Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eenvoudig klein autotje gezocht ( +- 5k t/m 10k p. jaar )

Pagina: 1
Acties:

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Wij zijn op zoek naar een goedkoop autotje in aanschaf voor naast de BMW, goedkoop in onderhoud en mag niet te veel wegen.

Budget : va gratis :+ tot +- 1500 euro.
Kilometers per jaar : dit zal variëren van 5000 tot max 10000km.
Kleur : Liefste geen wit en rood ( hiermee bedoel ik de kleur die in de loop der jaren roze is :P ).
Gewichtsklasse : Max 950kg

Franse auto's zijn me slecht bevallen dus er komt ook geen franse auto voor de deur.

Het autotje moet lekker betrouwbaar zijn natuurlijk.

Zelf zitten we een beetje te denken aan:
- Opel Corsa
- Honda Civic
- Seat Ibiza
- VW Polo ( Maar daar zit je snel aan de 2000 voor een nette volgens mij )
- Ford Ka
- VW Golf 2 ( 3 drs )
- ??..

We zoeken ook weer niet zon kleine auto als een Alto, je moet er nog wel iets mee kunnen vervoeren :P

Wat zouden jullie aanraden en vooral wat zouden jullie afraden ?

Ps : Er is absoluut geen haast, we zitten nu een beetje te oriënteren maar het zal dit jaar wel een keer gebeuren dat we er 1 bij kopen.

Blij Met Wilco

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:47
mijn BMW 318i 1993 bordeaux rood/roestbruin (verkleurd NIET :P) gaat er volgende maand weer uit. Heb ik gekocht puur om ff de wintermaanden door te komen zodat mijn goede motors niet door de pekel hoeven. Vandeweek ga ik weer lekker met de motor naar het werk en kan de auto weer de deur uit.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Mazda 323? Daar kunnen evt ook nog wat boodschappen in.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Wat dacht je van deze Opel Corsa ?
Pittige 1.4L 16v en zit goed in de opties :). Enige nadeel is misschien de kilometerstand, maar als je weinig rijdt lijkt me dat niet erg van belang.

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 20:40:
Wat dacht je van deze Opel Corsa ?
Pittige 1.4L 16v en zit goed in de opties :). Enige nadeel is misschien de kilometerstand, maar als je weinig rijdt lijkt me dat niet erg van belang.
Opzich een leuke auto maar kijk liever nog even verder omdat het toch geen haast heeft.
harley schreef op zondag 18 januari 2009 @ 20:14:
mijn BMW 318i 1993 bordeaux rood/roestbruin (verkleurd NIET :P) gaat er volgende maand weer uit. Heb ik gekocht puur om ff de wintermaanden door te komen zodat mijn goede motors niet door de pekel hoeven. Vandeweek ga ik weer lekker met de motor naar het werk en kan de auto weer de deur uit.
E30 of E36 ? 2 drs? 4 drs ?
MadMarky schreef op zondag 18 januari 2009 @ 20:24:
Mazda 323? Daar kunnen evt ook nog wat boodschappen in.
De 323F is een leuke auto , de 323 vind ik weer iets minder, het vrouwtje heeft graag een beetje sportieve look, niet te oud bollig :P

[ Voor 15% gewijzigd door -Thunder- op 18-01-2009 20:52 ]

Blij Met Wilco

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Kijk eens naar Ford Fiesta's.
Voor 1500 zal je een nette mk3.5 uit 95-96 kunnen vinden. Ze roesten redelijk, maar niet op plekken die je niet door de apk krijgt. De mk3(voor 1995) roesten op veel te veel plekken en zijn minder veilig.
De iets modernere mk4 is ook zeer betrouwbaar, maar net iets minder dan de mk3.5. Je hebt wel meer comfort en veiligheid.

Ik rij zelf met een mk3.5 die al 20k (gekocht met 110k op de teller) heeft gereden zonder enig probleem. Zijn zowat onverwoestbaar.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou de Suzuki Swift overwegen. Ik rijdt er zelf al een paar jaar mee rond. Die dingen rijden 1:20 en kosten 10 euro per maand aan wegenbelasting.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:12

DaWaN

'r you wicked ??

