Toon posts:

4870 Vista inlogscherm zwart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers.

Heb gister me nieuw videokaart Asus 4870 1gb binnegekregen.
Als ik me beeldscherm via dvi aansluit dan gaat na he laadscherm van windows het beeld op zwart
op me VGA aansluiting van me scherm doet hij het wel.

Hoe kan ik die oplossen.

Of zijn er andere met hetzelfde probleem?

Met vriendelijke groet,
M, Feld

Verwijderd

Er zijn verschillende opties

1. Software goed ingesteld?
2. Resolutie hoger of lager zetten
3. Alles goed geïnstalleerd/ aangesloten

Test dit ff en als het nog niet goed is
Roep dan ff ;-)

Verwijderd

Zelfde probleem hier met HD4850. Alels goed geinstalled, resolutie aanpasse... nja, ask da via CCC doe geen effect op da scherm (Ik gebruik atm een VGA 19" CRT... Die LCD via Dvi --> VGA adapter aansluiten werkt, mr dan heb je analoog (= waziger) beeld ntrlk. Alles goed aangeslote & weet ik veel wa.

Gekend probleem blijkbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Net als Forcemaster alles goed aangesloten.
Het scherm werkt ook op DVI tot ik de driver van zowel asus als amd installeer.
Daarna is het scherm gelijk weg.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 21:13

KneoK

Not in a million lightyears

Je kaart heeft twee DVI aansluitingen, probeer eens de andere. Probeer eerst eens te booten met de monitor op de andere uitgang aangesloten, als dat niet werkt kun je als je in Windows zit nog eens proberen van uitgang te wisselen.

Verwijderd

Staat in de instellingen van de monitor de input wel op digitaal, danwel auto?
Als ie op analoog vaststaat, dan gaat mijn Samsung 226BW na het BIOSscherm en Windows XP laadscherm ook op zwart.
Dat is namelijk nog analoog.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2009 22:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Scherm staat ingesteld op digitaal.
Op de gele dvi poort doet hij niets
evenals op de witte dvi poort.
Het scherm valt weg op het moment dat het windows vista logo in scherm komt.

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Probeer eens een 2e scherm aan te sluiten op de andere aansluiting, bijv. je oude CRT. Kijken of hij dan op een van de twee iets weergeeft.

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Verwijderd

Topicstarter
Ja als ik 2 schermen aansluit 1 analoog (vga kabel) 1 digitaal (dvi kabel) zie ik op het vga scherm gewoon windows verschijnen.

Ga ik dan naar apparaatbeheer en verwijder de driver van asus 4870 of de amd driver 4800 serie (net welke ik probeer) krijg ik gelijk weer beeld op me scherm.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem lijkt te zijn opgelost bij het gebruiken van een andere dvi kabel. wat een verschil tussen analoge signaal en digitaal signaal. Bedankt voor de hulp.
Pagina: 1