Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

irritant scherm in Vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon met google niets vinden maar is er een tweak voor het volgende probleem:
Als je met Vista Ftp een bestand opstuurt dat al bestaat, moet je bevestigen dat je het oude bestand wil overschrijven.
Op hetzelfde moment schuift er een scherm voor dat Vista de tijd aan het berekenen is hoe lang het versturen gaat duren , zodat je altijd eerst dat laatste scherm opzij moet schuiven voor je kunt bevestigen. :(
Reuze irritant!

Op Youtube staat een filmpje met wat ik bedoel:
http://nl.youtube.com/watch?v=0CXs96pHqUg

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Verwijderd

Topicstarter
Leuk, maar ik zoek geen extra software. Ik hou mijn nieuwe laptopje liever zo schoon mogelijk.Ik krijg al genoeg andere updates voor mijn kiezen, en nee, ik kan niet over naar Linux vanwege specifieke software die daar niet op werkt.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Okee, dus als ik het goed begrijp vind je het niet helemaal fijn hoe Vista FTP werkt (al denk ik: Is toch kleine moeite), máár je wil niet iets anders gebruiken.

Hoe verwacht je dat wij je helpen dan? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Dus je werkt ook met Notepad in plaats van met Office Word?

Maar goed, misschien helpt het om 'Externe differentiële compressie' uit te schakelen?

Verwijderd

Topicstarter
Dat helpt niet :'(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 17:10:

Maar goed, misschien helpt het om 'Externe differentiële compressie' uit te schakelen?
Ik begrijp niet goed welk probleem je daarmee zou willen oplossen eerlijk gezegd?
Heb je zelf enig idee wat RDC precies inhoudt, of herhaal je nu iets wat ergens op Intarwebz gegild wordt? :)
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 16:37:
Op hetzelfde moment schuift er een scherm voor dat Vista de tijd aan het berekenen is hoe lang het versturen gaat duren , zodat je altijd eerst dat laatste scherm opzij moet schuiven voor je kunt bevestigen. :(
Reuze irritant!
Je kan eens kijken of het in een Windows 7 Beta nog steeds voorkomt, zo ja kun je een bugreport/Feedback item aanmaken.
Misschien zelfs voor Vista Sp2 nog wel.

[ Voor 38% gewijzigd door alt-92 op 19-01-2009 15:51 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

alt-92 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:50:
[...]

Ik begrijp niet goed welk probleem je daarmee zou willen oplossen eerlijk gezegd?
Heb je zelf enig idee wat RDC precies inhoudt, of herhaal je nu iets wat ergens op Intarwebz gegild wordt? :)
Ik denk te weten dat RDC alleen dat van een bestand overschrijft wat verandert is, als dat sneller is dan het gehele bestand overschrijven (Bijv. naar een USB-schijf). Afgaande op het filmpje dacht ik dat dat misschien de oorzaak zou zijn van het irritante venster.
En nee, ik ben niet iemand die zomaar dingen van het internet kopieert (of intarwebz, als je dat liever hebt).

Het was gewoon en oprechte poging om behulpzaam te zijn :)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2009 00:09 . Reden: Zinsbouw ]

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-11 16:19
De enigste oplossing voor je lijkt mij dat je eerst het desbetreffende bestand van de FTP verwijderd.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-11 17:47

Edgarz

Tweako-active since1986

robvanderaart schreef op maandag 19 januari 2009 @ 23:54:
De enigste oplossing voor je lijkt mij dat je eerst het desbetreffende bestand van de FTP verwijderd.
Yep. Behalve bovenstaande er is geen tweak, instelling of wat dan ook waarmee je dit kunt voorkomen. Dit isnl. het standaard 'transfer' scherm van Windows. Niets meer en niets minder.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de hoop dat je het venster misschien door een register instelling op een andere plek op het scherm zou kunnen laten verschijnen.
Overigens heb ik nu een snellere truuk. Er blijft een klein randje van het bevestigingsvenster zichtbaar onder het berekenvenster. Door daar eerst op te klikken komt het (actieve) bevestigingsvenster weer on top . :)

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
http://portablefreeware.com/
Daar kun je vast wel een FTP Client vinden die aan je eisen voldoet. Voordeel van Portable software is dat je weinig last hebt van vervuiling.

Overigens is Filezilla (2.* iig) ook niet een vervuilend stuk software.

Verwijderd

Topicstarter
Ik overweeg nu inmiddels om mijn lappie dual boot te maken.
Hiermee kan ik mijn web-activiteiten wel onder Linux doen en mijn windows snel houden voor andere applicaties :9

Verwijderd

Is ook een mogelijkheid, maar wel wat radicaal.
Ik snap alleen niet goed wat je er op tegen hebt om Filezilla te installeren?

