Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Auto ouder dan 15 jaar niet verzekerbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Ik ga volgend weekend misschien een 2e BMW kopen. Deze BMW is 20 jaar oud.
Nu wilde ik via de site van mijn huidige verzekeraar (London) een premie berekening doen. Dus ik vul netjes
alles in. Gewoon de meest goedkope vorm van verzekering, want ja, een 20 jaar oude auto is geen dure verzekering waard (niet deze tenminste).

Maar ik krijg elke keer de melding: Bij W.A. verzekering mag de auto niet ouder zijn dan 15 jaar.
Andere opties zijn W.A. Ged. Casco of Volledig Casco. Bij volledig Casco mag de auto niet ouder dan 10 jaar zijn.
Als ik het veld leeg laat geeft de site de melding dat ik een optie moet kiezen.

Nu is mijn vraag: waarom wil een verzekeraar geen auto van ouder dan 15 jaar verzekeren? Uiteraard ga ik morgen even bellen hoe of wat, maar vind het op z'n minst raar.
Meer mensen die met dit bijltje gehakt hebben?

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:34
Dat verzekeraars oudere auto's niet Beperkt of Volledig Casco willen verzekeren heb ik vaker gehoord, maar dat je ze ook niet WA kunt verzekeren is wel erg apart...

Die auto is iig wel verzekerbaar, misschien alleen niet bij die maatschappij. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Beerkeeper
  • Laatst online: 21-11 15:29
Online offertes zijn vaak 'begrenst' op auto's t/m 15 jaar oud,

Voor oudere auto's moet je gewoon telefonisch contact hebben :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

zoals al gezegd zit het probleem hem juist bij BC en VC en juist niet bij WA. Feitelijk is elke auto die apk gekeurd is WA te verzekeren. Zij het op een reguliere polis / oldtimer dekking etc. Wellicht dat london zelf een andere beleid heeft of dat inderdaad hun online applicatie beperkt is. Gooi de gegevens eens in een willekeurige andere vergelijkingsite / verzekeraar en je zult zien dat je wel een premie krijgt

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Klopt, bij andere verzekeraars via "Independer" is 'ie wel te verzekeren. Maar zit op dit moment bij London
en dat vind ik een prettige maatschappij. Dus vandaar dat het me opviel.

Maar goed, Delta Lloyd is op dit moment de goedkoopste met 22 euro per maand. Dus afhankelijk van wat London biedt stap ik misschien over.

Vond het gewoon raar dat er meteen een melding kwam dat de auto niet ouder dan 15 jaar mocht zijn. Vraag ik me af of ze mijn huidige BMW er dit jaar uitgooien :+

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:12

Entity

9000rpm

Je kunt een 20 jaar oude auto bij veel verzekeraars ook als oldtimer verzekeren, is vaak stukken goedkoper. Zitten wel voorwaarden aan natuurlijk, zoals een maximale kilometrage per jaar.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-11 22:29
Je zou kunnen overwegen om voor 1 maand Ditzo te nemen. Kost wat, maar is een goede verzekering (geloof me, ik heb ze uitgeprobeerd ;))

Verder ben ik zelf verzekerd via Emerpark, inderdaad een oldtimer-verzekering. Zij doen dat ook met een aardig kilometrage.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

London heeft zo zijn nukken soms. Mijn broertje kon bij hen ooit zijn auto (Hyundai Pony, benzine met automaat) niet tegen normaal tarief verzekeren omdat hij toen koerier was. Ze gaan er dan bij London vanuit dat je dan, ook al krijg je een bestelwagen van het koeriersbedrijf, toch je werk met je eigen auto gaat doen. |:(
Hij mocht 2 of 3 keer zoveel gaan betalen voor de verzekering. (En dat geven ze dan dus aan op het moment dat je al een week met die auto rondgereden hebt.) Hij heeft natuurlijk bedankt voor deze twijfelachtige eer. (Dan maar verzekeren op naam van pa of ma....)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:20

Destruction

(ex-)Automonteur

Lol, als in zo'n geval een verzekeringsmaatschappij voor mij gaat invullen wat het gebruik van de auto zal zijn, hebben ze bij voorbaat al afgedaan.

Ff 2x overschrijven en op naar een maatschappij die niet zo werkt..

Btw, ik heb een 23 jaar oude 205 op mijn eigen naam verzekerd gehad, en nu staat een net 19 jaar oud geworden Fiesta ook gewoon op mn eigen naam verzekerd :)

[ Voor 26% gewijzigd door Destruction op 19-01-2009 03:52 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:36

paQ

DiedX schreef op zondag 18 januari 2009 @ 12:14:
Je zou kunnen overwegen om voor 1 maand Ditzo te nemen.
en dan? :?

Heel duur ja... en dan mag het ook wel goed zijn, maar ik hoop dat je ervan uitgaat dat je die verzekering nooit hoeft in te schakelen.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
London was niet bereikbaar ivm Nieuwjaarsborrel.
Bij deze me tussenpersoon even gebeld. Er schijnen inderdaad meerder maatschappijen te zijn die dat doen. Maar in principe als hij het zou aanvragen, dan komt 'ie er gewoon door.

Gekke verzekeringsmaatschappijen..... 8)7

Pagina: 1