Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ik mis een deel van mijn MP3 bestand?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een naar mijn mening raar probleempje. Ik heb met het programma Replay A/V 6 uur lang een stream opgenomen. Alleen in de eigenschappen van de file staat dat het bestand maar 2uur en 23 minuten is. Ik denk dat dit afgeleid word uit de metadata van de file? Wanneer ik de file in Winamp afspeel zegt winamp eerst dat de mp3 2uur en 23 minuten duurt, maar wanneer hij verder naar het einde gaat word opeens berekend dat het bestand langer en langer is. Totdat uiteindelijk de 6 uur bereikt is (Winamp speelt wel dan de volledige 6 uur af alleen zegt van te voren dat het slechts 2uur en 23 minuten duurt) Dit is toch heel vreemd? Bij het bewerken van de file in audition duurt het ook slechts 2uur en 23 minuten, en gaat niet verder als dat. Heeft iemand een idee hoe dit komt? of wat ik hieraan doen kan, om wel gewoon de volledige file bijvoorbeeld te bewerken?

mvg,

Jordy

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Is je schijf geen NTFS en heeft je mp3 de bewuste grens van max 4GB op fat32 bereikt?

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Nee de file is slechts 327 MB dus daar kan het niet aan liggen.
Ik heb de file net op een andere pc getest en daar precies hetzelfde probleem. In WMP afgespeeld en daar blijft de afspeelbalk gewoon volstaan (helemaal blauw) maar speelt de file verder na 2uur23.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Dan zou ik er een nieuwe MP3 van maken, mogelijk is je index corrupt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-11 12:09

M2M

medicijnman

volgens mij wordt enkel de bitrate van je mp3 niet goed herkend. (groote gedeeld door de bitrate = lengte van je muziek stukje). Als je het bestand converteerd met winamp icm de diskout plugin, waarbij je 320 kbit cbr stereo selecteerd, of output als een wav file gaat het waarschijnlijk wel goed.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het bestand nu aan het converteren naar een wave formaar mbv DBpoweramp.
Dit programma ziet wederom dat hij op 100% converteren is alleen staat hij nu nog steeds te pruttelen.
Waarschijnlijk voor het gedeelte na de 2:23. Ik ben benieuwd

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft inderdaad met de bitrate te maken. De bitrate is 128 maar word aangegeven als 320 (2.5x zo groot)
de lengte is 5uur57 (2.5x zo groot als 2uur23).

Ik heb het geconverteerd naar een wav bestand alleen een wav is uncompressed. Hoe kan ik hier zonder kwaliteitsverlies(!) een mp3 weer van maken die wel compressed is? Het wav bestand is inderdaad ook 5uur57 alleen wel 3.5GB, nu wil ik graag weer een mp3 maar als ik het nu weer converteer naar mp3 dan krijg je toch veel verlies neem ik aan?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2009 19:02 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

cdex + lame ?
In princiepe ben je met mp3 naar wav geen kwaliteit kwijtgeraakt (wat er niet meer is, kan je ook niet terug krijgen). Door van wav naar mp3 te gaan (met dezelfde instellingen zoals de mp3 oorpsonkelijk is gemaakt) zou je nagenoeg hetzelfde moeten krijgen als waar je mee begon.

[ Voor 91% gewijzigd door DukeBox op 18-01-2009 19:05 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je hiermee? codec neem ik aan?

• GemengdeDrop
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online

GemengdeDrop

Mét salmiakzout

is het toevallig een VBR bitrate?
Ik heb hetzelfde probleem met zo'n beetje elk VBR bestand, ook al zijn ze maar 5 minuten lang

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op zondag 18 januari 2009 @ 19:04:
cdex + lame ?
In princiepe ben je met mp3 naar wav geen kwaliteit kwijtgeraakt (wat er niet meer is, kan je ook niet terug krijgen). Door van wav naar mp3 te gaan (met dezelfde instellingen zoals de mp3 oorpsonkelijk is gemaakt) zou je nagenoeg hetzelfde moeten krijgen als waar je mee begon.
Met de 'instellingen' bedoel je daar alleen de bitrate mee?

Verwijderd

Topicstarter
GemengdeDrop schreef op zondag 18 januari 2009 @ 19:07:
is het toevallig een VBR bitrate?
Ik heb hetzelfde probleem met zo'n beetje elk VBR bestand, ook al zijn ze maar 5 minuten lang
De encoder settings van het orginele bestand staan op Constant Bit Rate (CBR)

• GemengdeDrop
  • Niet online

GemengdeDrop

Mét salmiakzout

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 19:10:
[...]

