Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Thunderbird: Oude inbox in nieuwe installatie te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na en reinstall van mijn windows (vista) probeer ik thunderbird mijn gebackupte email files te laten gebruiken:

inbox.dbx
folders.dbx
...

Nu kan ik geen manier vinden om mijn mails uit deze dbx files te importeren in mijn nieuwe install van thunderbird.

Wie kan mij helpen?

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Ik heb mijn "gewoon" mijn default profile (xxxxxx.default) in C:\Documents and Settings\<usernaam>\Application Data\Thunderbird\Profiles map gekopieerd van de oude naar de nieuwe install. Vervolgens bij de nieuwe install de file profiles.ini aangepast in de map C:\Documents and Settings\<usernaam>\Application Data\Thunderbird\

code:
1
2
3
4
5
6
7
[General]
StartWithLastProfile=1

[Profile0]
Name=default
IsRelative=1
Path=Profiles/xxxxxx.default

Dit was wel in XP.

[ Voor 8% gewijzigd door Frentik op 18-01-2009 12:37 ]

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Zoals Frentik beschrijft kan het volgens mij ook. Lukt Tools → Import niet?

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 17:38
yep je moet zorgen dat je de map met profiles terug krijgt uit je backup.
daarin staat een map die bij iedereen anders is in de trend van " rr665eer"

De inhoud van die map pleur je in de map profiles nu bv "uuiitt888" op je nieuwe computer waar je TB op hebt geinstalleerd, niks ini aanpassen en het werkt. Zelf div keren gedaan van xp naar xp en en u van xp naar win7.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:58
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 12:16:
Na en reinstall van mijn windows (vista) probeer ik thunderbird mijn gebackupte email files te laten gebruiken:

inbox.dbx
folders.dbx
...

Nu kan ik geen manier vinden om mijn mails uit deze dbx files te importeren in mijn nieuwe install van thunderbird.

Wie kan mij helpen?
a) Thunderbird gebruikt geen dbx bestanden. Ik vermoed dat deze uit windows mail komen in jouw geval.
b) De data bestanden (zelfs inclusief alle instellingen qua accounts voor thunderbird) bevinden zich in: "\Application Data\Thunderbird\*"

edit:
B is een beetje spuit elf heb ik het gevoel. Nog even als aanvulling, je profile map (5ek8qbx7.default) word bekend gemaakt in "profiles.ini" als je gewoon de gehele "\Application Data\Thunderbird\*" over plaatst hoef je die profiles.ini niet aan te passen.

[ Voor 17% gewijzigd door nsa1984 op 18-01-2009 15:47 ]

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 17:38
Waarom heb ik dan nog nooit een ini file moeten aanpassen? Ik heb nu al 3 x de boel gemigreerd en alles werkte meteen. Incl addons. Geldt ook voor firefox zelfde laken een pak.

[ Voor 22% gewijzigd door ErikRo op 18-01-2009 16:33 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
pcies gewoon copy pasten en met nieuwe versies doen sommige plugins of skin het niet meer maar dat geeft het duidelijk aan. hoewel ik betwijfel of het echt een nieuwere versie is en niet gewoon een nieuwe installatie. :)

makkelijker kan haast niet eigenlijk ;)
Pagina: 1