[Linux Mint] Multiple Desktop, (Mouse) Gestures uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:52

Fiber

Beaches are for storming.

Topicstarter
Ik heb zojuist Linux Mint geïnstalleerd en dat werkt op zich prima tot nog toe. Maar ik wordt gek van één kleinigheidje. Elke keer als ik mijn touchpad wat te enthousiast gebruik krijg ik een nieuwe schone desktop voorgeschoteld. O-) Als ik dat bewust probeer lukt het pas na enkele keren. Anyway, ik wordt er gek van en wil er van af. Een knop om tussen desktops te schakelen kan ik ook niet vinden. Ik heb al lopen zoeken in google, helpfunctie, forums, maar kan zo gauw niets vinden. "It's not a bug, it's a feature" ;) Maar ik vind het lastig.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:15
Je kan gewoon je virtual desktops (workspaces) uitzetten door het aantal ervan op 1 te zetten in de workspace applet. Er zijn wat problemen met Synaptics touchpads in X meen ik, dat nog wel eens voor onbedoeld herkende gestures leidt.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:52

Fiber

Beaches are for storming.

Topicstarter
Juist ja, maar dan moet die workspace applet (Workspace switcher) er dus wel zijn..... Die moest ik dus eerst toevoegen aan het onderste panel. Daarna kun je inderdaad het aantal etc. instellen. Maar eigenlijk zijn die workspaces wel handig, als ze maar niet onbewust verspringen. Dus mijn uiteindelijke oplossing is een andere. Ik was er inmiddels achter dat het wisselen alleen door de rechterkant van het touchpad veroorzaakt werd, door de scroll-functie, dus die heb ik uitgezet en nu is het over. Ben ik wel de scroll-functie kwijt maar dat deed ik toch al met het toetsenbord. Ik denk dat ik die switcher er ook weer af gooi. Switchen kan ook met ctrl alt pijltje. Dank voor de hulp! :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:15
Ah ok. Ik dacht dat je bedoelde dat je helemaal geen workspaces meer wilde hebben. Ik heb het zelf ook wel eens (zelden) dat wanneer ik scroll in een venster dat dan de workspace verspringt. Alsof je op de desktop scrollt. Heel vreemd inderdaad.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11-2025

jelly

Arch Linux

Deze info staat toch allemaal in de compiz fusion manager of settings manager?

Keep it simple stupid