Toon posts:

iTunes en Airtunes/Shared libs werken niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste bezoeker!

Ik zit met een probleem en ik vraag me af of er meer mensen zijn die hier last van hebben.

Allereerst even de situatie in huis:
Router: D-link DIR-855
Computer: Windows Vista, Bedraad aangesloten, iTunes lib gedeeld.
Laptop: Windows Vista, Draadloos aangesloten.
Airport Express (N), Bedraad aangesloten, Airtunes.
Airport Express (N), Bedraad aangesloten, Airtunes + Printserver.

==============================================================

Op de server werkt alles naar behoren, beide AirTunes speakers zijn zichtbaar in iTunes, en functioneren, ook na het sluiten en opniuw openen van iTunes.

Op de Laptop werkt alles ook naar behoren, gedeelde muziek kan worden afgespeeld op willekeurige speakers. Tot je iTunes sluit en opnieuw opent. Dan is per definitie de gedeelde lib van de computer verdwenen, en als het een beetje tegen zit zijn ook de AirTunes speakers nergens meer te bekennen.

Ook afmelden en aanmelden maakt niets uit, zelfs onder verschillende accounts werkt het niet: Open iTunes op account 1, sluit iTunes, meld af (echt afmelden, niet user wisselen) en meld aan onder account 2, open iTunes: Geen shared lib, geen AirTunes.

Het verwijderen van Quicktime, iTunes, Bonjour Service en Apple mobile device support, en het opnieuw installeren van al die dingen maakt niets uit. Probleem blijft. De enige manier om het weer werkend te krijgen is om de hele pc te rebooten. En iTunes te starten en nooit meer uit te zetten.

Is er iemand die hetzelfde probleem heeft? Of iets vergelijkbaard en die er een oplossing voor heeft gevonden? Ik ben erg bnieuwd naar de oplossing namelijk want ik wordt helemaal gek van het steeds rebooten als ik per ongeluk iTunes sluit. ;)

Greets Richard