Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-07 00:17
Hier heb ik een Asus X59SL laptop tijdje in bezit. Orgineel stond Vista Home editie op, maar dat had ik veranderd naar een Dualboot in combinatie van Vista Ultimate/ XP.

Na een tijdje met Dualboot te hebben gewerkt werd de laptop traag tijdens opstarten.

Probleem: Tijdens opstarten van Windows, na Loading Logo blijft beeld voor paar minuten zwart, en daarna loopt het weer.

Dat is erg vervelend als je telkens moet paar min wachten voordat Windows opgestart is.

Wat heb ik gedaan:

Hardschijf vele malen geformateert met Acronis Disk Directory, met Windows Vista CD, Windows XP CD, en alle partities verwijderd en opnieuw een nieuwe partitie gemaakt en Windows Vista verschillende malen geinstalleerd, maar zwarte scherm blijft komen. ook met Windows XP blijft het beeld zwart.

Vraag: Kan het zijn dat HDD is defect geraakt door te vaak formateren? er zit een 320 Gb Seagate hdd in.

Als Windows eenmaal opgestart is werkt alles prima. zonder enige probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:51
Hardeschijf gaat niet kapot door vaak formateren.
Controleer eens met HD-tune de hardeschijf op fouten enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
heb HD Tune geinstalleerd, (gratis versie), en HDD is goedgekeurd.
Met Seagate Tool heb ik ook een Short en normal Test uitgevoerd en ook daar geeft ie PASS aan na scannen.

nou is ie bezig met Long Test.....Misschien andere oplossingen?

Natuurlijk heb ik 2 jaar pickup garantie... maar voordat ik mijn laptop gaat een tijdje missen kan ik zelf misschien wat testen uitvoeren en misschien fixen.

(bewerkt) Zojuist is Long Test klaar met scannen en geeft PAS aan. dus HDD is niet defect.

[ Voor 10% gewijzigd door kardox op 18-01-2009 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
kardox schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 21:03:
Probleem: Tijdens opstarten van Windows, na Loading Logo blijft beeld voor paar minuten zwart, en daarna loopt het weer.
Ik gok zo dat je ook iets als Daemon Tools, CloneDrive of andere virtual CD/DVD software geinstalleerd hebt? :)

In plaats van hardware (dat heb je nu toch al uitgeschakeld als optie) moet je dan naar drivers gaan kijken die at boottime geladen worden - zoals de bovenstaande.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
na kale installatie van Windows gebeurd dat ook, zonder dat ik enige software of Driver installeer.

Maar, Laptop loopt ook voortaan vast, ik kan alleen aan en uit knop gebruiken om te herstarten.

Nou denk ik dat HDD toch defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt het geheugen ook nog eens gaan testen met MemTest86+ of zo iets dergelijks...
Eventueel kun je nog de Hangen en opstarten Troubleshooter doornemen
Pagina: 1