Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Herkomst / gevaar onbekende nieuwe map?

Pagina: 1
Acties:

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:13

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Hallo allemaal,

Toen ik tijdens het gebruik van Windows Update naar Mijn Documenten ging, ontdekte ik een vreemde map genaamd
  • BÂBlÂBuÂBeÂBtÂBoÂBoÂBtÂBhÂB
met daarin nog drie mappen, te weten
  • ÂBIÂBmÂBaÂBgÂBeÂB ÂBIÂBnÂBbÂBoÂBxÂB
  • ÂBIÂBnÂBbÂBoÂBxÂB
  • ÂBSÂBhÂBaÂBrÂBeÂBdÂBFÂBoÂBlÂBdÂBeÂBrÂB
Al deze mappen waren verder leeg, voor zover ik kon zien. Een scan van de mappen door eTrust Antivirus gaf geen resultaat. Ook een totale pc-scan met Stinger en SuperAntiSpyware (beide recent via tweakers gedownload) bleef zonder uitkomst. (Alleen wat trackingcookies.) Zoeken via Google gaf weliswaar 2 forumresultaten, maar ook dat zorgde niet voor meer informatie.

Ik heb de map probleemloos kunnen verwijderen en na zowel afmelden en herstarten is de map weggebleven. Wel ben ik nu erg achterdochtig over het hoe en waarom van het verschijnen van deze vreemde mappen. Is er iemand die me meer over de herkomst en (de mogelijk gevaarlijke) eigenschappen kan vertellen?

Zie ook onderstaande schermafbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://img179.imageshack.us/my.php?image=vreemdemappenod7.jpg

Your Friendly Neighborhood Moderator

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-11 12:09

M2M

medicijnman

apart... zou misschien een corrupt stukje harde schijf kunnen zijn

misschien als je de schijf eens scant (HDtune kan dit geloof ik), eventueel met het tooltje van de fabrikant van de harde schijf.

(misschien is het ook wel een softwarematige glitch, kijk voor de zekerheid eens in hyjackthis en zie zelf of er vreemde dingen in staan).

-_-

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Ik ben met HDtune begonnen, maar dit vergt circa 10 uur om mijn hele harde schijf te scannen. Klopt dat wel? 't Is anders wel behoorlijk lang en daar moet ik dan dus echt even de tijd voor vinden. Hijackthis heb ik gisteravond een log laten maken, maar ik heb zelf te weinig kennis van die processen om te zien wat wel / niet hoort te draaien. Daar moet ik dus nog meer informatie over zien te krijgen.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hoe groot is de harde schijf en wat voor interface (sata/pata/SCSI)?

Met HDTune kan je ook een 'Quick Scan' doen, maar mijn 750GB Sata Spinpoint duurt 3 uur om compleet te scannen, dus je kunt volgens mij wel stellen dat je schijf stuk is.

Evt in start -> uitvoeren -> chkdsk /F C: is ook nog een mogelijkheid om de beschadigde bestanden te repareren.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
De schijf is 160 GB groot. HDtune zegt dat het een ATA / Atapi-6 schijf is.

Ik was al bezig met het sorteren van allerlei bestanden om op een externe HD te zetten.
Daar ga ik dus nu voor de zekerheid maar haast mee maken.

De quickscan verloopt gelukkig heel wat sneller.
Na 1 minuut 17, vertelt HDtune me dat er geen problemen zijn. (Alleen groene blokjes.)

[ Voor 24% gewijzigd door Jorgen op 18-01-2009 18:58 ]

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
kan ook zijn dat een programma daar een tijdelijke map neer heeft gezet en niet heeft weggehaald. Wat ook kan is dat er tijdens een chrash iets mis is gegaan met schrijven en dat die mooie lettertjes en mappen het resultaat waren. Dat je iets op je pc hebt gehad (virus?) wat weggehaald is alleen waarbij de mappen over zijn gebleven. Naja zo kan ik nog wel 100 redenen verzinnen. Maar ik zou je er niet zo heel erg druk om maken, pas als je dat soort dingen met regelmaat gaat zien zou ik achterdochtig worden. En uiteraard backuppen kan nooit kwaad ;)

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Vooralsnog is en blijft die rare map weg. Eerder heb ik zoiets vreemds ook nog niet opgemerkt. Wat wel zo is, is dat na veelvuldig verplaatsen en kopieren van bestanden alles steeds trager lijkt te gaan. (Bestandseigenschappen opvragen, rechtermuismenu, mapinhoud, enz.) Dan ineens gaat het weer sneller. Kunnen natuurlijk normale gedragingen zijn wanneer ik 1500 foto's tegelijk wil verplaatsen. En misschien is het niet normaal.

Zeker vanwege de waarde die de foto's en homevideo's voor mij hebben, wil ik het risico niet lopen om deze bestanden te verliezen natuurlijk. Ik houd mijn pc in elk geval de komende tijd zeer goed in de gaten.

Pagina: 1