Trust COmmunicator 56K PCI KEMA, probleempje!

Pagina: 1
Acties:

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
Ollah Tweakers,

Ik heb een probleempje. Ik ben in het bezit van een Trust Communicator 56K PC KEMA modem.

Deze wil ik nu onder WIndows 98SE Installeren, het modem wordt geautodetect maar wil de drivers dan niet vinden. Terwijl ik volgens de Trust page de goeie heb, want ze gaan volgens artikelnummer.

Oke, ik probeer het handmatig via het Configuratie scherm, maar dan moet je de poort kiezen en dan heb ik alleen de keuze uit COM 1, COM2, of de LPT poort, terwijl mijn modem meestal op COM3 of 4 zit.

Dus tweakers, wat doe ik verkeerd of zie ik over het hoofd. Onder windows 2000 werd het modem meteen geinstalleerd.

Dus al iemand mij verder kan helpen graag!

Thankz,

DP.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• DutchPlayer
zijn er trouwens nog andere mensen met dit modem???

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• Oscar the Grouch
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Compoorten kun je gewoon toevoegen bij 'add new hardware', niet zelf laten zoeken, maar kies uit de lijst 'ports'.
Standaard waardes zijn:
Com1 3F8 IRQ 4
Com2 2F8 IRQ 3
Com3 3E8 IRQ 4
Com4 2E8 IRQ 3

Probeer dan je modem in te stellen op Com3 of Com4 en te testen bij 'Modems' 'Diagnostics' 'More info'

Suc6

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:40
Dat probleem heb ik ook gehad!!!! Weet je wat je moet toen: Via configuratie scherm -> Hardware -> dan op nieuwe hardware zoeken en dan je drivers selecteren. Dat heeft bij mij in ieder geval geholpen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• DutchPlayer
Helaas hebben jullie sugesties niet geholpen.

Ik heb de COM poorten toegevoegd maar hij kom dan bij de diagnose van het modem met 'Could not open port' dat zegt hij bij COm 3 en 4.

Volgens mijn Windows 2000 die het modem zelf heeft geinstalleer zit het modem op COM 3.

Iemand nog verdere sugesties?
Graag!

Thankzzz,

DP.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je modem-kaartje moet eerst zorgen dat er een compoortje wordt aangemaakt, kijk eens bij je driver of daar een readme file staat.

Verwijderd

Ja dat klopt die drivers op de trust website kloppen van geen kant... Maar zou het ook lukken met standaard reference rockwell drivers (dacht dat het een pci rockwell kaart is niet :)) succes!

Verwijderd

http://www.modem-help.freeserve.co.uk/mfc/trust.html

http://www.vobis.de/bbs/firmen/trust/modem-an/index_ch.htm

Rockwell (=Conexant) heeft diverse smaken chips :P . Vooral "software" modems vragen een "speciale" manier van installeren want er is geen hardware COM poort en zo. Manualtje lezen.

• DutchPlayer
Thankz for the reply's!

Ik heb bij de driverguide.com een driver gevonden van CIS Tech, dat hoorde volgens het zoeken op het internet bij het type modem wat ik heb, dus helemaal geen trust driver in ieder geval.

De CIS driver werkte goed, modem deed autodetect ik verwees hem waar de drivers stonden en ze werden netjes geinstalleerd en de modem diagnose was ook goed.

Alleen kwam er het volgende, onze telefoon deed het van het weekend niet, mijn moeder zegt vanochtend 'De telefoon doet het weer' Dat was op het moment at ik de modem kaart uit mij PC had gehaald om te kijken wat het type nr was. Blijkt dat als ik het modem in mijn pc plaats en vervolgens de telefoonstekker der in plug dat de telefoon door het helehuis het niet meer doet.

En dan heb ik het over een Pc die uit staat.
Vaag he, ik weet het niet meer! Het word me allemaal steeds vager.

Maar goed, dit verhaaltje was effe ter info en wat mijn ervaring uit de praktijk was.

Mvg,

DP.

Pagina: 1