Toon posts:

Beeldscherm met kopieer beveiliging!

Pagina: 1
Acties:
  • 755 views

Verwijderd

Topicstarter
Luitjes,
Mijn eerste topic hier :)

Ik heb deze monitor besteld:

http://www.consumer.philips.com/cons...or+220CW9FB-00

Nou staat er bij de specificaties dit:

DVI-D-ingang en HDCP-ondersteuning

High-Bandwidth Digital Content Protection (HDCP) is een techniek voor kopieerbeveiliging die is ingebouwd in de DVI-aansluiting. Deze techniek gaat het illegaal kopiëren van beeld- en geluidsmateriaal tegen. Met HDCP speelt u beveiligde media af, zoals films en concerten. Aan de hand van het signaal wordt bepaald of een exemplaar legaal is en wordt voorkomen dat illegale media worden afgespeeld.

Wat moet ik hier nou mee? Iemand bekend hiermee?
Heeft dit gevolgen voor het branden en afspelen van gedownloade films?
Het is helemaal nieuw voor mij.
Er staat overigens dat hij HDCP Ready is !! Wat houd dat dan in?
Ik hoor graag,

The Meaning

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Wikipedia: High-bandwidth Digital Content Protection Googlen is niet heel erg moeilijk ;)
quote: Wikipedia
Wikipedia: High-Bandwidth Digital Content Protection
HDCP, ofwel High-bandwidth Digital Content Protection is een specificatie, ontwikkeld door Intel, voor de bescherming van digitale audio- en videoinhoud die verstuurd wordt over DVI- of HDMI-verbindingen. Het is een vorm van digitaal rechtenbeheer (DRM). Door de verbinding tussen ontvanger en afspeelapparaat te vercijferen hoopt men het illegaal kopiëren tegen te gaan. De data wordt uitsluitend doorgegeven aan randapparatuur die daartoe gerechtigd is. Om dat te bereiken heeft ieder apparaat dat HDCP ondersteunt een uniek intern nummer.

[ Voor 70% gewijzigd door Wiethoofd op 18-01-2009 17:23 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Dikke vette pech, als hij merkt dat je een DivX-bestand aanklikt wordt je hele harde schijf geformatteerd.

Nee, wat denk je zelf?

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-05 20:32
Zoekt, en gij zult vinden! Er is meer dan zat info over dit onderwerp te vinden.

Om toch maar een schopje in de goeie richting te geven: nee, je zult nergens last van hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Zolang ik er geen last mee heb vind ik het prima al vind ik het wel ver gaan van zo'n fabrikant. Wanneer krijg je er dan wel problemen mee?
Bedankt voor de info zo ver.

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 17:08
dr was geloof ik wel een probleem met de nieuwe macbooks, die wouden sommige beveiligde bestanden NIET op een externe monitor afspelen die geen DHCP had..

mr verder vind ik t ook maar vaag...

android since G1.

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-05 20:32
Je krijgt er geen problemen mee; je hebt alleen het voordeel dat je beveiligde films kan afspelen.

Nadelen zijn eigenlijk alleen moreel van aard: je steunt zo DRM en de filmmaatschappijen met hun rare ideeen :p .

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 21:13

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 17:32:
Zolang ik er geen last mee heb vind ik het prima al vind ik het wel ver gaan van zo'n fabrikant. Wanneer krijg je er dan wel problemen mee?
Bedankt voor de info zo ver.
Je denkt verkeerd, met die HDCP beveiliging kun je juist alles afspelen. Originele HD content is beveiligd, je moet dus een speler en ontvanger hebben die beiden HDCP ondersteunen als je bijvoorbeeld een Bluray wilt afspelen, in dit geval moet je videokaart het dus ondersteunen en je monitor.

En raar is het niet van de fabrikant, het beperkt je niet maar verhoogt juist de compatibiliteit (je kunt er nu bijvoorbeeld ook een PS3 aan hangen).

Verwijderd

Topicstarter
Okay, dan had ik het bij het verkeerde eind. Bedankt voor deze aanvulling KneoK.
Morgen wordt hij bezorgd dus dan gaan we hem aansluiten en ben ik verder erg benieuwd naar de kwaliteit.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

GoT is er voor de lastige vragen waar je zelf niet uit kunt komen. Maar we verwachten wel dat je zelf op zoek gaat. Even googlen danwel (vaak beter) op Wikipedia kijken als je een onbekende term tegenkomt hoort daar echt bij...

Heb je na zelf gezocht te hebben nog vragen, dan mag je die hier rustig stellen, maar meld dan wel bij waar je al gezocht had, op welke zoektermen en wat je al gevonden hebt en wat dan precies onduidelijk blijft. Dat is voor ons duidelijker en jij krijgt zo beter antwoorden :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.