Toon posts:

asus p6t, geil ddr3 en nog wat kleine vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 614 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik ben hier net nieuw, heb het forum beetje doorgelezen, weet nog steeds niet precies waar ik dit moet posten, hoop dat dit oke is.

ik wil een nieuwe computer kopen, ben geen computer freak..

computer wil ik gebruiken voor, eigenlijk alles, nieuwste games en wat je verder allemaal met een computer kan doen, fotos videos,, ik wil niks overclocken ofzo.

dit heb ik samen met andere uitgezocht:

butget rond de €1500

Kast: ANTEC gamergear nine hundred

Moederbord: ASUS P6T deluxe

Processor: Intel core I7 920 2.66 ghz

processorcooler: Thermaltake CL-G0102 DUORB VGA

Video kaart: EVGA GTX 295

Geheugen: GEIL value triple channel 6 gb 1333mhz

Voeding: BE QUIET dark power pro 850 watt

dvdspeler: DVD brander GH20NS10

Harddisk: samsung spinpoint 640GB

nu heb ik nog een paar vragen:
- lees veel over de p6t deluxe dat deze problemen geeft, computer start niet op enzo. wat is een beter keuze?

-las een stukje over de voltage van het geheugen dat, een bepaald moederbord het dan niet aan kan, met dit geheugen ook dat probleem?

- ik kan niet heel veel coolers vinden voor de sockter 1366, omdat ik waarschijnlijk niet ga overclocken, hoe belangrijk is dan de cooler, ik bedoel heb ik dan ook zon heavy cooler nodig?

- wat zijn beste aan te raden merken voor DVD players

alvast bedankt voor de hulp

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 16:43
Neem gewoon een P6T, dat is ook een prima bordje ;)

Over het voltage: Ik denk dat geen problemen gaat geven, maar dat weet ik niet zeker

Koeler: een 900 heeft een flinke airflow, de standaard koeler is prima als je niet gaat overclocken

DVD spelers: Zoek eens op google naar DVD roundup of iets dergelijks, er zijn veel reviews te vinden waar ze een stuk of 10-20 dvd spelers naast elkaar zetten.

Verwijderd

Misschien direct een Blu ray nemen? Met zo'n config toch ook mooi up-to-date.

Heb zelf de P6T Deluxe en veel problemen gehad met geheugen (geen POST, BSOD,...). Bleek dat er geen 3 reepjes in konden van Corsair, maar max 2 in dual channel (dus 2GB in totaal maar). Ik ga ze omruilen voor ander geheugen. Kijk zeker in de QVL op de ASUS site, die is namelijk pas geupdated (07/01/09).

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
- Asus P6T Deluxe is een prima bordje (heb ik zelf ook), er zijn/waren inderdaad wel wat probleempjes met het geheugen. Het is een goede keus, mits je er zeker van bent dat het geheugen er goed op werkt.

- Kijk voor de zekerheid eens naar de lijst met ondersteunt geheugen, maar waarschijnlijk zal het geen problemen geven.

- Als je verder niet gaat overklokken of wat dan ook, voldoet de boxed koeler prima. Een andere koeler kan echter wel een goede investering zijn. Vaak zijn ze stiller, of koelen ze toch wat beter dan de boxed koeler.

- De meeste DVD-players zijn aardig hetzelfde. Je zou eens een test kunnen zoeken wat nou echt de beste is, maar veel maakt het volgens mij niet uit. Je zou eventueel ook Blu-ray kunnen nemen, maar die zijn nu nog wat duurder. Als je Blu-ray nu nog niet (veel) gebruikt, kan je beter wachten tot de prijzen wat dalen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor snelle reacties:

ik moet dus even kijken of het moederbord GEIL 6gb (3x2) ondersteund. verder is het bordje oke, ik las x stukje over de V2 ofzo, is dat een opvolger?

ik wil niet overklokken, maar miss. iemand die ik ken ofzo er handig mee is, het later toch wel een x proberen, daarom dacht ik een goede cooler alvast monteren. het kan nooit problemen geven toch?
alleen wat is een goede S1366 cooler??

ik heb nog nooit een bluray of hddvd gebruikt, dus denk dat ik wacht tot ze goedkoper zijn, zit tog gauw aan de 250 voor een bluray brander, maar gewone dvd brander van LG of Samsung is goed?

ik heb max. 1600 kom nu uit op iets van 1550. dan nog 22 of 24 inch scherm :( .. iemand die voor 50 :D

edit: ik kan niet echt een lijst vinden of het mijn geheugen ondersteund, iemand link?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2009 16:19 ]

Verwijderd

Hiero: http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

Je doet Motherboards --> LGA 1366 --> P6T Deluxe --> OS selecteren

Bovenaan krijg je Qualified Vendor List

GEIL zie ik er idd niet bij staan. Mss wachten op V2 (zou ik sowiezo doen)

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:45

Shiro

Serenity

processorcooler: Thermaltake CL-G0102 DUORB VGA

Dat is een videokaart koeler? Staat zelfs VGA op. Tenzij je zoiets bedoel. Maar wat een size... En geheugen met een hoge heatspreader zal er waarschijnlijk ook niet onder passen.

Juniper RWD

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat een goed bord is kun je prima uitzoeken aan de hand van benchmarks, reviews en specs. Ik heb er laatst een getest samen met nog wat anderen: reviews: Vier X58-moederborden bekeken

Begin daar eens met kijken en natuurlijk andere reviews.

Omdat we op GoT verwachten dat je zelf je eigen hardware kunt zoeken gaat dit topic op slot, zie ook PMG Beleid - welke moet ik kopen en je kunt natuurlijk ook altijd hier een kijkje nemen: [BBG] Best Buy Guide topicoverzicht
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.