Externe schijf mounten als een dvd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sindskort is mijn dvd drive in mijn intel iMac voor de tweede keer stuk. Hij boot op zo´n moment niet meer van dvd en als hij dat al doet dan begint hij met een hoop rare geluiden. (alsof de dvd vastzit oid) nu probeerde ik het net nogmaals en toen kwam de dvd wel tot de installatie procedure en ik koos dus voor de optie waarbij je eerst de HD leegmaakt en dan OSX installeert. Een grote fout dus, want ongeveer 1/3 in de installatie begon mijn dvd weer raar te doen en nu zit ik met een mac waar ik op dit moment niks mee kan.

Mijn vraag is, kan ik mijn externe HD (20gb/iPod) mounten als een dvd zodat mijn Apple hem ook zo herkent en zodat ik er weer een OS op kan zetten.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
het schijnt zelfs te zijn dat je kunt booten van een externe schijf, dus dit moet ook kunnen lijkt me. maar hoe ga je de ext. schijf vullen met de osx dvd?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

Zolang je iPod een firewire aansluuiting heeft (oude iPod?) je kan iig wel vanaf een firewire disk booten.

Aangezien je mac mini nog wel opstart kan je gewoon een image van je install dvd op je schijf plaatsen (heb ik ook al backup).

[ Voor 38% gewijzigd door JaWa op 18-01-2009 09:26 ]

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een iPod met usb aansluiting.

En wat ik nu ter bechikking heb is een windows laptop met Vista erop, dus daar zal ik het mee moeten doen. Ik heb de OSX leopard dvd hier liggen. (maar die boot dus niet)

De vraag is dus, hoe kan ik die osx dvd (of iso) op mijn externe HD krijgen zodat mijn iMac denkt dat het een dvd is die erin zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je hoeft je iMac niet te laten denken dat je externe HD een DVD is. Het enige wat je voor elkaar moet krijgen is om de externe HD bootable te maken. Als je een Intel Mac hebt kan dat ook met een USB HD, of een iPod die in Disk Mode gezet kan worden. Het enige wat je dan nog moet doen is de Leopard DVD kopiëren naar de HD. Als in Google zoekt naar leopard install dvd usb drive zien hier een aantal howto's over te vinden.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/