Website forwarden domeinnaam houden

Pagina: 1
Acties:

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:42

HaTe

haat niet

Topicstarter
Ik heb een domein bij domeinbalie.nl
Dit domein verwijst door naar een website op een andere host. Nu wil ik dat als ik naar mijndomeinnaam.nl ga, dat het gewoon blijft staan en niet het adres van mijn host er komt.

Ik heb dus dit:
http://www.domein.net/map/nieuwedomeinnaam.nl/

Wat dit moet worden:

http://nieuwedomeinnaam.nl/

Je kan het gewoon instellen, waardoor je website in een frame komt, maar dat wil ik niet.
Het moet toch wel anders kunnen? DNS? .htaccess?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-03 11:46

lasharor

7 december 2004

Bij je hoster de dns gegevens opvragen en vervolgens bij domeinbalie invoeren?

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
lasharor schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 21:00:
Bij je hoster de dns gegevens opvragen en vervolgens bij domeinbalie invoeren?
En hoe doe je dat? Ik heb zoiets nog nooit gedaan en zou me god niet weten hoe en wat

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Met DNS ja.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als die 'andere host' geen vhost of soortgelijk heeft van jou domein, zal dit ook niet gaan werken denk ik. (ik neem aan dat die 'andere host' een shared ip hosting is). Met DNS kan je enkel je website naar IP's laten wijzen, maar dat IP moet wel weten wat die ermee moet doen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
Is het niet mogelijk met .htaccess?

Verwijderd

SinergyX schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 21:05:
Als die 'andere host' geen vhost of soortgelijk heeft van jou domein, zal dit ook niet gaan werken denk ik. (ik neem aan dat die 'andere host' een shared ip hosting is). Met DNS kan je enkel je website naar IP's laten wijzen, maar dat IP moet wel weten wat die ermee moet doen.
Juist. Kortom, de server waarop het de website "echt" staat moet juist geconfigureerd zijn.
HaTe schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 21:14:
Is het niet mogelijk met .htaccess?
Nee, dat komt pas aan de orde nadat is bepaald voor welke vhost een request bedoeld is.

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 21:16:
[...]

Juist. Kortom, de server waarop het de website "echt" staat moet juist geconfigureerd zijn.

[...]

Nee, dat komt pas aan de orde nadat is bepaald voor welke vhost een request bedoeld is.
En hoe moet ik die configureren dan? Moet ik iets doen met de DNS instellingen? Die kan ik allemaal wel veranderen, maar ik weet niet wat het allemaal doet. Een aantal dingen heb ik wel opgezocht net, maar het is helemaal nieuw voor mij..

[ Voor 22% gewijzigd door HaTe op 17-01-2009 21:28 ]

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:46
Als je een klein beetje ruimte hebt bij je domein zelf (ik had ooit ook zo'n pakket met 5kb ruimte) dan kan je daar een index.html neerzetten, met een frame van 0pixels, en daaronder eentje met 100%, en dat 2e frame laadt dan de pagina van je andere hoster.
Niet de netste oplossing, wel de makkelijkste. Nadeel waarom ik het niet meer doe; google gaat je verkeerde adres indexeren.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
Mistraller schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 21:31:
Als je een klein beetje ruimte hebt bij je domein zelf (ik had ooit ook zo'n pakket met 5kb ruimte) dan kan je daar een index.html neerzetten, met een frame van 0pixels, en daaronder eentje met 100%, en dat 2e frame laadt dan de pagina van je andere hoster.
Niet de netste oplossing, wel de makkelijkste. Nadeel waarom ik het niet meer doe; google gaat je verkeerde adres indexeren.
Ja dat is mogelijk, maar dat willen we juist niet met een iFrame en wel juist om de door jou genoemde reden :) Google kan dat niet goed doorzoeken

Ik kan van de host DNS dingen aanpassen en bij de domeinnaam host. Maar WAT moet ik bij wie en waar neerzetten.

[ Voor 8% gewijzigd door HaTe op 17-01-2009 21:41 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bij je 'andere hosting' moet je dus aangeven dat je je domein extern hebt (dns etc), en of zij dus de server ervoor willen configureren. (meeste apache hostings werken gewoon met vhosts, dan is het enkel een correcte vhost maken naar jou host-mapje en alles werkt). Jij moet dan hun IP hebben van de server waarop jou hosting staat, dan je DNS van je domein naar dat IP zetten. (name etc, MX als er ook email kan).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-03 08:32

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1