2.6 Ghz Celeron, 256mb -> 1g ram, verschil?

Pagina: 1
Acties:
  • 364 views

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-05 11:32
Hallo,

Ik ben van plan om mijn vriendin haar PC wat op te krikken omdat ze last heeft van wat typische ouderdomsproblemen (langzaam opstarten, moeilijk programma's opstarten, vaak "Onvoldoende virtueel geheugen" pop-up)

Zal ik deze (of de meeste) verhelpen als ik de pc van 1x256 naar 2x512mb ram upgrade? Het gaat niet zoveel om de specificaties voor spelletjes ofzo, alleen zit er een ongelofelijk lange wachttijd bij het opstarten van essentiële programma's (soms 10 minuten van blanco opstart tot helemaal gereed).

Ofdat het misschien iets helpt, ik ben ook van plan om haar videokaart te upgraden van een SiS 650 onboard naar een Nvidia MX4 AGP. Niet de beste die er is, maar beter dan wat ze heeft :)

Ook zou ik graag een mening willen weten of het echt nut heeft, ze is namelijk momenteel aan het sparen voor zo'n appel boekje en als ik 50 euro neerleg voor iets waar ik 10 seconden winst mee maak dan weet ik ook niet ofdat het het waard is.

m.v.g.
Crazy Al

Verwijderd

Formateren en opnieuw installeren van het OS zal zo te lezen het meeste helpen.
Anders 512MB geheugen erin 1GB is duurder dan de PC zelf. ;)

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Gezien dat alle programma's redelijke geheugenvreters zijn: paar firefox vensters open en aan de msn.. dan heb je met windows xp al snel die 256MB vol zitten en zou 1GB heel wat meer ademruimte geven.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:55

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 12:20:
Formateren en opnieuw installeren van het OS zal zo te lezen het meeste helpen.
Anders 512MB geheugen erin 1GB is duurder dan de PC zelf. ;)
Hoeveel kost 1GB DDR geheugen nou ;) Tweede hands al helemaal. Kost geen drol en het helpt zeker! 25 euro een nieuwe DDR 1 GB plankje. Scheelt echt heel veel, al is het maar een maand dat ze het gebruikt het werkt!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Touchdomex schreef op zondag 18 januari 2009 @ 12:29:
[...]

Hoeveel kost 1GB DDR geheugen nou ;) Tweede hands al helemaal. Kost geen drol en het helpt zeker! 25 euro een nieuwe DDR 1 GB plankje. Scheelt echt heel veel, al is het maar een maand dat ze het gebruikt het werkt!
Misschien is het ook wel SD-RAM. ;)
Maar zo te lezen is het een nog al vervuilde Windows install en zal formateren heel veel meer helpen. Samen met misschien 265MB geheugen erbij. ;)
En die 25 euro is misschien nog wel meer dan dat de PC waard is. :P

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:55

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 12:33:
[...]

Misschien is het ook wel SD-RAM. ;)
Maar zo te lezen is het een nog al vervuilde Windows install en zal formateren heel veel meer helpen. Samen met misschien 265MB geheugen erbij. ;)
En die 25 euro is misschien nog wel meer dan dat de PC waard is. :P
SD-Ram en een Celeron 2.6GHZ ;) Denk het niet :>

Die 25 euro is het wel waard :> Misschien dat hij een kennis heeft die nog wat heeft liggen. Ik zou het wel proberen. 265MB is te weinig voor Windows XP met SP3. Vanaf SP 1 werd het al zwaar(SP2 was voor mijn moeder een ware hel met 265MB) Maar dan de 2e vraag ;) hoeveel is 25 euro nou :P :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03:12
Touchdomex schreef op zondag 18 januari 2009 @ 12:39:
[...]

SD-Ram en een Celeron 2.6GHZ ;) Denk het niet :>
Ik heb een Packard Hell gehad met een P4 1.8Ghz, en die had PC133 SDRAM :')

In je profiel zag ik dat je in Alkmaar woont, hier is 2x 512MB:

Marktplaats 2x 512MB €20 euro - Egmond aan Zee

[ Voor 28% gewijzigd door ThinkPad op 18-01-2009 12:48 ]

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 19:24
ThinkPadd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 12:43:
[...]

Ik heb een Packard Hell gehad met een P4 1.8Ghz, en die had PC133 SDRAM :')
Same, had p4 1.7 met 2 stickies van PC133 SDRAM :P

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05 22:01

Wmm

Ik zou eerst eens formatteren en alles opnieuw installeren, zo te horen zal dat al veel helpen. Mocht je daarna nog niet tevreden zijn kun je het geheugen uitbreiden naar 1 gig. Dat zal hoe dan ook helpen. Zoals iemand al zei, Windows + Firefox + msn en je zit al over 256 mb heen (ikzelf heb nu niets boeiends open staan maar ik zit al over de 300).

De videokaart vervangen zal voor de snelheid niets doen. Voor games zal die nieuwe grafische kaart echt geen verbetering zijn en met de kaart die ze nu heeft zal ze sowieso al geen spelletjes kunnen spelen (en de webgames die ze dan speelt gaan niet sneller lopen met zo'n nieuwe kaart). Voor gewoon Windows gebruik is die huidige SiS kaart prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Wmm op 18-01-2009 12:52 ]

Verwijderd

thijszor schreef op zondag 18 januari 2009 @ 12:45:
[...]

Same, had p4 1.7 met 2 stickies van PC133 SDRAM :P
Nog beter hier Pentium 4 met HT op 3,06GHz met SD-RAM.
Asrock moederbord. :+

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Leuk die discussie over SDRAM, maar jullie zitten er allemaal naast. Tenzij je een bordje met RDRAM hebt zit er 100% zeker SDRAM in je systeem.

Maar goed, dat terzijde, of een geheugenupgrade wel of niet zinnig is hangt natuurlijk af van je huidige geheugen gebruik. In elk geval is 256MB vrij weinig tegenwoordig en als je al meldingen krijgt dat je te weinig mem hebt, dan is een upgrade verstandig.

Of dat het geld waard is of niet ligt helemaal aan jezelf natuurlijk. Dit topic gaat dan ok dicht, wij kunnen immers niet voor je beslissen wat je moet doen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.