Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 15:03

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
Beste medetweakers,

ik zit hier bij mn oom en wil voor hem Pinnacle Studio 12 installeren op zijn laptop.
Helaas opent de DVD niet als ik deze in de DVD drive stop. Operating system van de laptop is Vista 32 bit. En voldoet ruim aan alle minimumeisen van Pinnacle 12.

Maar als de DVD in een (oude) pc met XP wordt gestopt, dan opent de DVD wel meteen en kan het installeren beginnen.

Nu heb ik al gegoogled, alleen kan ik niks vinden. Heeft iemand ervaring met problemen omtrent de problemen die ik nu heb?
Of heeft er iemand een oplossing, want de bedoeling is dat de pc er zo snel mogelijk uitgaat en alles vanaf de laptop kan worden gedraaid.

Alvast bedankt!

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08 16:40
kun je de dvd drive wel benaderen vanuit XP, bv Rechtermuisknop en dan Openen kiezen...?

doet de dvd drive het verder wel?

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
dribibu schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 21:55:
kun je de dvd drive wel benaderen vanuit XP, bv Rechtermuisknop en dan Openen kiezen...?

doet de dvd drive het verder wel?
Ja dat wel. In XP kan alles.
Zou het misschien een optie zijn om de inhoud dan te kopieren naar een draagbare harde schijf en zo de setup te laten lopen via vista?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Als je naar 'Computer' gaat, is het icoontje van de dvd-drive dan wel veranderd in een Pinnacle-icoontje? En kan je dan wel de setup openen als je de dvd opent? :)

Dit alles op de Vista laptop overigens.

[ Voor 13% gewijzigd door _the_crow_ op 17-01-2009 21:59 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• dribibu
sorry ik bedoelde vanuit Vista...

Ja kopieren naar een externe harde schijf moet volgens mij ook kunnen, maar als de drive van de laptop goed is zou je de dvd vanuit Vista ook moeten kunnen openen (deze computer, dvd-drive rechtermuisknop, openen).

[ Voor 5% gewijzigd door dribibu op 17-01-2009 22:04 ]

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
_the_crow_ schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 21:59:
Als je naar 'Computer' gaat, is het icoontje van de dvd-drive dan wel veranderd in een Pinnacle-icoontje? En kan je dan wel de setup openen als je de dvd opent? :)

Dit alles op de Vista laptop overigens.
Nee, dat doet hij allemaal niet.
Als ik de DVD in de drive in Vista (de laptop) stop, dan blijft hij hem laden, maar verschijnt er bij 'Deze computer' geen icoontje (dus waar de E drive staat aangegeven, daar gebeurt gewoon niks mee). De groene laadbalk in deze computer loopt gewoon op een gegeven moment stil als hij bijna bij het einde aankomt.

EDIT: DVD's van andere programma's werken gewoon wel op Vista!

[ Voor 10% gewijzigd door Bartaz op 17-01-2009 22:04 ]

• dribibu
Bartaz schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 22:02:
[...]

Nee, dat doet hij allemaal niet.
Als ik de DVD in de drive in Vista (de laptop) stop, dan blijft hij hem laden, maar verschijnt er bij 'Deze computer' geen icoontje (dus waar de E drive staat aangegeven, daar gebeurt gewoon niks mee). De groene laadbalk in deze computer loopt gewoon op een gegeven moment stil als hij bijna bij het einde aankomt.

EDIT: DVD's van andere programma's werken gewoon wel op Vista!
en als de E drive aanklikt, met bv rechtermuisknop?

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
dribibu schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 22:06:
[...]

en als de E drive aanklikt, met bv rechtermuisknop?
Dan loopt Windows Verkenner helemaal vast en moet ik Taakbeheer starten om de processen te beïndigen.
Ook moet ik dan de DVD drive weer openen, anders helpt zelfs taakbeheer niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Bartaz op 17-01-2009 22:09 ]

• dribibu
vreemd dat zou ik zo 1,2,3 niet weten.
Ik neem aan dat je geen virussen hebt op de laptop?

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
dribibu schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 22:19:
vreemd dat zou ik zo 1,2,3 niet weten.
Ik neem aan dat je geen virussen hebt op de laptop?
Nee geen virussen. Hij heeft de laptop ook pas aangeschaft. Norton draait erop, net zoals op de pc met XP.
Het gekke is dat andere programma's wel laden via DVD's op de laptop. Alleen Pinnacle niet, maar wel weer op XP. Het klopt gewoon niet en het lijkt onlogisch.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:28
Sja, gewoon combo probleempje tussen de DVD(ook al is het een geperste) en de DVD-speler. Zijn dingen die kunnen gebeuren. Als een firmware update niet helpt zou je gewoon de inhoud naar een USB-stick of whatever kunnen kopieren en het dan installeren

• dribibu
is het gelukt?

-edit: je kunt ook een copy van de dvd branden (op je oude computer) en die proberen.

[ Voor 76% gewijzigd door dribibu op 18-01-2009 12:59 ]

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
dribibu schreef op zondag 18 januari 2009 @ 12:33:
is het gelukt?

-edit: je kunt ook een copy van de dvd branden (op je oude computer) en die proberen.
Ja het is gelukt.
Ik heb gewoon op de pc met XP alle bestanden van de cd naar de portable harddisk gekopieerd. Daarna de setup.exe gedraaid op de laptop met Vista. En het werkte gewoon meteen. Daarna alle updates geïnstalleerd en alles loopt nu als een zonnetje!

Nog bedankt voor alle antwoorden!

• dribibu
okay mooi, ben vaak wel benieuwd of iets nou gelukt is of niet... :)
Pagina: 1