Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-06 10:26
Mijn vraag is simpel,

Is het goed? nuttig? beter dan Prime95?

Ik kreeg in paar sec 77 graden op me CPU, voor paar seconde, toen 71, 72, 74.
Meteen uitgedaan, met prime 95 61 ong, en na 5 uur is hij 65.
Safe temps dus.
Maar is het nuttig om het te gebruiken of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
Intel Burn Test kun je gebruiken om je koeling te testen, maar is niet zinvol om te controleren of je CPU naar behoren werkt op een bepaalde kloksnelheid & voltage.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Dan weet ik genoeg, heb gezien op een forum dat bij prime95 je een rounding check kan doen, om te zien of je voltage en dergelijk naar beneden kan.
Meteen dat morgen proberen, vertrouw Prime95 ook meer:)
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 21:28

JaccoW

Kijkt en Luistert

Aan de andere kant, kun je er vrij snel achter komen of iets stabiel is.
5 rondjes burn test en hij geeft vanzelf aan of er fouten ontstaan.
Het is voornamelijk dat het heter wordt dan vrijwel elk ander programma, dus inderdaad prima om je koeling te testen.

Eventueel kun je nog later Prime95 of Orthos gebruiken voor de zekerheid.

[ Voor 21% gewijzigd door JaccoW op 18-01-2009 01:07 ]

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Ik zal prime95 doen en intel burn test.
Ik had het al gedaan is stabiel, door paar settings te verhogen.
Ik hoor alleen dat je je OC naar stock moet doen bij installeren Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:16

Thandor

SilverStreak

Test het in eerste instantie gewoon jouw favoriete stresstool. Als je op een gegeven moment 'uitgeclocked' bent en je denkt dat je de maximale/ideale overclock hebt dan test je andere applicaties ook. Zorg dan ook even dat je wat all round benchmarks pakt. Passmark heeft iets waarbij I/O, 2D, 3D en CPU tegelijk getest kunnen worden, iets wat wel handig is om nóg zekerder te zijn van stabiliteit :).

Zelf heb ik, een aantal jaren geleden met een AMD Athlon XP en een nForce2, meer dan een dag up-time gehad, meer dan een dag burnk7.exe draaien (en die stressed de K7 CPU erg goed!) terwijl Warcraft III om de paar minuten een crash veroorzaakte. Later kwam ik er ook achter dat bestanden uitpakken met WinRAR ook veel errors gaf. Een stabiele CPU is niet alles, stabiele CPU én I/O wel ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:24

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

kalizec schreef op zondag 18 januari 2009 @ 00:51:
Intel Burn Test kun je gebruiken om je koeling te testen, maar is niet zinvol om te controleren of je CPU naar behoren werkt op een bepaalde kloksnelheid & voltage.
Wat ontbreekt er dan aan? Variatie? Het is wel erg goed voor koelingtest, maar stabiliteit wordt volgens mij toch aardig meegenomen.

Ik ben juist van mening dat het wel nuttig is om te controleren of de boel enigszins naar behoren werkt. In combinatie met normale alledaagse apps. Het voert zware berekeningen uit en geeft de uitkomsten en controlegetallen terug. Na 5 passes heb je een aardige indicatie van stabiliteit. Bij Maximum Stress test neemt het tevens erg veel RAM mee waarmee dat ook wordt getest en voor de zekerheid valt het te combineren met Memtest86+. Hier werkt het perfect. Test CPU en het pad naar het RAM.

Voor een complete test van CPU, RAM en I/O is PassMark ook een mooie. Maar voor CPU en RAM is Intel BurnTest een van mijn favorieten op dit moment.

[ Voor 8% gewijzigd door Ultraman op 18-01-2009 01:28 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_Zero
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 21:21
Mijn ervaringen met IntelBurnTest

- Warmer dan andere stress software, 10°c meer dan andere.
- Vind sneller/meer errors, als je cpu 24uur prime draait kan intelburntest soms nog een error vinden in 10 minuten
- Test enkel CPU, instabiliteit in de chipset of ram word minder opgepikt door IBT, 100runs op max kunnen stabiel zijn maar prime kan nog een error vinden na een paar uur.

