Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Links openen heel langzaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds dat ik mijn pc opnieuw heb geïnstalleerd openen links heel langzaam.

Als ik bijvoorbeeld een mailtje krijg met een link erin en ik klik hierop dan duurt het een halve minuut voordat deze zich opent. Het rare is dat de pc verder gewoon op de normale snelheid blijft werken en niet blijft hangen. Als ik de link dan ga kopiëren en in de adresbalk plak dan opent de site zich gewoon goed en snel zoals altijd. Het internet functioneert ook op de normale snelheid.

Verder links wie ik krijg via MSN, Xfire enz. doen hetzelfde.

Ik draai nu Windows XP Professional SP3, met als standaard browser Mozilla Firefox.

Ik heb geprobeerd om het met meerdere browsers geprobeerd (IE7, Firefox 3.0.5 en Chrome)
In chrome doet die het wel redelijk goed maar deze wil ik dus niet gaan gebruiken.

Verder heb ik met TuneUp Utilities 2009 al mijn register opgeschoont en op google er naar gezocht maar niets helpt.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Dit lijkt me meer iets voor Netwerken, maar installeer eens de nieuwste LAN drivers, doet het probleem zich ook voor op andere computers in het huishouden, is het via wired of wireless?

Eventueel met een Linux Live cd en in de veilige modus met netwerkmogelijkheden ook eens proberen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Het is allemaal bekabeld netwerk, maar als het netwerk slecht zou zijn dan zou ik ook het normale internetten langzaam moeten gaan, verder heb ik al de nieuwste drivers.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hoe opent de link heel langzaam, heb je geen browser opgestart en klik je de link aan waardoor je browser opstart en naar de link gaat of heb je je browser open en duurt het lang voordat er een nieuw tabblad/venster opent met de link open, of opent het tabblad/venster meteen maar duurt het laden lang?

Probeer hetzelfde eens in een linux omgeving, een ubuntu cd moet wel werken, zit meteen een ingebouwde messengerclient in die je kunt gebruiken om te testen. Eventueel gewoon booten in veilige modus met netwerkmogelijkheden en hetzelfde proberen te herhalen is ook iets om gewoon te proberen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

controleer of er een shortcut in je links staat die niet meer bestaat. daar wil windows wel eens over struikelen, stiekem controleert hij iets bij die shortcuts als er een nieuwe tab/window wordt gemaakt. als die bron niet meer bestaat, duurt het even

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 18-01-2009 13:12 ]

Iperf

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-11 14:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Misschien meekijken via procmon (Process Monitor, http://technet.microsoft....ysinternals/bb896645.aspx) wat er allemaal voorbij komt vanaf het moment dat je het linkje aanklikt tot het is geopend?

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 13:08:
Hoe opent de link heel langzaam, heb je geen browser opgestart en klik je de link aan waardoor je browser opstart en naar de link gaat of heb je je browser open en duurt het lang voordat er een nieuw tabblad/venster opent met de link open, of opent het tabblad/venster meteen maar duurt het laden lang?

Probeer hetzelfde eens in een linux omgeving, een ubuntu cd moet wel werken, zit meteen een ingebouwde messengerclient in die je kunt gebruiken om te testen. Eventueel gewoon booten in veilige modus met netwerkmogelijkheden en hetzelfde proberen te herhalen is ook iets om gewoon te proberen.
Het maakt niet uit of ik de browser al heb gestart of niet. De browser werkt na het klikken ook gewoon snel en dan na een tijdje wordt het tabblad geopend en de site laadt dan ook gewoon snel. Het lijkt wel of er iets gebeurt in de tijd van het klikken van de link en het openen dat die daar eventjes mee wacht.

Ook heb ik nu gemerkt als ik bijvoorbeeld windowstoets + e doe dat ik hetzelfde probleem heb, ik krijg een gevoel of dat er iets met mijn explorer.exe aan de hand is kan ik deze herinstalleren of update?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2009 22:03 ]

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 23:40
Wellicht een AV prog geinstalleerd ? zo ja, probeer is door deze even uit te zetten

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Yippie schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:05:
Wellicht een AV prog geinstalleerd ? zo ja, probeer is door deze even uit te zetten
Vandaar dat ik dus al zei dat hij het eens in de veilige modus moest proberen ;)

Je zegt dat je vers je computer hebt geïnstalleerd, ook je chipsetdriver geïnstalleerd?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:01:
[...]

Het maakt niet uit of ik de browser al heb gestart of niet. De browser werkt na het klikken ook gewoon snel en dan na een tijdje wordt het tabblad geopend en de site laadt dan ook gewoon snel. Het lijkt wel of er iets gebeurt in de tijd van het klikken van de link en het openen dat die daar eventjes mee wacht.

Ook heb ik nu gemerkt als ik bijvoorbeeld windowstoets + e doe dat ik hetzelfde probleem heb, ik krijg een gevoel of dat er iets met mijn explorer.exe aan de hand is kan ik deze herinstalleren of update?
controleer nou of er een shortcut in je links staat naar een lokatie die niet bestaat (of niet beschikbaar, bijv een nas die uitstaat)
deze folder C:\Documents and Settings\jouw inlog naam\Favorites\Links

ooops dank u wiethoofd

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 18-01-2009 22:43 ]

Iperf

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

@ fish, je hebt er nu 2x een gebruikersnaam staan ;)

Kortste klap: Start -> uitvoeren -> explorer.exe %userprofile%\Favorieten
of dus Favorites als je een Engelse Windows hebt.

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb _precies_ hetzelfde probleem.

@fish; alle favorites weggegooid; helpt niet.

En ook windowstoets + e duurt 30 seconden ofzo...

Ook configuratiescherm openen duurt heel erg lang..

Windows XP SP3.

[ Voor 14% gewijzigd door Wouter op 12-03-2009 03:08 ]

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-10 17:20

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

lijkt me meer een probleem met je AV of Ad blocker.
Het lijkt erop of een van die programma's probeert te kijken of de link naar een mailicious site linkt ofzo.

edit: sorry zie nu pas dat het een oude thread is

[ Voor 15% gewijzigd door quartex op 12-03-2009 11:27 ]

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:33
quartex schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 11:25:
lijkt me meer een probleem met je AV of Ad blocker.
Het lijkt erop of een van die programma's probeert te kijken of de link naar een mailicious site linkt ofzo.
Idd.

AVG Link Scanner vond ik altijd vreselijk, eenmaal uitgeschakeld surfde ik weer vliegensvlug overal naartoe :)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Pagina: 1