schreef op maandag 19 januari 2009 @ 09:14:
Ik vind de makeup echt niks en als je zoveel gebruikt doe het dan netjes. Want ik vind het model vrij slordig overkomen zeg maar. Haar nagels zien er eigenlijk ook niet echt fris uit en mochten ook wat meer opgekalefaterd worden. Haar haren vind ik eigenlijk ook een beetje "vettig" uitzien....De makeup zie je heel goed zitten, dus iets meer softenen lijkt me.
Ik vind de pose en de blik van het model in foto 5 en 6 niet echt iets zeggen. Foto 3, en de laatste 2 zijn ongeveer hetzelfde en iets onderbelicht.
Qua pose vind ik 2 het beste. Bij nummer 8, komt het denk ik door de makeup dat ze een fronsende blik heeft, of haar wenkbrauw optrekt.

EDIT: nu ik mijn kritiek zelf lees: was het met opzet dat het meisje slordig moest overkomen?
Dat was wel mijn opzet, vandaar in de eerste fotos dat ze ook gewoon een doek om'r heen heeft ;)

Enige waar ik qua make-up niet tevreden over ben is dat de randen niet helemaal 100% kloppen en dat ik wat geknoeid heb op 'r wang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Ik wil geloven dat het voor jezelf een leuke middag is geweest waarin je jezelf aardig hebt uitgeleefd en nieuwe dingen hebt geleerd. Dat gezegd hebbende: wat probeer je uit te drukken?

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Tja bij visagie is techniek wel belangrijk....

Zoals bij fotografie menig maal is aangegeven, testjes/spielerij is leuk en leerzaam, maar niet om als tescase op een forum te dumpen. Dat geld hier net zo. Ik kan me niet voorstellen dat je dit ziet als promotie van je eigen visa skills.

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Frank|A schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 16:09:
Tja bij visagie is techniek wel belangrijk....

Zoals bij fotografie menig maal is aangegeven, testjes/spielerij is leuk en leerzaam, maar niet om als tescase op een forum te dumpen. Dat geld hier net zo. Ik kan me niet voorstellen dat je dit ziet als promotie van je eigen visa skills.
ik ben niet zo zelfpromotiegeil, maar er wordt vaker naar mn hoofd geslingerd dat ik dingen niet af maak. o.a het niet posten van materiaal valt daar dus onder :P en daarom is het een testcase en geen showcase. daarnaast beheers ik de techniek best, dus daar ben ik helemaal niet bang voor.
C4M1 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 11:31:
Ik wil geloven dat het voor jezelf een leuke middag is geweest waarin je jezelf aardig hebt uitgeleefd en nieuwe dingen hebt geleerd. Dat gezegd hebbende: wat probeer je uit te drukken?
Ik wilde een rock/punk look, way over the top neerzetten, en way over the top it is ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Timo op 21-01-2009 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:12
Op basis van wat ik hier zie zou ik niet zeggen dat je de visagie techniek beheerst. Zeker niet als je zegt dat je een rock/punk look hebt willen neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:43
het doet me een beetje aan de vrouwelijke variant van de Joker denken... ;)

jammer dat de visagie zoveel aandacht afleidt van de daadwerkeljke platen, want die zijn imo goed geslaagd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:12

polthemol

Moderator General Chat
Herrick schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 11:22:
Op basis van wat ik hier zie zou ik niet zeggen dat je de visagie techniek beheerst. Zeker niet als je zegt dat je een rock/punk look hebt willen neerzetten.
lees het stukje "way over the top" er ook even bij ;)

Idee wel leuk, uitvoering minder. Persoonlijk stoor ik me gigantisch hard aan die sterretjes op haar wang. Te cliche/kitsch naar mijn smaak :)

Foto 8 vind ik wel nog aardig om naar te kijken

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind ze allemaal erg op elkaar lijken, maar #2 heeft wel iets. probleem is wel dat die schaduw in de hand de donkere tinten wel heel erg allemaal aan een kant plaatst.

Qua make-up is het idee wel origineel, maar niet 100% uit de 'verf' ;-) gekomen. Die opplaksterretjes passen bijvoorbeeld totaal niet bij de makeup, en het grijs-witte piratenshirt is ook geen goede keuze wat mij betreft.
Had liever de poses van de laatste foto's met de kleding van #2 gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Over de visagie is wel genoeg gezegd maar ik vind het flitswerk en bijbehorende reflecties / harde schaduwen niet echt mooi.
Ook vind ik het wegwerken van de achtergrond (zwart maken + blur) slordig gedaan en erg lelijk, vooral bij 7 & 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 09:29

djkooij

voorheen Facemodder

Het laat de volgende indruk achter na een snelle blik:

Lief, bedeesd meisje, beetgenomen met een of andere oude inkt grap. Om het compleet te maken een serie foto's om de grap vast te leggen. Maar dat was niet de boodschap die je wilde uitstralen en die bedoelde boodschap komt echt niet over. Model komt veel te lief over, plaat is te clean, sfeer is te netjes, lippenstift is weer redelijk netjes, kabam! zwart op d'r ogen, etc. Het is een allegaartje van stijlen die totaal niet matchen.
Concentreer je op de sfeer die je wilt uitstralen en, wat Simon al aangaf, doe vooronderzoek.

fotospul

Pagina: 1