Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
Ok ik heb duidelijk spyware want als ik wat zoek op google kom ik vervolgens op een reclame site en het gaat niet weg, het lijkt steeds wel naar rootio te gaan ofzo? Ik heb vanalles geprobeerd te installeren Spysweeper, Adaware, Spybot, Superantispyware + portable (die was verlopen :( ) en niks schijnt te werken, de sites woorden geblokkeerd en de installatie ook... Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan verwijderen want heb geen zin om te formatteren..

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
dus eigenlijk zeg je dat je alles al hebt geprobeerd, en onze enige aanwijzing is "rootio ofzo".
Bovendien ben je niet erg duidelijk in wat je nu eigenlijk hebt geprobeerd en wat er nu precies niet werkt.
Krijg je popups?
Heb je na de installatie van die anti spyware software ook een volledige scan gedaan? Want je meldt eigenlijk alleen dat er nu sites worden geblokkeerd en eerder niet.

http://www.siteadvisor.com/sites/rootio.com rootio.com lijkt het niet te zijn.

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
Het probleem is, ik kan niet naar anti spyware sites en ik kan het ook niet installeren. ik heb nu AVG wat wel installeerde alleen kan hij niet updaten. Hij scant nu wel maar vind helemaal niks.

Elke keer als ik via google naar een site probeer te gaan lijkt het te connecten naar iets wat "rootio" heet ik heb verder geen idee wat dat is.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met een Hijackthis installatie, en scan je PC eens vanaf een BartPE liveCD met spyware software geinstalleerd. Verder is je verhaal veel te vaag: wees nauwkeurig in wat je allemaal precies gedaan hebt.

Maar in mijn ervaring is een schone herinstallatie de beste optie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Situatie van jou is heel normaal.
Windows is niet veilig, zelfs slecht beveiligd, en daar betaal je dus voor, 2x dus, 1x aan microsoft en 1x om opnieuw te installeren.

Formateren is dus de oplossing.
En op deze site de beveiliging toepassen en lezen.
Idee is dat je de pc beter/sterker moet beveiligen, en ja dan werken sommige site's niet goed of je moet dit vrijgeven.

Zo beveilig ik mijn pc:

Met windows xp kun je zo werken:

Drivers van je hardware van te voren op cd zetten, alleen van je moederbord/laptop firma, dus alleen de officiele. Ook virusscanner en firewall klaar houden.
Alle oude software/driver is onveilig dus opnieuw downloaden op een schone pc.

1 Internet loskoppelen.

2 Hd goed schoonmaken, (partitie voor xp leegmaken)

3 Mbr schoonmaken, (opstarten xp cd dan R kiezen(recovery console/herstelkonsole) en fixmbr/mbrfix doen op de install partitie, hier word virus verwijderd in de mbr).

4 Indien er een verborgen partitie is met een install/recovery xp dan is dit onveilig, dus niet gebruiken omdat er een virus op kan gaan zitten.

5 xp installeren.(goede wachtwoord gbruiken, door elkaar en lang maken).

6 Driver van moederbord chipset installeren.(dit als eerste)

7 Videokaart driver installeren.(dit als 2e, is verplichte volgorde)

8 Daarna de rest van de drivers installeren van je moederbord/hardware, en alleen van officiele site's gebruiken.

9 Alle oude software/driver is onveilig dus opnieuw downloaden op een schone pc.

10 Viruscanner en firewall installeren.

11 Spybot en adaware installeren.

12 Volgende is zeer belangrijk hierdoor raakt je pc niet zo gauw besmet.

Internet explorer de beveiligingsschuif hoog zetten, deze schuif werkt ook voor outlook express, hierdoor werken bepaalde dingen niet meer op je pc wat het veiliger maakt, scripts en activex en java wordt gedeeltelijk/helemaal geblokkeerd.

Dit is zeer belangrijk hierdoor raakt je pc niet zo gauw besmet.

Nu heb je een probleem want nu werken bepaalde site's niet meer met internet explorer, daarom gebruiken we firefox, deze dus installeren. En om de veiligheid te vergroten installeren we in firefox adblock en noscript, ja dus weer blokkeren omdat er anders rotzooi op de pc komt.
Indien je nu op een site komt waar je toch wilt vrijgeven, rechtonder in firefox kun je vrijgeven.
Zo moet je ook in firefox in ubuntu werken is een stuk veiliger.

13 Niet alles openen, zoals links met msn, alles met office via email niet openen, hier kunnen ze scripts in maken om dingen in je pc te wijzigen, en volgens mij ook met films(avi), daarom is de beveiligingsschuif hoog zetten zeer belangrijk, maar lastig.

14 xp updaten.

