Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen surround met Mediaplayers

Pagina: 1
Acties:

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-11 19:13
Beste mensen,

Ik krijg met geen mogelijkheid surround te horen met alle mediaplayers, behalve met PowerDVD. Gek word ik er van, want met PowerDVD kan ik geen video_ts mappen openen.
Wat doe ik fout? Ik heb Mediaplayer Classic (x64, met DTS&DD ondersteuning) geprobeerd, GOMplayer, VLC (die de audio schokkerig afspeelt) en zelfs The KMplayer. Niets helpt, mijn receiver herkent enkel een Pro Logic signaal (stereo dus). Ik heb voor de zekerheid ook FFDshow geinstalleerd.

In alle players stel ik netjes in dat ik 5.1 heb, dat alles via S/PDIF aangesloten is enzovoorts. Wie kent dit probleem? Mis ik een instelling, een codec of....? PowerDVD lukt het wél meteen...

Setup:

- Vista Ultimate x64
- Creative X-FI Xtreme Audio (PCI-Express, Optical in/out)
- Yamaha RX-V596 Surround Receiver (Dolby Digital en DTS decoder ingebouwd)
- Aangesloten met 1 optische kabel, Vista ingesteld op output via S/PDIF

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:45
Je weet wel zeker dat deze Video_TS-mappen 5.1-geluid bevatten? Aangezien het in ongeveer elke mediaplayer voorkomt, schat ik in dat het probleem bij je codecs ligt. Welke gebruik je? Je zal ergens moeten zoeken naar een pass-through-modus. Zoek ook eens op dit forum, want er zijn een hoop mensen met dit probleem (en een oplossing is mogelijk!).

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:57
Kijk eerst eens of inderdaad de films een 5.1 signaal hebben. Zoja dan moet je verder kijken. Wanneer je ffdshow gebruikt, dan moet je daarin AC3/DTS passthrough aanzetten en de mixer uit zetten om surround te kunnen doorsturen..

Mocht je een logitech webcam hebben, dan kan daar het probleem in zitten. Had ik een tijdje terug hier ook op Vista. de logitech software gaat op elk audio apparaat zitten waardoor je geen ac3/dts meer kan doorsturen.

Wat ook nog kan meespelen is dat bij je Spdif apparaat ac3 en dts uitgevinkt staan. Kijk daarvoor eens in je audio settings van Vista.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Jammer dat je geen echte X-Fi hebt, maar een Audigy met een sticker, maar ik kan met m'n Creative X-Fi Extreme Gamer surround forcen, zo zijn m'n mp3'tjes in 5.1, m'n 2.0 series, m'n films etc. Installeer de audio console eens van de creative site en ga op zoek naar een 'expand sound' instelling.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:45
Wiethoofd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 16:42:
Jammer dat je geen echte X-Fi hebt, maar een Audigy met een sticker, maar ik kan met m'n Creative X-Fi Extreme Gamer surround forcen, zo zijn m'n mp3'tjes in 5.1, m'n 2.0 series, m'n films etc. Installeer de audio console eens van de creative site en ga op zoek naar een 'expand sound' instelling.
Gaat 'ie dan niet het 2.0-geluid upscalen naar 5.1? Dat bedoelt de TS volgens mij niet.

• Ramon
Dat lijkt me natuurlijk niet de bedoeling ;)

Als je een 5.1 film hebt dan wil je die gewoon 5.1 doorsturen naar je receiver voor een echt 5.1 geluidsbeeld. Mocht het zo zijn dat zijn films idd 2.0 zijn dan kan je zo'n instelling gebruiken maar daar wordt het vaak niet beter op.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Misschien is het dan wel niet de bedoeling dat het 'geüpscaled' wordt, maar als het een 2.0 film is dan is het wel een manier om toch 5.1 geluid tevoorschijn te toveren. En mijn X-Fi Gamer doet prima zijn werk met het upscalen en vervormt de boel niet/nauwelijks.

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
musje83 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 16:17:
want met PowerDVD kan ik geen video_ts mappen openen.
Huh, niet? Volgens mij wel toch? :D

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Check voor de zekerheid eens je (ffdshow) codecs.

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-11 19:13
//edit: Nee, ik heb het niet over upscalen (dat kan mijn receiver ook, heet Dolby Pro Logic II) maar over een digitaal 5.1 signaal (Dolby Digital of DTS) versturen.
Jammer dat je geen echte X-Fi hebt, maar een Audigy met een sticker
Ik heb juist mijn vorige X-FI Xtreme Music verkocht en deze gehaald omdat ik met geen mogelijkheid geluid via de flexijack (digital out) kon krijgen op dat ding. Overigens is de kaart alleen doorgeefluik, mijn receiver decodeert de hele mik-mak nu (optical out hé ;) ) dus heb ik überhaupt geen X-FI chip nodig zolang ik de receiver het werk laat doen :)

Anyhow, Luqq had gelijk: ik kan dus wél DVD-mappen openen met PowerDVD... Alleen kan ik ze niet in het venster slepen... Ik was te verwend blijkbaar met al dat drag&drop van VLC en GOMplayer ;)

Goed, ik kan het in ieder geval nu afspelen. Nu nog de vraag waarom de andere programma's het niet kunnen. Ik zou namelijk ook graag eens een MKV e.d. in surround willen kunnen horen :)

Ik heb in FFDshow overigens alles zo staan:

Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/1585/spdifprobleemffdshowzb3.th.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door musje83 op 18-01-2009 18:24 ]

• Ramon
Ik zie dat je je mixer ook hebt aangevinkt, als die dan op stereo staat (aanname van mij), dan is het logisch dat je geen surround krijgt.

Pagina: 1