Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[vista] Powerpoint viewer wil alleen in secondary scherm

Pagina: 1
Acties:

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
Ik heb een dualmonitor setup in windows vista.

primary is mijn monitor, en secondary mijn tv. Als ik een powerpoint bestand open met de powerpoint viewer dan opent powerpoint viewer op het secondary scherm (mijn tv), terwijl ik hem op de primary wil zien.

Powerpoint viewer is een applicatie die je niet kunt maximizen/minimizen/restoren, het draait altijd full screen, dus het is geen kwestie van window verslepen.

Als ik rechtsklik op de taakbalk komt er geen menu (waarin je bijvoorbeeld op move kunt klikken)

In de registry heb ik geen entry kunnen vinden zoals windowposition of iets dergelijks, heb alles doorzocht met de keywords powerpoint en pptview, maar niets gevonden.

hoe krijg ik powerpointviewer nou weer op mijn primary scherm? (secondary scherm uitschakelen is geen optie ivm brakke ati drivers)

• dixon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:12
Hmm vreemd. Andere applicaties hebben dit niet?

Als je UltraMon nog niet hebt geïnstalleerd kan je dit proberen.... heel misschien dat het helpt. Sowieso als je meerdere monitoren hebt is het een heerlijke tool.

Wat een onzin..

• pianoman
Andere applicaties "vergissen" zich ook wel eens in de windowpositie, maar die kun je gewoon verslepen. Powerpoint viewer draait niet in een window, maar alleen fullscreen, dus die kan ik ook niet verslepen.

Ik zal ultramon eens proberen.

• pianoman
Met ultramon kan ik inderdaad de applicatie naar het andere scherm verplaatsen, maar de volgende keer dat ik powerpoint viewer opstart, begint hij weer op het verkeerde scherm. Dus dat is helaas geen structurele oplossing.

je zou toch zeggen dat de plek waar een window geplaatst wordt ergens in de registry wordt opgeslagen, maar ik kan het maar niet vinden. iemand enig idee hoe dit in Vista wordt opgeslagen?