Laptop met HDMI aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-10 07:33
Hallo,

ik heb een klein probleempje met mjin laptop.

Het betreft een Dell Studio 17(35) en een ZM-M220W (Zalman scherm)

Ik heb vandaag een HDMI to DVI-D kabel gekocht, en deze vol spanning aangesloten op mijn ZM-M220W om tot het besluit te komen dat mijn laptop het scherm wel ziet (hij geeft de naam enzo aan in CCC) maar mijn scherm blijft zwart.

Als ik op de Function + F knop ram om van scherm te wisselen geeft hij me de error dat er geen extern scherm aangesloten is.

De GoT search geeft me alleen topics over LCD Televisies die me niet echt helpen. Een google search geeft overal aan dat het "gewoon zomaar" zou moeten werken. De enigste troubleshoot die ik kon vinden was dat hij "misschien de resolutie niet aankon" maar dat kan niet want de resolutie die ik gebruik (1680*1050) werkte ervoor wel toen ik mijn gewone computer gebruikte hiervoor.

Weet iemand hoe ik dit op los?

[ Voor 4% gewijzigd door keejoz op 17-01-2009 19:31 ]

Verwijderd

Beetje meer info is wel welkom hier, welke laptop (welke chipset) en welke TV/Scherm bijvoorbeeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2009 19:22 ]

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-12 13:59
Ik mis iets, namelijk over welke apparatuur we het hebben....

ZM-M220W is dat een scherm of een laptop?
Wat is het andere apparaat? (Merk, model, type).

Verder kan het een driver probleem zijn.
Of toch een probleem met de output (resolutie is niet het enige dat telt).
Verder kan het aan (gebrek aan) HDCP liggen.
Etc.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Ik ben aan het proberen om mijn televisie op mijn computer aan te sluiten, dat is een beetje vergelijkbaar met jouw situatie, maar bij mij lukte het inderdaad ook niet via CCC. Hij kon niet de goeie resolutie krijgen, dus ik heb toen gewoon bij de beeldscherminstellingen van windows zelf de resolutie enzo lopen instellen.

Bij mij werkte dit, dus ik had CCC geeneens nodig. Moet je dat maar eens proberen.

• keejoz
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 19:17:
Beetje meer info is wel welkom hier, welke laptop (welke chipset) en welke TV/Scherm bijvoorbeeld.
Excuseer, ik was zo bezig met proberen aan alles te denken dat ik de belangrijke dingen totaal vergeten ben haha.

Post geupdate :)
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 19:20:
Ik ben aan het proberen om mijn televisie op mijn computer aan te sluiten, dat is een beetje vergelijkbaar met jouw situatie, maar bij mij lukte het inderdaad ook niet via CCC. Hij kon niet de goeie resolutie krijgen, dus ik heb toen gewoon bij de beeldscherminstellingen van windows zelf de resolutie enzo lopen instellen.

Bij mij werkte dit, dus ik had CCC geeneens nodig. Moet je dat maar eens proberen.
Bij mij helaas niet, windows denkt ook dat het scherm gewoon aangesloten is en werkt. Hier staan de instellingen die ik in CCC heb (zodat mijn scherm bv. Links staat ipv rechts) ook al ingesteld.

[ Voor 50% gewijzigd door keejoz op 17-01-2009 19:34 ]

• kalizec
Controleer even of je er wel 1680x1050 op 60 Hz naar toe stuurt en niet toevallig 72 of 75Hz (of nog meer). Indien het in CCC als optie staat kies ook even voor 59Hz.

Vraag: Als je opstart (voor Windows) wordt het scherm dan gekloond naar beide displays?

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• keejoz
kalizec schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 19:46:
Controleer even of je er wel 1680x1050 op 60 Hz naar toe stuurt en niet toevallig 72 of 75Hz (of nog meer). Indien het in CCC als optie staat kies ook even voor 59Hz.

Vraag: Als je opstart (voor Windows) wordt het scherm dan gekloond naar beide displays?
Nop, tijdens het opstarten blijft het scherm zwart. Als ik de kabel eruit trek dan komt er wel "No cable" op het scherm dus eigenlijk ziet de monitor de laptop wel.

Net 59 herz @ 1680 * 1050 geforced en ook geen effect.

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Heeft je monitor/laptop ook een VGA aansluiting, dan kan je het ook daarmee eens proberen, misschien dat het dan wel wil en dat er dus iets mis is met de kabel of iets anders. Ik kon met mijn laptop namelijk niet meer met VGA verbinden en wel met DVI, misschien is dit hetzelfde probleem, alleen dan omgekeerd

• kalizec
Mogelijk is die kabel of een van beide connectoren (op de laptop of het scherm) niet helemaal 'lekker'. Als een apparaat wel gedetecteerd wordt betekent dat dat in ieder geval een paar pinnen goed verbonden zijn (die het EDDID doorgeven). Zit er op dat scherm ook een 'info' optie die kan laten zien wat de frequentie etc van het inkomende signaal zijn.