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:07:
Ik overweeg nu inmiddels om mijn lappie dual boot te maken.
Hiermee kan ik mijn web-activiteiten wel onder Linux doen en mijn windows snel houden voor andere applicaties :9
Vergeleken bij Filezilla installeren is dit inderdaad veel makkelijker en voorkomt de gigantisch vertraging die geinstalleerde programma's veroorzaken. NOT. |:(

[ Voor 1% gewijzigd door Edgarz op 20-01-2009 12:16 . Reden: typo ]

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:54
Edgarz schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:56:
[...]

Vergeleken bij Filezilla installeren is dit inderdaad veel makkelijker en voorkomst de gigantisch vertraging die geinstalleerde programma's veroorzaken. NOT. |:(
^^ Eens

Je kan je HDD wel dual boot maken maar wat schiet je er mee op? Als je Linux alleen gebruikt om wat bestanden op internet de stouwen? Installeer FileZilla en je bent van al dat gezanek af.
Anders moet je toch gaan kijken of je wel met het juiste instelling aan het werken bent.

Windows wordt niet trager als jij FTP programma installeerd. Windows wordt trager door het onnodig installeren van diverse apps en deze te verwijderen. Programma's die je nodig heb om juist te kunnen werken maken juist je machine sneller. Doordat je geen vreemde handelingen hoeft uit te halen.

Met bewust werken haal je heel veel rendement uit je PC dan dat je als hobbieist elke week je PC opnieuw moet installeren omdat je allemaal freeware paketjes gaat installeren om het uit te proberen.

Nu ik ook nog even aan het probleem terug denk :+
Volgens mij was dit probleem ook al met Windows XP.
Gebruik gelukkig nooit explorer als FTP client maar gewoon FilleZilla.

[ Voor 7% gewijzigd door To_Tall op 20-01-2009 12:06 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
Dus Filezilla is geen applicatie ?
Elk programma dat je installeert (met een t) maakt windows trager.
Bij Dual boot instaleer je GEEN extra pakketjes onder windows, het is immers dual boot. Je werkt met Linux en dus niet met het windows register, of je werkt met windows en dus zonder de linux instellingen (of ben ik nu helemaal gek aan het worden?)
Uiteraard zal ik onder Linux dan niet alleen pakketjes het internet op stouwen , maar het lijkt me handig om deze pakketjes (PHP, Html,Css) dan ook maar onder Linux te maken te debuggen enzo...
Met filezilla, Apache en MySQL uiteraard op de linux boot-partitie.

Kan ik de Windows-boot gewoon gebruiken voor mijn muzieksoftware .
Ter verduidelijking, op mijn vorige laptop kreeg ik enorme problemen met deze (alleen voor windows) programmatuur doordat de CPU (ik gebruikte toen windows voor alles) continu op 100% stond en dat veroorzaakte (m.i.*) vertragingen in de verwerking van de diverse midi en geluidssporen.

ps:En onder windows XP stond het tijdberekenvenster voor FTP gewoon na of achter het aktieve venster.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:08:
Filezilla is wel een applicatie, natuurlijk.
Het mooie van die portable-link hierboven is dat je het niet hoeft te installeren, ergo geen vertraging :)

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 20-01-2009 13:13 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Bij Dual boot instaleer je GEEN extra pakketjes onder windows, het is immers dual boot. Je werkt met Linux en dus niet met het windows register, of je werkt met windows en dus zonder de linux instellingen (of ben ik nu helemaal gek aan het worden?)
Uiteraard zal ik onder Linux dan niet alleen pakketjes het internet op stouwen , maar het lijkt me handig om deze pakketjes (PHP, Html,Css) dan ook maar onder Linux te maken te debuggen enzo...
Met filezilla, Apache en MySQL uiteraard op de linux boot-partitie.

Kan ik de Windows-boot gewoon gebruiken voor mijn muzieksoftware .
Ter verduidelijking, op mijn vorige laptop kreeg ik enorme problemen met deze (alleen voor windows) programmatuur doordat de CPU (ik gebruikte toen windows voor alles) continu op 100% stond en dat veroorzaakte (m.i.*) vertragingen in de verwerking van de diverse midi en geluidssporen.

ps:En onder windows XP stond het tijdberekenvenster voor FTP gewoon na of achter het aktieve venster.
Misschien moet je dan proberen geen brakke software te installeren en alleen noodzakelijke. Filezilla draait alleen als JIJ het opstart en laat voor zover ik weet verder geen lopende zaken achter in het geheugen van je pc.

Verwijderd

Jawel installeer maar een heel OS i.p.v. een software pakketje onder windows, dat is echt de meest handige manier.