Suzuki Swift is aardig roest gevoelig.
Ik zou zeggen koop een Toyota Starlet, die dingen zijn oneindig betrouwbaar, het is dat een Charade meer vermogen heeft en goedkoper was anders had ik ook een Starlet gehad :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Hoe zit het eigenlijk met Fiat Punto's ? Zijn opzich namelijk ook wel leuke autotjes.

De Toyota startlet zijn betrouwbare auto's, dat weten we maar het is geen schoonheid, maar hij blijft wel op het lijstje staan als het niets anders kan worden.

[ Voor 48% gewijzigd door -Thunder- op 18-01-2009 23:12 ]

Blij Met Wilco

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:03

ST10©DE

Dus.............

Ik zou ook voor een toyota gaan. Een corrola is misschien ook nog een optie?

Betreffende die Punto: lijkt me nog minder dan een franse auto...

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Ik heb met dezelfde voorwaarden een 2de auto gekocht: een Mitsubishi Lancer uit '95 met 160.000 op de teller. Kostte me 1500 euro en je krijgt echt waar voor je geld. Nergens roest, niets elektronisch dus ook weinig wat stuk kan. Nadeel: ik heb een rode (roze) ;)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

DaWaN schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:54:
Ik zou zeggen koop een Toyota Starlet, die dingen zijn oneindig betrouwbaar, het is dat een Charade meer vermogen heeft en goedkoper was anders had ik ook een Starlet gehad :)
Roestgevoelig? De mijne ('97) roest nergens en op andere Swifts van hetzelfde model zie ik ook nooit roest zitten. De sedanversies hebben vaak wel wat roest bij de deuren.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Een BMW e30 316 is nu ook een kanshebber, ze wegen wel iets meer.
Maar daarin tegen als je een iets oudere pakt kan deze in de oldtimer verzekering á 75 euro per jaar.
De auto zelf zal me dan per maand kosten : 44 euro.

Blij Met Wilco

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Marzman schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:41:
Ik zou de Suzuki Swift overwegen. Ik rijdt er zelf al een paar jaar mee rond. Die dingen rijden 1:20 en kosten 10 euro per maand aan wegenbelasting.
Correctie: enkel als je de 1.0 hebt en een beete afstanden maakt. En dat wil je niet in die uitvoering :P

🖥️ | 🚗

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:34

4x2

lộn xộn quá

-Thunder- schreef op zondag 18 januari 2009 @ 23:35:
Een BMW e30 316 is nu ook een kanshebber, ze wegen wel iets meer.
Maar daarin tegen als je een iets oudere pakt kan deze in de oldtimer verzekering á 75 euro per jaar.
De auto zelf zal me dan per maand kosten : 44 euro.
Wat ik al eens vaker heb gezegd in het bmw topic:
Als je dat doet (dus het 1e type e30 pakken, met chromen bumpers en kleinere achterlichten), zoek een 318i, zijn sneller, lopen beter en zijn zuiniger (1:14 is op langere stukken snelweg goed te doen)
2e type maakt het volgens mij weinig uit tussen een 316i en 318i, al is de 318i wel sneller (en ze zijn op kenteken 1 categorie zwaarder dan het 1e type).
Alleen beiden (en vooral het 1e type) kunnen en zullen nogal eens last van roest hebben.

Als je een goedkope betrouwbare auto zoekt zou ik het wat rondere type micra zoeken (vanaf 93-94 ofzo ?), al weet ik niet zeker of je die voor 1500 hebt.
Zijn best fijne auto's om mee te rijden eigenlijk.

Citroen AX is trouwens ook wel een kanshebber, dr zit nauwelijks elektronica op die kapot kan (altijd een voordeel bij franse en vooral italiaanse auto's, want dat kunnen ze gewoon niet) en roesten doen ze ook niet echt voor zover ik weet (ook omdat het ding voor een groot deel van plastic is :P)
Alleen koppakkingen en aandrijfassen zijn hele bekende zwakke punten (hoewel beiden niet echt duur zijn als je het zelf kan/wil).
Verder rijden ze opzich niet zo verkeerd, alleen vind ik (1m85) m niet bijzonder groot van binnen.

[ Voor 3% gewijzigd door 4x2 op 19-01-2009 01:13 ]

leeg

Verwijderd

Tot een bedrag van 1500 euro moet je niet naar het merk kijken, populaire merken in die prijsklasse zijn er vaak slechter aan toe dan een incourante auto die niemand wil hebben. ;)

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28
Ik zou hiernaar kijken:
http://auto.marktplaats.n...t-1-3-glxi-1996-rood.html?

