[Router] Sitecom WL-306 (300N XR) verbinding probleem

Pagina: 1
Acties:

• Eagle666
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-03 17:55
Sinds een maand gebruik ik een Sitecom WL-306 (300N XR) gigabit router en ik heb problemen als ik p2p programma's gebruik zoals eMule, BitComet (Torrent), DC++.

Ik krijg verbinding, download ff en dan knalt mijn draadloze verbinding er uit. Dit lost zichzelf alleen op door de router van stroom te halen en weer aan te sluiten en daarna begint het probleem weer overnieuw naar eventjes downloaden.

Gister bedacht ik het idee om gewoon het downloaden bedraad te doen en nu blijkt om de zoveel minuten de kabelverbinding te verdwijnen. Windows (XP) geeft dan telkens aan dat er geen kabel in de laptop zit wat onzin is. Ik had eerst 1Gbps verbinding maar heb dit veranderd naar 100Mbps/Full-duplex, Maar nog steeds geen suc6. Het wegvallen van een bedraad netwerk op deze manier heb ik nog nooit meegemaakt.

Bij het gebruik van eMule of BitComet kan ik ook niet meer surfen met IE. In het begin nog wel maar naar een tijdje niet meer en nog eventjes later ben ik mijn verbinding kwijt. Download ik niet dan loopt verder alles soepel en heb ik lekkere verbindingen zowel bedraad als wireless.

Ik kan er niet veel soeps over vinden via Google. Ik heb op andere forums wel reacties gelezen van koop een goede router en dan verwijzen ze naar reviews waar deze router positief uit de test komt dus daar schiet ik ook niet veel mee op. Op techzine.nl komt het toevallig goed uit de review maar is de router niet vergeleken met andere routers. Op hardware.info zijn ze iets gemattiger in reactie maar niet negatief en echt betaalbare alternatieven geven ze ook niet op. Verder hebben zij getest bij een oudere firmware versie.

Mijn router geeft aan:
Hardware Version : Rev. A
Boot Code Version : 1.0
Runtime Code Version : 1.2

Ik kan firmwave vinden van v1.2 dus ik neem aan dat ik al de nieuwste firmware er in heb zitten.

Netwerkadapters:
Marvell Yukon Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Adapter, Copper RJ-45
Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection

EDIT:
Ondertussen een kortere CAT5 kabel geprobeerd. Dit is ook niet echt een verbetering. Ik kan een paar minuten downloaden. Windows zegt vervolgens dat de kabel niet verbonden is. Even wachten en de verbinding wordt weer herstelt en mijn torrents gaan verder. Echter dit herhaald zich meerdere malen totdat Windows aangeeft dat de verbinding niet meer hersteld kan worden. Op dit moment is de enige optie de stroom van de router af te halen en weer terug te doen. Daarna gaat het weer van voor af aan. De router hangt zichzelf dus na meerdere pogingen op.

[ Voor 12% gewijzigd door Eagle666 op 18-01-2009 14:47 ]

• Eagle666
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-03 17:55
EDIT2:
Ik heb ondertussen de router er tussenuit gegooid. Uiteraard werkt dit wel. Modem van Telfort > PC. Download nu de rest van de dag al met BitComet en blijf rondsurfen. Uiteraard is dit niet de bedoeling omdat er nu geen draadloos netwerk is.

Ik vraag me ook af wat er gebeurt als ik de router er weer tussen zet en dan de DHCP en firewall daarin uitschakel en de modem het DHCP, firewall en NAT laat doen. Ik mis dan op de modem alleen extra LAN aansluitingen maar de router kan naar WLAN ook als switch blijven fungeren.

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:25
Eagle666 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 18:39:
EDIT2:
Ik heb ondertussen de router er tussenuit gegooid. Uiteraard werkt dit wel. Modem van Telfort > PC. Download nu de rest van de dag al met BitComet en blijf rondsurfen. Uiteraard is dit niet de bedoeling omdat er nu geen draadloos netwerk is.

Ik vraag me ook af wat er gebeurt als ik de router er weer tussen zet en dan de DHCP en firewall daarin uitschakel en de modem het DHCP, firewall en NAT laat doen. Ik mis dan op de modem alleen extra LAN aansluitingen maar de router kan naar WLAN ook als switch blijven fungeren.
Ik hoor graag of je dit probleem hebt kunnen oplossen, heb hetzelfde euvel via de UPC modem.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 16:37
Veel routers hebben problemen met het aantal gelijktijdige connecties die Torrent tools en emule openzetten.

Probeer eens in de settings van deze software deze instellingen omlaag te zetten...

• l.degroot01
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-05 11:24
Heb dezelfde router nu zon 4 maanden, nooit problemen mee, ook niet met P2P tools.

Verwijderd

ik heb ook een WL-306. en "mucho problemos" met uTorrent en Windows Home Server.

allemaal upnp en port forwarding gerelateerd.

iemand wel succes daarmee met deze router?

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:10
Ik heb deze router ook.
Ik krijg met geen mogelijkheid een externe hd aan de praat die ftp ondersteund.
Het port forwarden gaat goed, qua instellen, alleen de ftp server is met geen mogelijkheid te bereiken.
Iemand een idee wat je verder nog moet instellen in de router om het ftp aan de gang te krijgen.
Firewall op de router is uit.
Hd is wel normaal te bereiken via het netwerk. Met een andere router lukt het wel alleen is daar
de verbinding van WAN naar LAN te traag, 23 Mb/s, en ik heb internet van 50Mb/s.

• SanookH
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:54

SanookH

_/-\o_

Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 20:53:
ik heb ook een WL-306. en "mucho problemos" met uTorrent en Windows Home Server.

allemaal upnp en port forwarding gerelateerd.

iemand wel succes daarmee met deze router?
Ik heb ook een WL-306 en Windows Home Server, het lijkt er sterk op dat Soulseek bij mij de router verstiert. Na verloop van tijd lijkt internetten via de router niet meer mogelijk, pingen naar de router geeft alleen nog maar time-outs. Als ik Soulseek stop is het probleem opgelost. Als ik soulseek op een XP machine draai heb ik daar geen last van....
Iemand een oplossing ?

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een nieuwe router (Sitecom 300N XR, model WL 306) gekocht. Nu wil ik graag mijn xbox wireless verbinden d.m.v. xbox wireless adapter met mijn router, alleen dat lukt mij niet. Ik ben helaas niet heel erg technisch aangelegd met computers, vandaar dat ik vraag om hulp. Ik heb begrepen dat het met de instelingen/poorten van de router te maken heeft. Help !

Groet, Chris
Pagina: 1