Jou PC gaat echt NIETS trager worden door het installeren van 1 pakket als filezilla. Dit is al eerder gemeld, maarja.... als ik jou was zou ik dit lekker niet aannemen en een ander OS installeren. Het kost nl. ook geen tijd om van het ene OS naar het andere te switchen. 8)7

Dat je op een vorige install problemen had en dat je cpu constant op 100% stond zal echt niet te maken hebben met het installeren van betrouwbare pakketen als filezilla. Dat krijg je wel doordat je onbetrouwbare pakketten installeert, of op sites komt die volgens je vrouw/vriendin niet door de beugel kunnen.

Edit: Als je windows toch alleen maar gebruikt voor muziek (neem aan dat je daarvoor ook geen extra software hebt geinstalleerd, want dat doe je niet zeg je).... Kun je dan niet beter heel windows eraf rossen, linux draaien en een mp3 speler kopen voor je muziek?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2009 13:27 ]

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Niet waar.
Daar kunnen zoveel oorzaken voor zijn....Dus om dan maar de conclusie te trekken dat je niets meer installeert is een beetje kort door de bocht. Maar dat moet je helemaal zelf weten.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Rare PC heb jij dan :)
Dan is er heel wat anders aan de hand, bij normale installs loopt je CPU niet constant op 100%.
Maar goed, als jij vind dat een dualboot een betere oplossing is dan enkel een stand-alone FTP client app installeren die enkel werkt wanneer je 'm opstart, prima :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• To_Tall
Haha..

Je vergeet aantal punten waar windows trager van wordt :+

1 Diverse Apps installeren die totaal niet relevant zijn om te gebruiken, maar zich wel in je geheugen nestelen
2 Je PC wordt langzamer als je gaat hobbien. Dus je installeert een hoop troep en verwijderd deze Of je gaat lopen romelen in het registry

Ik kan zo nog wel een lijst opstellen, maar ik denk dat je beter moet kijken waarom je een PC hebt en wat je er mee wilt doen. Als jij een supersnelle machine wilt hebben dan installeer je Windows en haal je apps zoals MAIL, Explorer, en andere windows default apps uit je installatie. Je machine zal dan idd erg snel zijn.

Maar je vergeet dat wanneer jij wel apps installeerd die je vaker gaat gebruiken je machine eigenlijk alleen maar sneller zal zijn.

Verwijderd

Topicstarter
@gsmurf
Je kunt niet componeren met een mp3 speler.
Ik speel het niet af, maar maak er muziek mee. Ik plug er dus een midi brug in en speel alle instrumenten zelf in. (trouwens, waar ik mijn laptop voor gebruik lijkt me geen discussiepunt)
De software voor mijn (soms oude) hardware (Roland sampler en soundmodule en een 4 poorts midi-interface ) wordt helaas door de fabrikant of hobbyist maar voor 1 platform aangeboden en er is voor alle 3 de apparaten maar 1 pakket. Inderdaad, dat installeer ik omdat ik daarmee werk. Dat wil zeggen , als ik de programma's ueberhaupt aan het werken krijg op Vista, want dat heb ik nog niet geprobeerd.

Het lijkt me dat een pc multi-tasking is/ zou moeten zijn en dat ik daar dan dus ook andere dingen mee kan doen, anders kocht ik voor alles wel een aparte Pc 8)

Misschien is het zo dat filezilla zich niet nestelt in het register, dan is het een goede optie. Ik zal daar eens naar kijken.
ps: Mijn vrouw heeft haar eigen laptop en ik mag van haar op alle sites komen :)

@ Edgarz
Ok je hebt gelijk, maar.... ik stel het anders, elk programma dat zich in het register nestelt maakt windows trager. De belangrijkste boosdoener is Microsoft.
De CPU op mijn 4 jaar oude laptop heb ik al op alle andere manieren naar beneden proberen te krijgen, hitman_pro, virusscan (ook online) , ccCleaner , verse install.
Er was slechts 1 manier om de CPU echt naar een aanvaardbaar niveau te krijgen.
Dat was de virusscanner uitzetten (maar niet) en/of mijn printer niet installeren(ook maar niet).

Nu ik een nieuwe heb probeer ik dit keer juist te zorgen dat alles werkbaar blijft, maar dan krijg je dus Vista met windows mail dat je niet kunt de-instaleren en een heleboel andere crap die ik niet nodig heb, maar wel aanwezig is (works in 6 talen bijvoorbeeld, gelukkig kun je dat wel uitzetten).
De verhalen over de snelheid van Vista zijn al niet bemoedigend dus ik probeer er af te houden wat ik er af kan houden, maar gezien mijn antwoord @ gsmurf, begrijp je misschien dat sommige programma's nou eenmaal noodzakelijk zijn. deze programma's zullen trouwens niet de boosdoeners zijn op het CPU want ze werkten al op Windows 3.11.
:o

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:16:
. deze programma's zullen trouwens niet de boosdoeners zijn op het CPU want ze werkten al op Windows 3.11.
Misschien is dat juist de oorzaak? ;)

Backwards compatible houdt een keer op, en kernelmode access is in Vista aardig anders dan onder oudere Windows varianten.

