Wanneer ik een gewone console applicatie maak in Visual Studio 2008 SP1 Team Edition, deze vervolgens opstart en sluit via het kruisje dan hangt het venster en gaat het csrss.exe process 100% CPU gebruiken.
Dit laatste kan ik stopzetten door de specifieke thread in csrss.exe te suspenden of te killen met gebruik van Process Explorer. Echter blijft het venster van de applicatie doelloos onsluitbaar, hiervoor moet ik uit- en inloggen om het te doen verdwijnen.
Iemand een idee?
Aangezien dit nieuw is en csrss.exe in ongelofelijk veel gevallen crasht is zoekwerk hier niet echt een oplossing.
Dit laatste kan ik stopzetten door de specifieke thread in csrss.exe te suspenden of te killen met gebruik van Process Explorer. Echter blijft het venster van de applicatie doelloos onsluitbaar, hiervoor moet ik uit- en inloggen om het te doen verdwijnen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Start Address: CSRSRV.dll!CsrReplyToMessage+0x364 Stack: ntoskrnl.exe!ExAcquireResourceSharedLite+0x3ea ntoskrnl.exe!KeWaitForMultipleObjects+0xe9e ntoskrnl.exe!KeWaitForSingleObject+0x26b ntoskrnl.exe!PsIsSystemProcess+0x68 ntoskrnl.exe!RtlAreBitsSet+0x29e ntoskrnl.exe!KiCheckForKernelApcDelivery+0x25 ntoskrnl.exe!ObReferenceObjectByHandleWithTag+0x3b2 ntoskrnl.exe!NtQueryInformationProcess+0x8ee ntoskrnl.exe!KeSynchronizeExecution+0x39d3 ntdll.dll!NtQueryInformationProcess+0xa winsrv.DLL!UserServerDllInitialization+0x5d1 winsrv.DLL!UserServerDllInitialization+0x4dc CSRSRV.dll!CsrReplyToMessage+0xb67 ntdll.dll!LdrGetProcedureAddress+0xaae3 |
Iemand een idee?
Aangezien dit nieuw is en csrss.exe in ongelofelijk veel gevallen crasht is zoekwerk hier niet echt een oplossing.