Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

allereerst even mijn specs van mijn systeem:

Asus P5NE-SLI
Intel Q6600
3x 1 GB Kingston
2x 80 GB Maxtor SATA (RAID0)
2x 500 GB Western Digital SATA (RAID0)
1x DVD-brander
Club3D ATI Radeon HD4870X2
Thermaltake W0103 600W ATX

nu heb werkt opzich alles wel, maar volgens mij nog lang niet optimaal.
ik heb GTA IV orgineel, maar deze ziet bij de graphics instellingen maar 1 GB, terwijl de HD4870X2 2 GB heeft.
nu heb ik nog even wat verder gekeken, maar volgens mij ondersteund mijn MOBO nog geen PCI-E 2.0???
zou het kunnen zijn dat er daarom maar 1 GB gezien word?
mocht dit het geval zijn dat moet er een nieuw mobo in...iemand een goed alternatief? liefst wel Asus

nu weet ik niet of ik de volgende vraag hier ook bij kan zetten of dat ik hier een appart topic voor moet openen..
maar die videokaart word ook wel erg warm vind ik.. gewoon normaal in windows 76 graden, en met gamen bijna tegen de 90 graden aan, is dit normaal??

alvast bedankt voor alle info!

Verwijderd

het is een crossfire kaart dus elke kaart heeft maar 1gb en windows zal dus ook maar 1gb zien.
Dit heeft te maken dat alles wat in 1 kaart in zijn geheugen geladen word ook op de 2 staat.

Je mag de geheugen dus niet bij elkaar optellen.

verder de temp is gewoon in orde

ook pci-e 2.0 versus pci-e 1.0 maak ook niet veel uit (misschien iets van 3% verschil)

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Dat komt omdat je kaart eigelijk twee kaarten in crossfire is. Als je je inleest in de crossfire materie zul je er achter komen dat de hoeveelheid geheugen gewoon klopt. Er zit fysiek wel 2 GB op, maar die wordt verdeeld over de twee cores, welek beide hetzelfde in het geheugen moeten hebben. Effectief heb je maar 1GB dus. :)

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

jdm8 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 18:01:
Dat komt omdat je kaart eigelijk twee kaarten in crossfire is. Als je je inleest in de crossfire materie zul je er achter komen dat de hoeveelheid geheugen gewoon klopt. Er zit fysiek wel 2 GB op, maar die wordt verdeeld over de twee cores, welek beide hetzelfde in het geheugen moeten hebben. Effectief heb je maar 1GB dus. :)
En dit geld ook voor de dual GPU videokaarten van nVidia (7950GX2, 9800GX2, GTX295 bijvoorbeeld) met SLI. Je kunt maar de helft van het geheugen gebruiken wat op de doos staat, omdat beide GPU's dezelfde data in lokaal geheugen moeten hebben. Misschien dat het geheugen in de toekomst nog echt gedeeld gaat worden maar tot op vandaag is dat nog niet het geval.

Goud is geen geld