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:16:
@ Edgarz
Ok je hebt gelijk, maar.... ik stel het anders, elk programma dat zich in het register nestelt maakt windows trager. De belangrijkste boosdoener is Microsoft.
De CPU op mijn 4 jaar oude laptop heb ik al op alle andere manieren naar beneden proberen te krijgen, hitman_pro, virusscan (ook online) , ccCleaner , verse install.
Er was slechts 1 manier om de CPU echt naar een aanvaardbaar niveau te krijgen.
Dat was de virusscanner uitzetten (maar niet) en/of mijn printer niet installeren(ook maar niet).

Nu ik een nieuwe heb probeer ik dit keer juist te zorgen dat alles werkbaar blijft, maar dan krijg je dus Vista met windows mail dat je niet kunt de-instaleren en een heleboel andere crap die ik niet nodig heb, maar wel aanwezig is (works in 6 talen bijvoorbeeld, gelukkig kun je dat wel uitzetten).
De verhalen over de snelheid van Vista zijn al niet bemoedigend dus ik probeer er af te houden wat ik er af kan houden, maar gezien mijn antwoord @ gsmurf, begrijp je misschien dat sommige programma's nou eenmaal noodzakelijk zijn. deze programma's zullen trouwens niet de boosdoeners zijn op het CPU want ze werkten al op Windows 3.11.
Dat is gewoonweg niet waar, sorry. De registers van geinstalleerde programma's worden in het algemeen pas gelezen als het programma ook daadwerkelijk wordt gebruikt. Je kunt je geheugenbelasting verminderen door zo weinig mogelijk programma's resident in het geheugen te laten (da's niet zo moeilijk, nl. gewoon de opstart entry verwijderen). En "geheugengebruik" is iets anders dan "geinstalleerd op harde schijf", mocht dat misverstand bestaan. Windows mail zit niemand in de weg zolang je het niet gebruikt. Net zoals alle andere zaken die op je harde schijf staan; het neemt alleen schijfruimte in beslag. That's it.

Zo te lezen heb je echt het verkeerde beeld van "Hoe werkt een PC met Windows". Wist je dat een processor (zoals die van mij) met een bootlading aan residente programma's voor 99% van de tijd 'idle' is, oftewel niets doet? Dus als je processor continu 50% of meer gebruikt dan is er structureel iets mis op je PC. Spyware of een virus kan aardig wat vernaggelen.

PS: Vista draait hier als een speer, vrijwel net zo snel als XP.

• To_Tall
Als je Programma's draaid die gemaakt zijn voor windows 3.11 Dan moet je PC meer moeite doen, je OS is namenlijk niet geschikt voor 3.11 programma's Hiervoor zal windows meer CPU tijd vragen dan anders.

Daarnaast Windows wordt niet trager door allemaal programma's te installeren die je gebruikt. Maar wordt juist trager als je de verkeerde dingen installeerd.

Bij het starten van een programma zal windows in het register dingen controleren (indien app hier gebruik van maakt) als je nou heel veel programma's instaleerd en verwijderd blijven er vaak resten achter in het registry. het opstarten van een app kan dan iets langer duren.

Als jij aangeeft dat je CPU altijd maar bezig is dan is er iets grondigs mis met je installatie en de programma's die je draaid. Ik heb hier een XP machine staan die default geinstalleerd is vanaf fabriek. Een IBM machine uit 2003 Deze machine is nog nooit opnieuw geinstalleerd.
Machine is nog schoon van spy ware en virsussen. Virus scanner wordt goed bijgehouden. Pentium 4 2 Ghz.
CPU is altijd 0% :+ tenzij je een app start dat ook echt wel CPU wilt gebruiken dan kan deze op ongeveer 100% wel even vasthouden.

Wat we alleen duidelijk willen maken is waarom moet je iets supper dubbelzinnig gaan dien voor iets dat zo simple is. We zeggen niet dat je PC moet volstouwen met onzin software. Maar we raden je juist aan om zinige software te installeren.
Wil je dat niet en wil je zo graag Dual boot gaan draaien ga je gang. de informatie hierboven s allen maar ten hulp aan je gegeven.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
Ik zou zeggen, lekker niet meer reageren en laat de TS maar fijn gaan dual booten.. 8)7

Systeem Specs

Pagina: 1