Toon posts:

Siemens gigaset sx551 portforward

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort een gigaset sx551 van KPN laten installeren. Ik heb twee servers draaien één NAS (Harddisk) met UTP aansluiting op de router (sx551). Vervolgens nog twee PC's voor vrouw en dochter.
De ander draait op een PC met gebruik van "Bulletproof". Beiden heb ik een vast IP-adres gegeven en vaste poort. De NAS prt. 1025 en de "Bullet". 1031.

DHCP staat aan en de Firewall uit.
Port triggering is niet ingevuld.
Ik heb portforward ingesteld in de router als volgt: Protocol: TCP Public Port: 1030,1031 Local Port:1030,1031 Local IP adress: 192.168.2.xx en de NAS 1024,1025 etc. op 192.168,2.yy.
Predifined applications: is niets ingevuld.
Exposed Host ook niet.
Mijn firewall is Zonealarm en de serie 192.168.2. enz. toegankelijk gemaakt.
Het testen via Internet net2ftp.com levert niets op. Server ziet dat er ingelogd is, naam en wachtwoord worden gebruikt maar verder wordt er niets gevonden. Zonder de firewall het zelfde.

Mijn vorige router was een speedtouch 510 waar ik alle instellingen hetzelfde heb ingevuld en dat werkte.
Wat moet ik in ieder geval invullen in de sx551. Ik heb het gevoel dat ik iets niet goed doe.

Kan iemand nij raad geve?

BVD.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:11

allure

Titaan fase 2/3

Waarom gebruik je niet gewoon poort 21 voor je FTP?

Verwijderd

Topicstarter
POORT 21,20 wordt vrij gehouden voor standaard FTP verkeer.Het heeft overigens met een andere router altijd goed gewerkt en zoek dus naar een oplossing.