15 Kontroleren welke gebruikers in xp staan, dus alles eruit behalve jezelf.
Indien je een kant en klare pc koopt , deze hebben soms allemaal dezelfde user erin, dus hackers weten dit direct, hetzelfde mensen die de pc zelf installeren en bij admin wachtwoord enter ingeven, dus een hacker doet meteen inloggen met geen wachtwoord.
Daarom ook en lange wachtwoord bedenken, en goed door elkaar maken van het wachtwoord, dus niet de naam van je dochter etc.(dus niet peter/peter100)

16
a
Kontroleren wat er opstart en wat er op de achtergond loopt van xp.
Autoruns van microsoft, daar kun je goed zien wat er opstart met xp, dit kontroleren met google wat het is.
b
Ctrl alt del de processen die hier lopen kontroleren met google wat het is.
c
De services van xp kontroleren, deze starten met xp op en lopen ook op de achtergrond, dus ook kontroleren mer google.

17 Sommige opstart processen en services kun je uitzetten, tav veiligheid en snel opstarten, dus opzoeken met google/of proberen(met services zou ik niet proberen maar opzoeken).

18 Elke week virusscan doen hele pc.
Elke week spywarescan doen met spyboy en adaware
Elke keer als je iets installeerd een spyware controle doen.

19 http://gathering.tweakers.net/
Deze site goed lezen, gedeelte "beveiligen en virussen" in de eerste paar regels staat hoe je je pc kunt beveiligen, bijv niemand als admin laten werken, is een stuk veiliger, ik doe dit dus niet.

20 punt 16 en 15 moet je regelmatig doen, want indien je als admin werkt dan kan elke software die je opstart je hele pc wijzigen.

Nu weet je waarom ik naar ubuntu/linux ben gegaan.
Geen virusscan elke week.
Geen spyware scan elke week.
Alle software van ubuntu server(dus bijna alle software) wordt automatisch geupdate.
Hardeschijf wordt regelmatig automatsch gekontroleerd tav oppervlakte kontrole.
Zo goed als alle software gratis.
Alle software zonder spyware/virussen omdat alles op 1 server staat.(bij ubuntu zelf)

Dus gewoon lekker gebruiken.

http://www.hijackthis.de/ hier kun je je logfile van hijackthis laten checken, http://www.trendsecure.co...security_tools/hijackthis om hijackthis te downloaden.

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
pffff beetje overdreven al zeg ik het zelf... wat ik doe is dit: na schone installatie spywareblaster erop. firefox met adblock, en zo ingesteld dat het alle shit weer verwijdert. popupblocker erbij en pc 1x in de maand een checken met een usbvirusscanner of de mcafee/kapersky online scanners. Zeer zelden tot nooit een virus of spyware. Als ik het heb weet ik ook precies waar het vandaan komt. Dit soort dingen krijg je vaak (ik zeg bewust 'vaak!!') door onveilig en onoplettend surf gedrag.

Anyway to the point. System restore al eens geprobeerd? datum voordat je problemen had terug zetten. Anders sluit connectie met internet af (netwerk stekker eruit, of wireless uitzetten) daarna alle overbodige taken het takenbeheer afsluiten. Een willekeurige up to date virusscanner die je van een usb kan laden en dus niet geinstalleerd hoeft te worden inpluggen en scannen maar.. waarschijnlijk vind ie wel wat aangezien het meer op een virus lijkt dan spyware. de opruimen uiteraard, hijackthis die ook op de usb stick staat installeren en scannen, naja en daarna de hele zooi updaten en scannen. Als je niet kan updaten updates handmatig downloaden en zo updaten. Opstarten in veilige modus wil soms ook nog wel eens helpen. Werkt helemaal niks, dan kan je natuurlijk altijd nog een schone windows eropzetten.

Succes
kleine opmerking, als je het zo bont maakt dat je wekelijks virussen en spyware hebt, en je de standaard beveiliging op je pc staan, dan vraag ik me af of je wel achter een pc thuis hoort...
En linux is alleen maar het probleem ontduiken, zodra iedereen dat gaat doen krijg je daar virussen voor.. en heb je hetzelfde probleem. 't is gewoon het nadeel van het een door de meerderheid gebruikt OS. OS X wordt ook steeds populairder en dat zie je ook aan het aantal virussen dat daarvoor toeneemt (je hebt er zelfs al steeds meer virusscanners voor)

[ Voor 20% gewijzigd door Vesper64 op 19-01-2009 02:08 ]

• Corpii
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-11 22:00

Corpii

Le Tostie

jan99999 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 20:52:
Situatie van jou is heel normaal.
Windows is niet veilig, zelfs slecht beveiligd, en daar betaal je dus voor, 2x dus, 1x aan microsoft en 1x om opnieuw te installeren.

Formateren is dus de oplossing.
En op deze site de beveiliging toepassen en lezen.
Idee is dat je de pc beter/sterker moet beveiligen, en ja dan werken sommige site's niet goed of je moet dit vrijgeven.

Zo beveilig ik mijn pc:

Met windows xp kun je zo werken:

Drivers van je hardware van te voren op cd zetten, alleen van je moederbord/laptop firma, dus alleen de officiele. Ook virusscanner en firewall klaar houden.
Alle oude software/driver is onveilig dus opnieuw downloaden op een schone pc.

