Ik onderhoud voor een klant een VPS server, die gehost wordt door Denit. Sinds vandaag is de vps ineens totaal onbenaderbaar. SSH, www, en zelfs de 'virtuozzo control panel' lijken dood. Support is pas maandag om 9 uur weer open. Is dit waarschijnlijk iets dat aan de host ligt, of aan mijn vps? Als een virtuozzo VPS crasht, dan moet in ieder geval de control panel toch nog alive zijn om de boel te resetten? Of is dit ook gewoon een service die op de vps zelf gehost wordt?
Als het de server is, vraag ik me af wat er gebeurd kan zijn. Het enige wat hij runt is eigenlijk apache2 en openssh. Zijn er recentelijk exploits verschenen voor CentOS 5.2? Is al weer een maandje geleden dat ik een yum upgrade heb gedaan. Is het verstandig om iedere nacht cron job met 'yum upgrade' te draaien?
Als het de server is, vraag ik me af wat er gebeurd kan zijn. Het enige wat hij runt is eigenlijk apache2 en openssh. Zijn er recentelijk exploits verschenen voor CentOS 5.2? Is al weer een maandje geleden dat ik een yum upgrade heb gedaan. Is het verstandig om iedere nacht cron job met 'yum upgrade' te draaien?