(Mijn Iiyama's geven dat namelijk weer als ze het signaal zelf niet snappen).

• keejoz
TrekDude101 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 19:53:
Heeft je monitor/laptop ook een VGA aansluiting, dan kan je het ook daarmee eens proberen, misschien dat het dan wel wil en dat er dus iets mis is met de kabel of iets anders. Ik kon met mijn laptop namelijk niet meer met VGA verbinden en wel met DVI, misschien is dit hetzelfde probleem, alleen dan omgekeerd
Ja, maar helaas heb ik geen VGA kabel. Misschien had ik die beter gekocht in plaats van DVI/HDMI.

Zucht.

Het scherm heeft inderdaad een info functie, maar de OSD werkt alleen als er signaal (beeld) door komt. Nu staat hij gewoon in "stand-by" (het gele lampje dus..)

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-12 15:59

Joran

<3 natalee

Probeer ook eens tool als ultramon oid?

En start je notebook eens op met het beeldscherm er al in, net voor het opstarten op de knop duwen waardoor het beeldscherm weer naar signaal gaat zoeken (als je niet weet welke dit is, gewoon allemaal induwen (behalve power :P))

Gebruikte je dezelfde kabel bij je computer waar het wel werkte? Zo nee, is deze kabel misschien kaduuk?

Send me your gameboys

• keejoz
Ik zal zo snel mogelijk Ultramon proberen,

ik heb al verschillende keren heropgestart met de kabel erin dus ik denk niet dat dit iets zal uitmaken? Zal proberen de Fn+F8 toets te rammen terwjil hij boot maar ik denk dat dit niet zal lukken.

Nee, dezelfde kabel werkt wel als ik hem in mijn andere computer in mijn 9800GT prop (met een DVI->hdmi verloop stekker)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:41
Is de kabel wel hiervoor bedoeld?

Ik denk dat de kabel is om van DVI > HDMI te gaan (PC aan LCD TV bijv.)

Volgens mij gebruik jij hem nu andersom, en dat wil niet omdat hij dan andere pinnen gebruikt.

• keejoz
ThinkPadd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:56:

Volgens mij gebruik jij hem nu andersom, en dat wil niet omdat hij dan andere pinnen gebruikt.
Euh..

Ik heb gewoon een DVI to HDMI kabel gekocht. Komt toch op hetzelfde neer?

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:16

Mojo

The Power Within

ThinkPadd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:56:

Dat maakt geen klap uit... :P

Heb je in CCC wel de goede video output te pakken? Niet dat je laptop denkt dat hij een beeldscherm op VGA aan het aansturen is, terwijl daar inderdaad niks op aangesloten zit. De meeste videokaarten kunnen maximaal 2 outputs tegelijk aansturen (laptop scherm + VGA of HDMI of VGA + HDMI lijkt me).

Een HDMI-DVI kabel zou prima moeten werken. Mogelijk is je kabel inderdaad gewoon niet in orde.

Heb je op je scherm wel de goede input geselecteerd? (Digital dus :P)

[ Voor 7% gewijzigd door Mojo op 28-01-2009 12:50 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• keejoz
Mojo schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 12:49:
[...]

Dat maakt geen klap uit... :P

Heb je in CCC wel de goede video output te pakken? Niet dat je laptop denkt dat hij een beeldscherm op VGA aan het aansturen is, terwijl daar inderdaad niks op aangesloten zit. De meeste videokaarten kunnen maximaal 2 outputs tegelijk aansturen (laptop scherm + VGA of HDMI of VGA + HDMI lijkt me).

Een HDMI-DVI kabel zou prima moeten werken. Mogelijk is je kabel inderdaad gewoon niet in orde.

Heb je op je scherm wel de goede input geselecteerd? (Digital dus :P)
Ja ik denk het wel, want hij vind zelf de naam van mijn scherm in het CCC center (hij geeft mooi aan dat hij 1680*1050 aankan, dat hij een ZM-220MW is enzo dus ik neem aan dat hij ook wel de juiste output neemt)

De VGA is leeg, dus die wordt niet gebruikt.
Wat interessant is, de laptop denkt echt dat het scherm werkt. Als ik bv een printscreen neem is hij 3500 pixels breed.

Het scherm staat in de juiste modus, want als ik nu bv. de HDMI stekker uit trek en die in de PC steek dan krijg ik meteen het beeld.
Pagina: 1