Heb er zelf een (nouja een 1.6 dan) en het rijd een stuk beter dan een swift/charade/starlet of andere kleine jap.

[ Voor 5% gewijzigd door _Drake_ op 19-01-2009 01:28 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:19

Metro2002

Memento mori

Marzman schreef op zondag 18 januari 2009 @ 23:23:
[...]
Roestgevoelig? De mijne ('97) roest nergens en op andere Swifts van hetzelfde model zie ik ook nooit roest zitten. De sedanversies hebben vaak wel wat roest bij de deuren.
Pak een willekeurige swift van 1994 of 1995 en ze rotten allemaal , bij de krikpunten, de kokerbalken, de bodem, de motorsteunen, tot de schroefjes aan toe.
En geloof me, ik heb heel wat swiftjes gezien en aan heel wat swiftjes gesleuteld.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:32
Een oldtimer is natuurlijk het goedkoopst, dan kun je zelfs een antieke BMW/Mercedes rijden...
En waarom geen Frans? Zo'n Peugeot 205 is echt een prima auto, vergis je niet...

• Operations
  • Laatst online: 09-11 14:12
Ik heb een daihatsu charade voor die kleine winterstukjes als ik niet met de motor kan/wil rijden. Ding is uit 92 kostte 900 euro geloof ik 160k gelopen, maar die dingen schijnen niet kapot te krijgen zijn. Al 2 x apk moeten doen en geen probleem, de laatste keer alleen 2 bandjes en een wiellager. Bandjes zijn gebruikelijk onderhoud dus kan je een auto niet kwalijk nemen :)

Hier is een 1.6 applause blok in gezet dus deze is wel echt snel, maar die 1.3tje zijn ook prima te doen hoor.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• died_laughing
  • Laatst online: 18:56
Waarom geen Rover uit de 100 serie.
Zijn 2e/3e hands errug aantrekkelijk geprijsd.
Heb er zelf ook een gereden en 16 euro per maand wegenbelasting is niet veel.
Lange afstanden zijn er ook prima in te doen.

• harley
E36 4 deurs

Zo ziet ie er uit als tie gepoetst is. (nu dus niet, heb hem vandeweek wel alvast een keer door de carwash gedaan maar daar zie je nu alweer weinig van.
De kleur is in het echt iets lichter als op deze foto's

Afbeeldingslocatie: http://www.dc-a.nl/images/bmw318i.jpg

Het is verder niets aparts, bekleding voorstoelen is versleten (nieuwe hoesje bij de halfords en het ziet er heel anders uit)
Aanwezige opties:

- ABS (werkt goed met de sneeuw ;))
- Stuurbekrachting
- 15" licht metalen velgen (tenminste een normale maat)
- Bermverlichting voor

[ Voor 32% gewijzigd door harley op 19-01-2009 17:23 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
4x2 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 01:12:
[...]

Wat ik al eens vaker heb gezegd in het bmw topic:
Als je dat doet (dus het 1e type e30 pakken, met chromen bumpers en kleinere achterlichten), zoek een 318i, zijn sneller, lopen beter en zijn zuiniger (1:14 is op langere stukken snelweg goed te doen)
2e type maakt het volgens mij weinig uit tussen een 316i en 318i, al is de 318i wel sneller (en ze zijn op kenteken 1 categorie zwaarder dan het 1e type).
Alleen beiden (en vooral het 1e type) kunnen en zullen nogal eens last van roest hebben.

Als je een goedkope betrouwbare auto zoekt zou ik het wat rondere type micra zoeken (vanaf 93-94 ofzo ?), al weet ik niet zeker of je die voor 1500 hebt.
Zijn best fijne auto's om mee te rijden eigenlijk.

