AirPort Extreme maakt geen verbinding.

Pagina: 1
Acties:

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12-2025
Goeden avond mede Appleaars!

Sinds kort ben ik verhuisd. In mijn nieuwe woning deel ik het internet met mijn buurman. Dit werkt in principe prima. Nou wil ik alleen mijn AirPort Extreme verbinding laten maken met zijn netwerk (het internet komt bij hem binnen), maar dat wil niet. Mijn iMac en iPhone kunnen gewoon verbinding maken met zijn router, maar mijn AirPort Extreme bakt er niks van.

Ik heb gewoon de standaard instellingen gebruikt ("Ik heb een draadloos netwerk en wil mijn AirPort Extreme hier aantoevoegen"). Wachtwoord is goed ingevuld (gekopieerd uit een .rtf).

Het lampje voorop de Extreme blijft dus ook gewoon oranje knipperen. Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

WIl je het draadloos netwerk uitbreiden, of wil je de vaste ethernet poort koppelen aan het draadloze netwerk? Voor het uitbreiden van een draadloos netwerk moet het andere station daarvoor geconfigureerd worden in de meeste gevallen, en voor het tweede geval moet je de Airport Extreme instellen als client geloof ik. Maar veel van deze configuratie voorbeelden staan in de documentatie als ik mij niet vergis.

Hier stond achterhaalde informatie…

• MoietyMe
Hmm dat zou nog wel eens het probleem kunnen zijn. Mijn buurman gebruikt gewoon de bijgeleverde router van Tele2. Denk niet dat die is ingesteld. Zou dat überhaupt mogelijk zijn als het geen AirPort Extreme/Express is? Om dat maar gelijk te laten volgen door deze vraag: zou het met een AirPort Express wel werken of moet het basis station dan ook geconfigureerd zijn?

En ja ik wil het netwerk draadloos uitbreiden. Ik zal de documentatie van de Extreme er eens bij pakken.

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:05
Op de website van Apple staat:
AirPort Express kan alleen het bereik van een draadloos AirPort Extreme- of AirPort Express-netwerk uitbreiden.
http://www.apple.com/nl/airportexpress/features/sharing.html
Wat jij wil kan dus denk ik niet!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:28
Dikke kans dat het gewoon WDS is wat Apple gebruikt. (In elk geval kunnen ze WDS aan.) Dan moet je dus zorgen dat WDS tot de functionaliteit behoort van het andere WLAN AP en moet je het even aanzetten.

WDS is een elegantere manier van het opzetten van een brug in een andere vorm: client + AP (waarbij je doorgaans twee AP's nodig hebt waarvan 1 in client mode kan of je gebruikmaakt van een geavanceerde WLAN chip i.c.m. geavanceerde software als OpenWRT - dat altijd werkt, maar lastig is op te zetten).

Anyway: even kijken welke router je buurman heeft en kijken of je WDS daarin kan activeren als dat mogelijk is.

[ Voor 67% gewijzigd door gertvdijk op 19-01-2009 00:07 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• MoietyMe
Dat verklaart in ieder geval waarom het niet werkt. Nja jammer dan. Ga me buurman geen AirPort Extreme kado doen :+
Pagina: 1