Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Zeer lange usb-kabel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Mijn kamer wordt heringericht, nu duikt er een klein probleem op. Door omstandigheden staan mijn imac-printer nogal ver uit elkaar. Ik denk ik kabellengte ongeveer een 8 meter dat moet afgelegd worden.

Zijn er ideeën om deze afstand te overbruggen? Werkt een USB kabel nog wel over die afstand? En bestaan er uberhaupt USB-kabels van 10 meter? (Aangezien bij Vandenborre er enkel eentje te vinden is van max. 5 meter) Of kan ik met een koppelstuk (bestaat dit?) 2 kabels van 5 meter aan elkaar rijgen?

Alvast bedankt

Edit: 2x 5m usb-kabel + een soort koppelingsstuk?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2009 08:58 ]

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 20:37

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

Voor langzame USB-apparaten wordt 3m en voor snellere USB-apparaten wordt 5 m als maximum kabellengte "voorgeschreven".
Wil je een grotere afstand overbruggen kan dat prima met meerdere kabels en een USB-hub of repeater er tussen.

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

Verwijderd

Topicstarter
Oké dan ga ik opzoek naar een (hub (actief waarschijnlijk)) of een repeater! Bedankt voor het snelle antwoord!

Even voor alle zekerheid: ik koop zoiets ( zal ook wel te vinden zijn in de media markt zeker?) en dan koop ik er een 5 meter USB ( A ) naar USB ( B ) kabel voor in de printer.

Ja hé?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2009 10:12 ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:50
Soms werkt verlengen prima, soms niet. Wil je zeker weten dat het gaat werken dan kun je een USB repeater kabel kopen. Meer ervaringen zijn wel terug te vinden in de search hier op GoT :)

Verwijderd

Topicstarter
Oké ik ga achter dergelijke kabels zoeken ;)

Superbedankt

Verwijderd

Je kunt ze inderdaad verlengen. Mijn ervaring is dat met kabels vanaf een meter of 5 (zonder versterking) zich problemen voor kunnen doen.

Een andere (waarschijnlijk duurdere) optie is je printer met een (al dan niet wireless) printserver aan je netwerk hangen.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 22:42
Ik heb zelf wel is voor een playstation 2 camera 25 meter USB kabel neergelegd, wel met 5 meter kabels met repeater erin.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik inderdaad ook al aan gedacht.

Maar dat zou mij teveel kosten + het wireless netwerk werkt hier nu zeer deftig (dure d-link wireless/router/modem). Dus ik heb ook schrik om daaraan te liggen prutsen.

Toch bedankt voor de ingeving ;)

Maar ik ga een dezer langs media markt, achter zo'n repeater ding + 5 meter kabel. That will do the job :)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:50
Voor kabelmeuk ben je over het algemeen online beter af zowel wat betreft assortiment als prijs.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien dit niet Apple-specifiek is past dit beter in OH :)

ACS > OH

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:11
Of je koopt gewoon dit:
USB Cable via RJ45 Extender Set (Power Boost Up to 150 feet)

Ik heb er ook eentje liggen, en dat werkt prima. Overigens merk je het wel in de snelheden. Die zijn een stukje lager. Voor een printer moet het volgens mij niet zo'n probleem zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Mistraller op 18-01-2009 11:58 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Mistraller schreef op zondag 18 januari 2009 @ 11:57:
Of je koopt gewoon dit:
USB Cable via RJ45 Extender Set (Power Boost Up to 150 feet)

Ik heb er ook eentje liggen, en dat werkt prima. Overigens merk je het wel in de snelheden. Die zijn een stukje lager. Voor een printer moet het volgens mij niet zo'n probleem zijn.
En als TS iets meer snelheid wil en gewoon voor een actieve USB kabel wil gaan:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5873

Verwijderd

DJSmiley schreef op zondag 18 januari 2009 @ 12:00:
[...]