Citroen AX is trouwens ook wel een kanshebber, dr zit nauwelijks elektronica op die kapot kan (altijd een voordeel bij franse en vooral italiaanse auto's, want dat kunnen ze gewoon niet) en roesten doen ze ook niet echt voor zover ik weet (ook omdat het ding voor een groot deel van plastic is :P)
Alleen koppakkingen en aandrijfassen zijn hele bekende zwakke punten (hoewel beiden niet echt duur zijn als je het zelf kan/wil).
Verder rijden ze opzich niet zo verkeerd, alleen vind ik (1m85) m niet bijzonder groot van binnen.
Bedankt voor de tip betreft de BMW. Echter een Citroen word het niet, ik wil geen franse auto's meer zien hier. Oh en de Micra.. die hebben we 2 jaar geleden verkocht :P
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 01:16:
Tot een bedrag van 1500 euro moet je niet naar het merk kijken, populaire merken in die prijsklasse zijn er vaak slechter aan toe dan een incourante auto die niemand wil hebben. ;)
Heb je gelijk in, maar soms heb je wel eens geluk als je geduld hebt :)
_Drake_ schreef op maandag 19 januari 2009 @ 01:28:
Ik zou hiernaar kijken:
http://auto.marktplaats.n...t-1-3-glxi-1996-rood.html?

Heb er zelf een (nouja een 1.6 dan) en het rijd een stuk beter dan een swift/charade/starlet of andere kleine jap.
Leuke wagentjes, deze onthoud ik :)
Metro2002 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:38:
[...]

Pak een willekeurige swift van 1994 of 1995 en ze rotten allemaal , bij de krikpunten, de kokerbalken, de bodem, de motorsteunen, tot de schroefjes aan toe.
En geloof me, ik heb heel wat swiftjes gezien en aan heel wat swiftjes gesleuteld.
Hmz ik begin me al terug te trekken voor een swift.
eX0duS schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:45:
Een oldtimer is natuurlijk het goedkoopst, dan kun je zelfs een antieke BMW/Mercedes rijden...
En waarom geen Frans? Zo'n Peugeot 205 is echt een prima auto, vergis je niet...
Te veel problemen gehad met franse auto's, voorlopig is een franse auto no go.
Operations schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:48:
Ik heb een daihatsu charade voor die kleine winterstukjes als ik niet met de motor kan/wil rijden. Ding is uit 92 kostte 900 euro geloof ik 160k gelopen, maar die dingen schijnen niet kapot te krijgen zijn. Al 2 x apk moeten doen en geen probleem, de laatste keer alleen 2 bandjes en een wiellager. Bandjes zijn gebruikelijk onderhoud dus kan je een auto niet kwalijk nemen :)

Hier is een 1.6 applause blok in gezet dus deze is wel echt snel, maar die 1.3tje zijn ook prima te doen hoor.
Is niet mijn eerste keuze, ik denk dat je voor het geld wel een iets leukere auto kunt vinden.
died_laughing schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:49:
Hmz dat is zeker goedkoop, zal vanavond is kijken wat het precies is.
harley schreef op maandag 19 januari 2009 @ 17:19:
[...]

E36 4 deurs

Zo ziet ie er uit als tie gepoetst is. (nu dus niet, heb hem vandeweek wel alvast een keer door de carwash gedaan maar daar zie je nu alweer weinig van.

[afbeelding]

Het is verder niets aparts, bekleding voorstoelen is versleten (nieuwe hoesje bij de halfords en het ziet er heel anders uit)
Aanwezige opties:

- Stuurbekrachting
- Bermverlichting voor
Het is niet de bedoeling dat die groter is dan mijne he :P Maar dan nog, deze valt niet in de catogerie waar we aan het zoeken zijn.

Blij Met Wilco

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

died_laughing schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:49:
Neef van mij heeft ook zo'n ding gehad. Heel goedkoop in vaste lasten maar de techniek is lang niet zo betrouwbaar als van een jap.

🖥️ | 🚗

• unclero
  • Laatst online: 04-11 09:49

unclero

MB EQA ftw \o/

-Thunder- schreef op zondag 18 januari 2009 @ 20:10:
Wij zijn op zoek naar een goedkoop autotje in aanschaf voor naast de BMW, goedkoop in onderhoud en mag niet te veel wegen.

Kilometers per jaar : dit zal variëren van 5000 tot max 10000km.
Bij dit soort afstanden en "naast de BMW" zou ik eerder gaan denken aan een bromfiets...
We zoeken ook weer niet zon kleine auto als een Alto, je moet er nog wel iets mee kunnen vervoeren :P
...want om dingen te vervoeren heb je de BMW toch, of zie ik dat verkeerd. En vergis je niet in de hoeveelheid die je op een brommer kan laden ;).

