Toon posts:

pci verloop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor mijn onweerradar een ISA-kaart geleverd gekregen. Lekker ouderwets dus. Nu ben ik op zoek naar iets dat verloopt van pci naar isa.

Bestaat dat uberhaupt?

Heb google al doorgespit maar kwam niet echt oplossingen tegen.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 08:34

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Direct verloop van PCI naar ISA zul je niet vinden. Het zijn technieken die gewoon anders werken en je niet zo direct op elkaar kunt zetten.

Er zijn wel bridge card met dus wat elektronica er op om het om te zetten. Maar daarvoor moet je wel even zoeken. PCI to ISA bridge cards zullen ze heten.

[Edit]
http://www.costronic.com/Ev71p.htm
Ik ben niet gaan graven, maar daar staan reference design kitjes op waarmee je het misschien zelf zou kunnen doen met zo'n kitje of losse onderdelen.

Gewoon een oude PC pakken is denk ik vele malen makkelijker. Een Pentium3 of vroeg Socket A systeem bijvoorbeeld, of ouder natuurlijk als dat ook voldoende presteert.

[ Voor 67% gewijzigd door Ultraman op 18-01-2009 14:41 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Dat zal niet zo makkelijk gaan. Het voltage en de snelheid is volledig anders. Dan moet je al een soort converter hebben met een (south)bridge op. Ze bestaan uiteraard wel, maar kosten zeer veel (400-500€) en zijn eigenlijk niet voor dit soort zaken bedoelt.

Beste zoek je ergens 2de hands een PII / PIII met een isa slot voor een tientje :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:35:
Dat zal niet zo makkelijk gaan. Het voltage en de snelheid is volledig anders. Dan moet je al een soort converter hebben met een (south)bridge op. Ze bestaan uiteraard wel, maar kosten zeer veel (400-500€) en zijn eigenlijk niet voor dit soort zaken bedoelt.

Beste zoek je ergens 2de hands een PII / PIII met een isa slot voor een tientje :)
denk dat dat ook het beste is ja.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-02 12:02

ReseTTim

Chocolate addicted

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..