Daarnet klikte ik per ongeluk op de tijd en datum op het forumindex, bovenaan de index, achter 'Hallo $naam ...'. Hierop werd mijn sessie gereset, zonder enige waarschuwing of wat dan ook. Ik vond dit vervelend, wat dan kan ik niet meer zien welke topics nieuw zijn en welke nieuwe berichten. Omdat ik deze link niet verwachtte op deze plaats (wist niet dat dat een link was, nu wel dus), zou ik willen verzoeken hier een waarschuwing te plaatsen, een simpele Javascript-oplossing met een OK en Annuleren-knop zou voldoende moeten zijn, dan kan je altijd nog op Annuleren drukken mocht je dit niet willen.
Om eerlijk te zijn zie ik liever geen bevestiging. 'Gewoon klikken en gaan met die banaan' is m.i. veel praktischer. Als je even wacht nadat je op 'reset' hebt geklikt dan komen er vanzelf wel nieuwe replies bij en worden die topics weer gemarkeerd met een kleur
.
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Ja uiteraard, maar toch. De link zit op een plek waar ik het niet verwacht, ik zou daar eerder een link verwachten naar je MyReact, of je posthistory, maar niet een sessiereset. Je hebt dus nu twee links om je sessie te resetten eentje onder 'MyReact' in de balk hierboven (NG template) en deze link dus.
Die link zit er al jaren, en ik denk dat de mensen die dat weten dat ook wel handig vinden. Ik denk niet dat we dat zomaar moeten veranderen.
Intentionally left blank
Helemaal mee eens. Laat die functie daar vooral zitten. Je moet echt weten dat daar wat te klikken valt, anders kom je er niet met je muiscursor tenslote,.crisp schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:51:
Die link zit er al jaren, en ik denk dat de mensen die dat weten dat ook wel handig vinden. Ik denk niet dat we dat zomaar moeten veranderen.
Helemaal mee eens. Laat die functie daar vooral zitten. Je moet echt weten dat daar wat te klikken valt, anders kom je er niet met je muiscursor tenslotte.crisp schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:51:
Helemaal mee eens. Laat die functie daar vooral zitten. Je moet echt weten dat daar wat te klikken valt, anders kom je er niet met je muiscursor tenslotte.crisp schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:51:
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Verwijderd
Wat je dus zegt is: niemand kan weten wat er gebeurt als je op die link klikt zonder het een keer te proberen. En dat klopt ook wel, al kan je bij mouse-over op die link wel een hint krijgen wat die link doet (aangezien het woordje 'reset') erin voorkomt. Maar een link waarvan de functie per definitie obscuur is, is vrijwel nooit goed ontwerp. De redenering 'dat het altijd al zo geweest is' is misschien nog wel slechter qua argumentatie. Daarbij kan je de link prima laten staan, als je de suggestie van de TS of Resistor volgt: een bevestigingspopup of tooltip. In ieder geval hoef je er dan niet door schade/schande achter te komen wat het doet (al kan ik me voorstellen dat je bij een tooltip bij snel klikken alsnog de sjaak bent).Harm schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:54:
Helemaal mee eens. Laat die functie daar vooral zitten. Je moet echt weten dat daar wat te klikken valt, anders kom je er niet met je muiscursor tenslotte.
Een tooltip was ook wat ik voor ogen had (hence heb ik dit topic nog even open laten staan
)
Intentionally left blank
Verwijderd
Ik zou gewoon een extra linkje erbij maken genaamd "markeer alle topics als gelezen". Dan is het duidelijk wat de link doet zodat men niet per ongeluk er op klikt. Ook zit de link nog steeds ongeveer op dezelfde plek voor mensen die gewend zijn aan de functionaliteit.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()