En als je dan zo'n comfortabel rijdend bankstel a la Peugeot Elyseo/Elystar of Kymco Grand/New Dink, kun je daar prima je zaterdagse boodschappen op kwijt.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• died_laughing
  • Laatst online: 18:56
MadMarky schreef op maandag 19 januari 2009 @ 19:15:
[...]

Neef van mij heeft ook zo'n ding gehad. Heel goedkoop in vaste lasten maar de techniek is lang niet zo betrouwbaar als van een jap.
Volgens mij zit er in de latere modellen een honda motor.
Ik had er een uit 1995 luxer model met electrische raampjes.
Helemaal geen roest problemen en motorisch ook niet.
En dat met ruim 190000 op de teller.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De Toyota Starlet die al eerder genoemd is zou ook mijn keuze zijn. De 1.3 is lekker vlot en rijdt wel 1:17 (met m'n Corolla 1.3 haalde ik 1:16) en de 1.0 is nog wat zuiniger, zal wellicht richting de 1:20 gaan? Hoe dan ook: het is echt waar wat men over Toyota zegt: ik heb 2 jaar rondgereden voor 250 euro onderhoud (incl. 1x apk-keuring). Helaas werd hij toen total loss gereden door een uitparkerende Kangoo :(

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:19
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=8532&cache=no

Dit type Charade niets? Zijn niet apart duur en Toyota techniek. Daarnaast net iets ruimer dan de Alto klasse en redelijk vlot (11 sec 0-100)

De wijzen komen uit het Oosten!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

* dion_b komt weer eens aanfietsen met z'n Hyundai Excel :z

Excel 1994-1998 1.3l 5d 925kg:

Wegenbelasting EUR 21/maand
EUR 1500 heb je er makkelijk eentje in goede toestand, EUR 1000 is ook haalbaar (al zijn dat vaker de afgeragde 3d sjonniebakken...)
Zuinig (1:17 is haalbaar als je rustig rijdt op de snelweg, bij normaal gedrag zak je nooit onder de 1:15)
Motorisch zeer betrouwbaar, bovendien zijn het typisch omabakken, dus je komt ze >10j oud tegen met <100k op de teller, wat ook helpt.
Enige known issue is gedoe met voorportierramen 8)7

En voor zo'n goedkope en zuinige bak is hij in 5d-uitvoering betrekkelijk ruim - je past er met 5 volwassenen in en met 4 man is het zelf comfortabel te noemen. Enige minpunt qua comfort is dat de bestuurdersstoel te kort is, waardoor je op langere ritten (>2u) een erg vermoeide rechterbeen krijgt als je >1m80 bent.

Let trouwens op dat het 1999-2000 model erg vergelijkbaar lijkt maar stukken minder zuinig is - hij haalt niet eens 1:14 gemiddeld

[ Voor 18% gewijzigd door dion_b op 23-01-2009 18:21 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

harley schreef op maandag 19 januari 2009 @ 17:19:
[...]

E36 4 deurs

Aanwezige opties:

- Stuurbekrachting
- Bermverlichting voor
Dus dat is een klein autootje naast de BMW?

• Wok
  • Laatst online: 21:40

Wok

Dakloos...

Ondanks dat je Franse auto's bij voorbaat afzweert, wil ik je deze niet onthouden:

klik

't Is een automaat, moet je van houden, maar dit is volgens mij zo;n typische 'schuurvondst'. Weinig kilometers, goed onderhouden en goedkoop. Dit is zo'n autootje waar je jaaaaaren mee vooruit kunt :)

't Is dat ik alleenstaand ben en al een leasebak voor de deur heb staan, anders had ik dit ding vanmiddag nog gekocht :) Ik ken de aanbieder niet, ik ken de auto niet, maar ik denk echt dat dit een buitenkansje is.

Mocht de haat voor Franse auto's toch te diep zitten, dan draag dion_b ook een goede optie aan: de Hyundai Excel van 1994-2000. No-nonsense, maar betrouwbaar en goedkoop te rijden :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Het liefste heb ik geen franse auto ( maar erg haten is wel heel groot gezegd ) maar mijn vriendin wilt absoluut geen automaat, terwijl ik dat wel wilt :P en nee ik ga niet van auto wisselen :P

Blij Met Wilco

• harley
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 20:28:
[...]

