Ik heb dus sinds kort een PDA met Windows Mobile 5.0. (Gekregen van iemand die hem wegdeed, dus geen boekjes etc. erbij). Toen ik vanmiddag bezig was, kreeg ik ineens een "out of memory" error. Via wat klikken kwam ik bij een rijtje "running programs". Daar stonden er meer dan 10 in, dus ik heb ze allemaal maar afgesloten. Nu vroeg ik mij af:
- blijkbaar sluit je bij WM een programma niet af door op het kruisje rechtsbovenaan te klikken. Niet alle programma's hebben een expliciet "exit" commando (volgens mij). Wat is de goede manier om een programma af te sluiten?
- is er een gratis programma dat openstaande (geminimaliseerde) programma's als icoontjes toevoegt onderaan het scherm (naast het landscape/portrait, bluetooth en WLAN icoontje?)
- Oggsync werkte opzich prettig, maar doet er lang over om te synchroniseren. Bovendien vragen ze 30 dollar abbonementsgeld per jaar om meerdere kalenders te synchroniseren, en dat vind ik wat duur. Weer gedeinstalleerd dus...
- NuevaSync heeft als voordeel dat het geen clientprogramma gebruikt, maar via een server gaat die als intermediair tussen je PDA en Google inzit. Het synchroniseren duurt alleen een eeuwigheid: ik gebruik Google Calendar al een tijdje, en telksens als ik synchroniseer, gaat nuevasync alle afspraken sinds begin 2007 af (meer dan 2000 afspraken!). Ik wil graag een optie "synchroniseer afspraken tussen vandaag en 60 dagen van nu" of zoiets, dus NuevaSync is het ook niet helemaal
- Mijn laptop kwam met Vista en Student Office, waar geen Outlook bij zat (WTF?!) dus Google Calendar Sync werkt niet.