Wat doe ik , eerst 5 runs IBT dan een aantal uren prime en dan nog een uurtje IBT

Alleen prime draaien is wel genoeg denk ik, IBT is nog een extreme extra check die je kan gebruiken.

Frag_Zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Zoiezo weet ik dat mijn systeem stabiel is aangezien ik geen errors/reboots/bsods zomaar krijg
Alleen tijdens gamen gehad maar ik ben overtuigd dat het aan de beta drivers liggen.
Ik ga wel binnenkort Intel burn test doen + Prime95

Hoelang duurt IBT voor 5 passes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 21:28

JaccoW

Kijkt en Luistert

minder dan 15 minuten

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_Zero
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 21:21
Ik dacht 200 seconden per Run met mijn E8400 @ 4ghz en 3.4GB ram

Frag_Zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:24

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

5 passes op Maximum Stress is hij hier binnen een half uurtje wel klaar volgens mij.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:29

Dark

who tweaked the light?

Geen enkel stress test programma zegt eigenlijk iets over hoe andere programma's het zullen doen, maar enkel over dat programma zelf... Een prime stabiel systeem kan onder IBT in 5minuten falen, en omgekeerd ook. De heilige graal, het stresstest programma dat alles in 1x test, en vervolgens een 100% stabiel systeem garandeerd is er niet ... het blijft dus altijd een kwestie van testen met meerdere programma's naar je eigen voorkeur ...

Ik vind IBT opzich een leuke test, vanwege de snelheid in het vinden van probs, maar zulke temps zul je met geen ander programma ooit bereiken, dus je moet wel je grenzen iets ruimer stellen dan. als je normaal ~60 het max vindt zal je met IBT wel 15 meer mogen nemen...

De snelheid hangt erg af van hoeveel mem je hebt en welk os,
5runs IBT
xp32: 4ghz, 2gb@ddr1200(1454mb tested) 360sec
v64 : 4ghz, 4gb@ddr1000(3098mb tested) 980sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Ok thanks, dan ga ik het maar is testen, ben a.s week vrij dus :)
wacht meteen ook op de ati 9.1 drivers, en dan vista 64 weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-06 12:42
Bij mij wordt mijn cpu een paar graden warmer met prime95 dan met intel burn test.
Met prime95 heb ik ook gevonden dat één van mijn drie geheugenmodules defect is, terwijl ik die intel burn test op maximum zonder fouten doorstond (5 en 10 passes).
Dus mij lijkt de intel burn test niet zo speciaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo
  • Laatst online: 04-06 09:48
Caneezy schreef op zondag 18 januari 2009 @ 11:25:
Zoiezo weet ik dat mijn systeem stabiel is aangezien ik geen errors/reboots/bsods zomaar krijg
Alleen tijdens gamen gehad maar ik ben overtuigd dat het aan de beta drivers liggen.
Dat slaat natuurlijk nergens op, je overclock is gewoon niet stabiel. Zolang je het niet getest heb kan je niks aan betadrivers toeschrijven, Ik gebruik vaak zat een betabios of driver en dat werkt gewoon naar behoren zonder reboots bosdes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-06 22:37

Zenix

BOE!

buffy1966 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:27:
Bij mij wordt mijn cpu een paar graden warmer met prime95 dan met intel burn test.
Met prime95 heb ik ook gevonden dat één van mijn drie geheugenmodules defect is, terwijl ik die intel burn test op maximum zonder fouten doorstond (5 en 10 passes).
Dus mij lijkt de intel burn test niet zo speciaal.
Ik betwijfel dat, over algemeen wordt je cpu warmer als je linpack gebruikt.
intelburntest is verouderd, je kan beter LinX gebruiken is ook met linpack. Ik vind het zeker wel goed, ik doe het zo. Ik zoek max overclock, en dan doe ik de test 5. Is het stabiel dan ga ik weer wat verder, en als het niet stabiel is weer wat vcore erbij. Als ik uiteindelijk de max clock heb gevonden die stabiel is bij 5. Ga ik het 20 keer doen, daarna nog 8uur prime95 tot nu toe is het altijd na die 20x ook 8u prime95 stabiel gebleken. Maar inplaats van dat je 8u moet wachten duurt het een uur.

[ Voor 33% gewijzigd door Zenix op 28-01-2010 23:44 ]

Pagina: 1