• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hallo!

Sinds een half jaar heb ik wat problemen met mijn iMac uit 2006. Een witte Intel.
De laatste tijd vertoond hij (of zij ;)) steeds meer grafische glitches en vrij snel daarna meestal een complete freeze van het systeem, alleen de muis kan dan (9 van de 10 keer) nog bewegen.

Soms wordt het scherm helemaal zwart, soms wordt 1 rij pixels van links naar rechts verticaal uitgerekt, soms gewoon een freeze zonder dat het scherm verandert.

Hier in dit topic staat het perfect, en een stuk uitgebreider beschreven:
http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=6952094

Zoals je daar kan lezen hebben tientallen, tot waarschijnlijk honderden mensen last van précies hetzelfde probleem.

Nu vroeg ik mij af, ondanks dat ik geen garantie meer heb op deze machine zou ik nog een reparatie af kunnen dwingen bij de Apple store?

Het lijkt me niet helemaal de normale gang van zaken dat een machine, en zeker geen Apple het na 2 jaar opgeeft!? Het zijn dure computers en zou het zeer teleurstellend vinden van Apple als ze dit niet repareren..

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantieperikelen horen in het Shopping Forum :)

ACS > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-01 19:56

Hokkie

Hello

Of je het kan afdwingen, is de vraag.
Misschien kan je een coulance regeling treffen? Maar dan is het natuurlijk niet kosteloos.

Een vraagje...waarom heb je een half jaar gewacht?

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:39

painkill

Pain(k)(ill)

Zelfs als de garantie voorbij is hoort het product het nog naar verwachting te doen.
En aangezien dit absurd snel kapot is gegaan geld dit hier ook, maar ik raad je even aan om die wet op te zoeken bij de consumentenbond etc...

Mijn SNES verzameling!

• jmxd
  • Niet online
Hokkie schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:15:
Of je het kan afdwingen, is de vraag.
Misschien kan je een coulance regeling treffen? Maar dan is het natuurlijk niet kosteloos.

Een vraagje...waarom heb je een half jaar gewacht?
Euh, nou het begon als heel af en toe wat problemen en is eigenlijk steeds erger geworden.
Ben ook een paar maanden veel in het buitenland geweest en het is er eigenlijk niet echt van gekomen helaas.

Vraagje: wat is een coulance regeling?

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

TwyLight schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:19:
Vraagje: wat is een coulance regeling? :$
Coulance (coulant) regeling

offtopic:
De wereld heeft een LMVDTFY nodig àla LMGTFY :D

[ Voor 25% gewijzigd door Jungian op 18-01-2009 16:03 . Reden: Van je helaholala ]

0.0

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:39

painkill

Pain(k)(ill)

Vraagje: wat is een coulance regeling? :$
Dat ze jou een reparatie aanbieden tegen een gereduceerd tarief, dit zodat het voor beiden snel kan worden afgehandeld.

Mijn SNES verzameling!

• jmxd
  • Niet online
Dat zou zeker mooi zijn, maar ben eigenlijk van mening dat toch eigenlijk het hele bedrag vergoed moet worden. Apple verkoopt dure computers, en ben van mening dat daar ook goede service bij hoort, niet een service van 90 dagen, en ook niet een service waarbij je honderden Euro's bij moet betalen voor langere garantieduur.

Een computer hoort gewoon niet na 2 jaar al kapot te gaan.

Maar goed mijn vraag: Denken jullie dat de kans groter is op gratis reparatie (of een reductie als het dan echt moet) als ik ze het topic op Apple.com laat lezen, of juist minder omdat ze dan bang zijn dat ze álle computers met dit probleem moeten repareren?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-01 23:15
Een product moet het eigenlijk doen naar de verwachte levenstermijn van het product. Mijn ervaring leert mij dat een computer drie jaar mee moet kunnen gaan en dat dat ook meteen de economische levensduur is.

Wat ik persoonlijk zou doen is dus naar de Apple store gaan / Apple bellen en dit aan ze voorleggen. Zeg er ook meteen bij dat het blijkbaar een structureel probleem is en laat eventueel het topic op de Apple discussieforum zien.

Overigens geef ik je bij Apple wel wat weinig kans (no pun intended!) uit mijn ervaring.
Pagina: 1