Toon posts:

USB 2.0 HD Wireless maken ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal USB 2.0 harde schijven aan mijn PC hangen, maar daar wil ik er 1 draadloos benaderbaar maken in mijn netwerk. Dus dat ik deze harde schijf vanaf een andere PC via een draadloos of een bekabeld netwerk kan benaderen. Is dit mogelijk met een of andere wireless dongle (USB 2.0 => 802.11g) in de USB aansluiting van de HD te pluggen ? En zo ja, welke dongle raden jullie aan ?

Of zijn er USB 2.0 => UTP dongles te koop om je HD aan te sluiten in je netwerk ?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij bestaat zoiets niet. Je zal al naar een nas, of router met usb aansluitmogelijkheid o.i.d. moeten kijken. Overigens, kun je de schijf niet gewoonweg delen op de pc met het netwerk?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Een USB apparaat kan maar op één host tegelijk aangesloten zijn. Tenzij die controller het apparaat vervolgens deelt is een USB apparaat dus niet te delen via Ethernet (bekabeld of wireless). Dat zou betekenen dat je een apparaat nodig hebt dat als USB host speelt EN een vorm van delen via Ethernet ondersteunt (Samba // FTP // NFS). Basically kom je dan op een NAS uit die USB-harddisks ondersteunt EN voorzien is van Wireless (ingebouwd of via een Accesspoint).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
http://www.tripplite.com/...txtSeriesID=138&EID=14834

Je hebt gelijk |:(

Je hebt een zogenaamde network storage adapter nodig, zoals de D-Link DNS-120

[ Voor 65% gewijzigd door Moning2 op 18-01-2009 14:04 ]

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Dat apparaat is niet geschikt om die dongle mee beschikbaar te maken voor of over een wireless netwerk. Het enige dat het ding doet is de maximale afstand verlengen middels UTP kabel en er zit toevallig een HUB aan het einde.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op zondag 18 januari 2009 @ 13:34:
Volgens mij bestaat zoiets niet. Je zal al naar een nas, of router met usb aansluitmogelijkheid o.i.d. moeten kijken. Overigens, kun je de schijf niet gewoonweg delen op de pc met het netwerk?
Yup, maar dan moet ik die pc wel aan laten staan om de HD beschikbaar te houden voor de andere pc's in het netwerk (zo doe ik het nu).

Maar uit de reacties begrijp ik dat ik naar een niet bestaande oplossing zoek. Ik moet dus naar een NAS kijken. TOPIC CLOSED....lijkt me.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 18:47:
[...]

Yup, maar dan moet ik die pc wel aan laten staan om de HD beschikbaar te houden voor de andere pc's in het netwerk (zo doe ik het nu).

Maar uit de reacties begrijp ik dat ik naar een niet bestaande oplossing zoek. Ik moet dus naar een NAS kijken. TOPIC CLOSED....lijkt me.
Zijn mijn posts soms onzichtbaar? :/

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 18:47:
[...]

Er zijn een aantal "gewone" routers die een usb aansluiting hebben waar je de schijf aan zou kunnen hangen.

LinkedIn
BlackIntel

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
Je link werkt niet, en ik ben geinteresserd :P

Maar ik denk dat je deze bedoelt:
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=973119

[ Voor 47% gewijzigd door Megamind op 25-02-2009 22:34 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 16:55
Uhm dat is een USB netwerkkaart, dat is toch niet wat je wilt ??

My favorite programming language is solder.

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:18
ik verkoop zelf USB naar LAN adapters van Digitus, dit is eigenlijk een mininas server dat zijn storage van het aangesloten USB apparaat gebruikt. Zie site Digitus:
http://www.digitus.info/e...s/network/?c=2037&p=15624
Je kan de schijf neem ik aan wel bij je wireless router aansluiten?

What's in the case?

Verwijderd

Topicstarter
Megamind schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 22:32:
Je link werkt niet, en ik ben geinteresseerd :P

Maar ik denk dat je deze bedoelt:
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=973119
Nee, dit is hem niet, zoek even op "usb 2.0 netwerk" op de conrad site en kies dan USB 2.0 netwerkadapter (Bestnr.: 971924 - 89 ). Maar ik stuur hem weer terug......hij werkt niet met USB printers en andere USB apparaten, en daar wilde ik hem eigenlijk ook voor gebruiken.Op de site van Conrad staat dat dat wel kan maar dat schijnt een fout te zijn (in de manual van de adapter staat nl. dat dit niet kan, en Conrad bevestigde mij dit later ook). Ik kan de spullen kosteloos terugsturen.

De Digitus adapter van Ron!n lijkt wel veel op die adapter van Conrad....zal wel hetzelfde principe zijn.

Ik koop wel een netwerk HD.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2009 16:15 ]

Pagina: 1