Wlan bevriest PC elke 7 seconden

Pagina: 1
Acties:

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:27
Ik heb een Fujitsu Siemens scaleo desktop met win xp.
Na inbouw van een Sweex pci wireless kaart werkt het netwerk meestal prima, maar heb ik het volgende vage probleem.

Vaak tijdens het overzetten van grote bestanden via het netwerk, of het downloaden van grote bestanden verbreekt op onvoorspelbaare momenten de netwerkverbinding.
De PC bevriest dan voor 4 seconden, werkt daarna 7 seconden, bevriest weer.., etc
Wanneer ik de netwerkverbinding herstel werkt alles weer normaal (tot het probleem weer optreedt). Het lijkt dus met de netwerkkaart/drivers te maken te hebben.

Wat heb ik zelf al gedaan:
*Router (Linksys WRT54G) gereset met factory defaults. De andere pc werkt wel gewoon, dus het lijkt geen router-probleem.
*Zelf denk ik aan een driver probleem. IK heb de laatste versie gedownload en geinstalleerd. Het probleem blijft.
*Omgeschakeld tussen B/G. Maakt niets uit.
*Op GOT en internet gezocht, het zou ook temperatuurgerelateerd kunnen zijn, maar in mijn geval treedt het ook op als hij nog koud is.
*Ik heb gelezen over problemen met bepaalde firmware-versies van WRT54G, maar aangezien mijn andere pc's door blijven werken weet ik niet of ik het in deze richting moet zoeken.
*IRQ instellen is niet mogelijk (ACPI regelt dit zelf).

OK, sweex is natuurlijk niet een topmerk, maar een tweakert probeert het natuurlijk eerst werkend te krijgen. Een andere kaart kopen wil ik pas als ik alles geprobeerd heb.
Wie heeft er een idee wat ik verder zelf nog zou kunnen doen om erachter te komen?

[ Voor 6% gewijzigd door djiedjee op 18-01-2009 11:48 ]

Verwijderd

alleen om te proberen al een ander pci slot geprobeerd?

• djiedjee
Een ander PCI-slot heb ik nog niet geprobeerd. Ga ik doen...

• djiedjee
Een ander PCI-slot hielp niet.

Ik heb daarna nog drivers van de realtek-site gedownload, want er zit een realtek 8185 chipset op.
Dat heeft ook niet geholpen.

Na verder zoeken op het internet heb ik een paar personen gevonden met exact dezelfde problemen. Bij hen deed de kaart het wel in een andere PC, en leek het dus op een compatabiliteits-probleem.

Contact opgenomen met de winkelier. Ik mag hem omruilen voor een andere kaart met een andere chipset.