Dus dat is een klein autootje naast de BMW?
In mijn ogen wel. Dit is mijn 1e eigen auto.
Heb hem puur gekocht om ff rijervaring op te doen aangezien ik pas 2,5 maand mijn autorijbewijs heb. Rijd wel al 9 jaar motorrijbewijs maar moest toch aan de auto ivm werk.

Maar ik rijd ook in die van spap rond en dat zijn een Caddilac Coupe Deville en een Dodge Ram 2500 4x4 Heavy Duty Hemi dus ja een BMW 318i is een kleine auto. :+

[ Voor 19% gewijzigd door harley op 23-01-2009 23:05 ]

• djfisjtik
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2022
-Thunder- schreef op zondag 18 januari 2009 @ 20:10:

Vaak dezelfde mensen die hun auto promoten in dit soort topics. Daarom weer mijn advies: Toyota Starlet (model P8 van '90 t/m '95) of Daihatsu Charade (model '89 tot '93). Allebei betrouwbaar, injectie en snel. De Starlet heb ik zelf. De Charade is iets goedkoper tweedehands maar daar zie ik mezelf ook nog wel in rijden :) Als de primaire behoefte is om gemotoriseerd van A naar B te verplaatsen, misschien met af en toe wat bagage, zou ik niet verder kijken voor dit geld.
-Thunder- schreef op zondag 18 januari 2009 @ 23:05:
Hoe zit het eigenlijk met Fiat Punto's ? Zijn opzich namelijk ook wel leuke autotjes.

De Toyota startlet zijn betrouwbare auto's, dat weten we maar het is geen schoonheid, maar hij blijft wel op het lijstje staan als het niets anders kan worden.
[sarcastisch]
Daar noem je 2 auto's. Qua betrouwbaarheid is er waarschijnlijk geen groter contrast mogelijk. Bovendien moet je het juist zien als een privilege om in een Starlet te mogen rijden! ;)
[/sarcastisch]
DaWaN schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:54:
De standaard Charade's hebben meer vermogen dan de Starlet, maar iig op papier is de Starlet iets sneller van 0 naar 100 (10,1s 10,3).

[ Voor 0% gewijzigd door djfisjtik op 24-01-2009 14:14 . Reden: foutje ]

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:50
Heb vorige week voor 499! euro een opel astra uit 1992 gekocht.
Deze was helemaal gaaf wel 2 ton op de teller maar nog nergens roest. alleen aan de ene kant waren de dorpels al gelast.
Deze auto weegt 930kg en in flevoland komt dit neer op 22 euro per maand aan wegenbelasting.
En het mooie ervan is dat de auto 1:16 doet

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
No offence voor een Alto he :p ik heb met het oude jaren 80 model: 2 personen, een koelkast, een beertender en dan was er nog zat ruimte over :p

Die auto deed het na 3 maanden niet meer, maar dat was een ander verhaal :9
Heb vorige week voor 499! euro een opel astra uit 1992 gekocht.
Deze was helemaal gaaf wel 2 ton op de teller maar nog nergens roest. alleen aan de ene kant waren de dorpels al gelast.
dus die kun je zeer waarschijnlijk volgend jaar weer doen. of je moet het heel goed gaan bijhouden :')

[ Voor 40% gewijzigd door flashin op 24-01-2009 13:38 ]

Verwijderd

harley schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 23:04:
[...]

In mijn ogen wel. Dit is mijn 1e eigen auto.
Heb hem puur gekocht om ff rijervaring op te doen aangezien ik pas 2,5 maand mijn autorijbewijs heb. Rijd wel al 9 jaar motorrijbewijs maar moest toch aan de auto ivm werk.
Alles is relatief, maar een 3 serie is naast een andere 3 serie geen klein autootje.Kwestie van lezen.

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

Ik fiets 8-12k per jaar :) Wat voor afstanden moet je afleggen elke keer, en hoe vaak wijk je daarvan af (dus: 2x per dag 10km van/naar werk en af en toe 100-150 km naar iets anders, of echt alleen woon-werk-, of echt alleen voor af en toe de lange afstanden?)
Pagina: 1