En als TS iets meer snelheid wil en gewoon voor een actieve USB kabel wil gaan:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5873
Lees de reviews eens. Daar zegt men nou juist dat de snelheid tegen kan vallen. Onder andere de fransman die een review achterliet zegt zelfs stellig dat het geen USB2.0 is. (Maar voor een printer is het natuurlijk niet zo erg. Voor een hi-res scanner kan het een probleem zijn.)

Op de zaak hebben wij ook wat problemen gehad met deze dingen. Maar dan hebben we het over laboratorium-apparatuur en dat spul is iets gevoeliger dan de gemiddelde printer.

Verwijderd

Topicstarter
Zo'n USB repeater will do the job? Als we dan spreken over een afstand van 8 meter én in het achterhoofd houdende dat het een printer is?

Dus eerst zo'n repeater waar al 5 meter kabel aanzit. En dan steek ik in dat gatje een usb A-B kabel van 5m en flap in de printer?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 12:56:
Zo'n USB repeater will do the job? Als we dan spreken over een afstand van 8 meter én in het achterhoofd houdende dat het een printer is?

Dus eerst zo'n repeater waar al 5 meter kabel aanzit. En dan steek ik in dat gatje een usb A-B kabel van 5m en flap in de printer?
Voor een printer: ja. Maar ga er later niet bijvoorbeeld een USB-hub aanhangen met daarop ook nog een scanner, usb-harddisk en een webcam, want dan kan de performance weleens tegenvallen.

Verwijderd

Topicstarter
Normaal dient die plek enkel voor de printer dus dat zal wel goed komen :)

merci

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik zou het gewoon proberen! Werkt het niet, kan je altijd nog een repeater kopen. Neem een 3 meter kabel + een 5 meter verlengkabel en je bent er.

Offtopic: ik had voor m'n nieuwe USBprinter een hele goedkope 5 meter kabel (Action) gekocht... Na uren klooien kwam ik er achter dat het simpelweg aan de kabel lag dat m'n printer onder Gentoo Linux niet herkend werd... Op een 1.1 port werkte het prima, op 2.0 niet. Moraal van het verhaal: koop een kwaliteitsprinter.

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Een muis en toetsenbord op een passieve usb hub werken nog prima met een 15 meter usb kabel ertussen >:)
Kwestie van proberen soms werkt het goed en anders heb je pech..

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik heb mijn printer met 2x 5 meter 'dure' usb kabel verbonden en dat doet het prima, voor printen is het niet merkbaar langzamer dan 1 meter. Heb dan wel een supergeisoleerde goldplated supergleidende super kabel :P maar het werkt gewoon en het was toen niet zo heel erg duur.. op de verpakking van dat soort (lange) kabels staat trouwens ook in % wat er aan het einde van de lijn aan kwaliteit overblijft dacht ik. helpt mss met zoeken.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:03
Heb zelf ooit een 10 meter usb kabel gekocht.Wordt dan wel niet officieel ondersteund, maar werkt verder prima.

Kan al mijn USB apparatuur erop aansluiten, enkel mijn 2.5" externe schijf werkt er niet op, maar die doet het ook niet op een 1,8 meter kabel. Heeft volgens mij met de stroomtoevoer te maken.

Voor de rest werkt alles, op exact dezelfde snelheid (externe 3.5" harddisks, webcams, scanners, printers etc.)

Je moet er maar toevallig tegenaan lopen. Hoeft in ieder geval niet duur te zijn, de mijne kostte 5 jaar geleden iets van een tientje ofzo

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:37

MsG

Forumzwerver

Ik heb een normale cheap ass 5 meter kabel gekocht voor mijn printer. Echter detecteert hij ook aldoor een unknown device erbij op. Printen zelf werkt wel prima, maar ik zie dus zo'n driehoekje in de hardwarelijst (niet bij de printer, maar een los unknown ding erbij), kan dit een bijwerking zijn van te lange kabel? Of gewoon brakke kabel?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
aangezien je zelf al zegt dat het een cheap ass kabel is komt het waarschijnlijk daardoor. indien je het op een korte usb aansluit en het dan niet hebt. Overigens, is het alleen een printer of is het een meer in 1? scanners hebben namelijk wel meer moeite met lange afstanden.
Pagina: 1