De encoder settings van het orginele bestand staan op Constant Bit Rate (CBR)
Kan je je progsel ook zo instellen dat 'ie zich strikt aan de 'mp3-standaard' (of hoe dat ook mag heten) houd?
Ik heb het vermoeden dat het programma net-niet-helemaal compatible frames aflevert of niet de goede headers gebruikt. Anders weet ik het ook niet :)

edit: ah wacht es ff, je neemt een stream op van internet. dat verklaart het denk ik. wellicht is die stream gewoon niet precies 128kbit? ofzo? het probleem kan best bij de bron zitten lijkt me

[ Voor 18% gewijzigd door GemengdeDrop op 18-01-2009 19:16 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Maak eens een nieuwe search table aan met vbrfix of in Foobar2000 rightclick/util/Fix vbr header.

Verwijderd

Topicstarter
Henk007 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 19:20:
Maak eens een nieuwe search table aan met vbrfix of in Foobar2000 rightclick/util/Fix vbr header.
Dit heb ik geprobeerd te doen alleen krijg ik dan de volgende foutmelding :

Could not process item (Sharing violation):
"C:HET PAD NAAR DE FILE''

Verwijderd

Topicstarter
GemengdeDrop schreef op zondag 18 januari 2009 @ 19:14:
[...]

Kan je je progsel ook zo instellen dat 'ie zich strikt aan de 'mp3-standaard' (of hoe dat ook mag heten) houd?
Ik heb het vermoeden dat het programma net-niet-helemaal compatible frames aflevert of niet de goede headers gebruikt. Anders weet ik het ook niet :)

edit: ah wacht es ff, je neemt een stream op van internet. dat verklaart het denk ik. wellicht is die stream gewoon niet precies 128kbit? ofzo? het probleem kan best bij de bron zitten lijkt me
Dat zou goed kunnen, maar voorheen had ik er nooit problemen mee, hoewel dat natuurlijk weinig zegt.
Het is de stream van slamfm die was altijd 128kbit en nu zag ik opeens 320 wat al raar was natuurlijk.

• GemengdeDrop
  • Niet online

GemengdeDrop

Mét salmiakzout

Ik heb zelf net ff gekeken met winamp. die slam-fm stream is soms gewoon 320 kbit cbr, maar even later zag je opeens wel iedere keer een andere bitrate :)

Omdat je dus een stream hebt met VBR verbaasd het me niets dat die vbr search tables niet aanwezig zijn (per definitie dus, het is immers een stream). Dus ik zou zeggen dat de methode in de reactie van Henk007 zou moeten werken...

edit: er waren trouwens ook versies van winamp die streams gewoon op konden slaan ;)

[ Voor 10% gewijzigd door GemengdeDrop op 18-01-2009 20:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
GemengdeDrop schreef op zondag 18 januari 2009 @ 20:26:
Ik heb zelf net ff gekeken met winamp. die slam-fm stream is soms gewoon 320 kbit cbr, maar even later zag je opeens wel iedere keer een andere bitrate :)

Omdat je dus een stream hebt met VBR verbaasd het me niets dat die vbr search tables niet aanwezig zijn (per definitie dus, het is immers een stream). Dus ik zou zeggen dat de methode in de reactie van Henk007 zou moeten werken...

edit: er waren trouwens ook versies van winamp die streams gewoon op konden slaan ;)
Die zijn er inderdaad, streamripper. Maar streamripper is niet te schedulen dus een wekelijks schema in te voeren. Maar wil je hiermee zeggen dat het probleem bij het opnameprogramma kan liggen en niet bij de bron?

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt op een andere pc met Foobar2000:D door de headers te fixen. Bedankt voor jullie hulp!

• GemengdeDrop
  • Niet online

GemengdeDrop

Mét salmiakzout

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 20:35:
[...]

Die zijn er inderdaad, streamripper. Maar streamripper is niet te schedulen dus een wekelijks schema in te voeren. Maar wil je hiermee zeggen dat het probleem bij het opnameprogramma kan liggen en niet bij de bron?
wat ik wil zeggen is dat replay a/v wellicht domweg de mp3 stream in een bestand dumpt. met de stream is niks mis, en met het bestand ook niet, alleen is replay zelf niet zo slim om die search index toe te voegen :) Meestal gaat het goed omdat het CBR is, maar in dit geval was het stiekem toch VBR en dan kan je niet buiten die index

edit: neem dit met een korreltje zout. ik heb dat hele replay nog nooit gezien :) en gefeli met het resultaat!

[ Voor 7% gewijzigd door GemengdeDrop op 18-01-2009 20:49 ]

Pagina: 1