Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

onboarde geluidskaar tof losse

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik ben van plan de z 5500 speakerset van logitech te kopen en deze via toslink op de onboard geluidskaart aan te sluiten.
Maar nu is mijn vraag.

Omdat de speakerset een eigen decoder heeft.
heeft het dan nu om een losse geluidskaart (5.1 x-fi )te kopen en die via toslink aan te sluiten.
of heeft dat geen nut omdat de speaker set toch zijn eigen decoder heeft.
Ik wil graag bij films thx geluid dat heb ik nu niet met mijn huidige set.
ook is eax wel leuk in spellen etc...

Ik kan nu met de onboard geluidskaart nergens instellingen voor eax vinden.
Ik heb een p6t deluxe bord van asus.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zou dan de onboard pakken, maakt idd niets uit. Tenzij je DTS of DD on the fly wilt doen laten encoderen op stereobronnen, dan moet je chip/kaart dat ondersteunen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is een audiovraag en hoort dan duidelijk ook in Audio & HiFi thuis, niet gedumpt in Overige Hardware.

Oslik blyat! Oslik!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

Zolang het digitaal blijft maakt het niets uit, dan heeft het idd weinig zin om er een andere DAC in te zetten terwijl je die toch niet gebruikt. B.t.w lekkere TT :P

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:23
Onboard ondersteunt waarschijnlijk niet de meest recente versie van EAX, dus dat valt dan af. Overigens kan een onboard geluidskaart volgens mij ook geen surround uit games realtime over toslink sturen, daar heb je een kaart voor nodig dus.

Je kan over digitaal spdif op drie manieren geluid sturen. stereo, dolby digital (5.1 max volgens mij?) DTS ( ook max 5.1 afaik). Dat betekent dus dat je alleen geluid van games over spdif kan sturen in surround als je geluidskaart dat surround signaal converteert naar dd of dts.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

EAX is inderdaad het enige dat de 5500 niet kan decoderen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1