1 Internet loskoppelen.

2 Hd goed schoonmaken, (partitie voor xp leegmaken)

3 Mbr schoonmaken, (opstarten xp cd dan R kiezen(recovery console/herstelkonsole) en fixmbr/mbrfix doen op de install partitie, hier word virus verwijderd in de mbr).

4 Indien er een verborgen partitie is met een install/recovery xp dan is dit onveilig, dus niet gebruiken omdat er een virus op kan gaan zitten.

5 xp installeren.(goede wachtwoord gbruiken, door elkaar en lang maken).

6 Driver van moederbord chipset installeren.(dit als eerste)

7 Videokaart driver installeren.(dit als 2e, is verplichte volgorde)

8 Daarna de rest van de drivers installeren van je moederbord/hardware, en alleen van officiele site's gebruiken.

9 Alle oude software/driver is onveilig dus opnieuw downloaden op een schone pc.

10 Viruscanner en firewall installeren.

11 Spybot en adaware installeren.

12 Volgende is zeer belangrijk hierdoor raakt je pc niet zo gauw besmet.

Internet explorer de beveiligingsschuif hoog zetten, deze schuif werkt ook voor outlook express, hierdoor werken bepaalde dingen niet meer op je pc wat het veiliger maakt, scripts en activex en java wordt gedeeltelijk/helemaal geblokkeerd.

Nu heb je een probleem want nu werken bepaalde site's niet meer met internet explorer, daarom gebruiken we firefox, deze dus installeren. En om de veiligheid te vergroten installeren we in firefox adblock en noscript, ja dus weer blokkeren omdat er anders rotzooi op de pc komt.
Indien je nu op een site komt waar je toch wilt vrijgeven, rechtonder in firefox kun je vrijgeven.
Zo moet je ook in firefox in ubuntu werken is een stuk veiliger.

13 Niet alles openen, zoals links met msn, alles met office via email niet openen, hier kunnen ze scripts in maken om dingen in je pc te wijzigen, en volgens mij ook met films(avi), daarom is de beveiligingsschuif hoog zetten zeer belangrijk, maar lastig.

14 xp updaten.

15 Kontroleren welke gebruikers in xp staan, dus alles eruit behalve jezelf.
Indien je een kant en klare pc koopt , deze hebben soms allemaal dezelfde user erin, dus hackers weten dit direct, hetzelfde mensen die de pc zelf installeren en bij admin wachtwoord enter ingeven, dus een hacker doet meteen inloggen met geen wachtwoord.
Daarom ook en lange wachtwoord bedenken, en goed door elkaar maken van het wachtwoord, dus niet de naam van je dochter etc.(dus niet peter/peter100)

16
a
Kontroleren wat er opstart en wat er op de achtergond loopt van xp.
Autoruns van microsoft, daar kun je goed zien wat er opstart met xp, dit kontroleren met google wat het is.
b
Ctrl alt del de processen die hier lopen kontroleren met google wat het is.
c
De services van xp kontroleren, deze starten met xp op en lopen ook op de achtergrond, dus ook kontroleren mer google.

17 Sommige opstart processen en services kun je uitzetten, tav veiligheid en snel opstarten, dus opzoeken met google/of proberen(met services zou ik niet proberen maar opzoeken).

18 Elke week virusscan doen hele pc.
Elke week spywarescan doen met spyboy en adaware
Elke keer als je iets installeerd een spyware controle doen.

19 http://gathering.tweakers.net/
Deze site goed lezen, gedeelte "beveiligen en virussen" in de eerste paar regels staat hoe je je pc kunt beveiligen, bijv niemand als admin laten werken, is een stuk veiliger, ik doe dit dus niet.

20 punt 16 en 15 moet je regelmatig doen, want indien je als admin werkt dan kan elke software die je opstart je hele pc wijzigen.

Nu weet je waarom ik naar ubuntu/linux ben gegaan.
Geen virusscan elke week.
Geen spyware scan elke week.
Alle software van ubuntu server(dus bijna alle software) wordt automatisch geupdate.
Hardeschijf wordt regelmatig automatsch gekontroleerd tav oppervlakte kontrole.
Zo goed als alle software gratis.
Alle software zonder spyware/virussen omdat alles op 1 server staat.(bij ubuntu zelf)

Dus gewoon lekker gebruiken.

http://www.hijackthis.de/ hier kun je je logfile van hijackthis laten checken, http://www.trendsecure.co...security_tools/hijackthis om hijackthis te downloaden.
buiten het feit dat de beste man hier windows aan het trollen (lees afzeiken) ben ik het wel voor een gedeelte met hem eens,
zet er opnieuw windows op, nadat je de netwerkstekker er uit hebt gehaald,

als je een antivirus programma en liefst ook nog een firewall hebt geinstalleerd,

installeer van zowel windows en van het virus programma en de firewall de updates en je bent veilig zolang je de updates aan laat staan. en wow, door die reden, up to date blijven, ben je net zo veilig als dat je linux zou gaan gebruiken
alleen jammer dat je lang niet zoveel programma's kunt draaien op linux
Pagina: 1