Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[word 2007] beveiliging documenten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zoals bijvoorbeeld hier is omschreven
http://www.nirmaltv.com/2...-editing-in-word-2007/nl/
kan je je documenten met een wachtwoord beveiligen

nu ontgaat mij denk ik alleen iets,
want als je een document op die manier beveiligt, en iemand anders opent hem, dan kan hij kopieren plakken binnen 1 seconden het document namaken, en die kan hij vervolgens WEL wijzigen...

wat is dan nog het nut van die functie?
en hoe krijg ik het voor elkaar dat ik iets maak wat echt niet gekopieerd kan worden?

ik kan er wel een pdf van maken, maar dat schiet ook niet op, want die kan je toch ook weer converteren?
en ik wil eigenlijk ook dat het niet printbaar is

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 09:53

EnnaN

Toys in the attic

als iemand het kan zien op z'n scherm, kan iemand het printen... Als er ergens tekens staan kan iemand het (eventueel met OCR) ergens neerzetten zodat ie het kan copieeren...

is just my opinion...

sig

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er is (AFAIK) geen manier om een document (gratis) echt niet OCR-baar of printbaar te maken.

Het is echter toch (IMHO) erg nuttig - om te zorgen dat het onmogelijk is voor zowel zowel nette mensen als mensen die niet weten hoe dergelijke beveiligingen te omzeilen. Afhankelijk van de doelgroep werkt PDF'en icm vriendelijk vragen niet te kopieren prima.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dit gaat redelijk die kant op:
Information Rights Management in the 2007 Microsoft Office system. Maar dan nog kunnen mensen dingen overtikken /screenshots maken. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland