Op dit moment heb ik via XS4All een ADSL-lijn via ISDN, die oorspronkelijk van Demon afkomstig is. Ik ben een tevreden XS4All klant, maar wil van de ISDN af. Ik ben op zoek naar de volgende eindsituatie:
* goedkoopste mogelijke ADSL-abonnement van XS4All (huidige "Demon"-abonnement is op snel genoeg)
* bellen via VOIP
* meerdere van mijn huidige MSN's beschikbaar via VOIP
* geen ISDN meer
* belbudget analoge lijn voor noodgevallen
* Fritz!box voor aansluiten van de huidige ISDN apparatuur
Ik heb al aardig wat lopen zoeken, en trek de volgende conclusies:
* ISDN terugzetten naar analoog kan niet zonder tijdelijk de ADSL verbinding op te zeggen, te downgraden naar ISDN (zo'n 75 euro) en dan opnieuw aan te vragen
* Het is mogelijk om een tweede ADSL lijn aan te vragen met belbudget (zo'n 50 euro), daarna de ISDN nummers naar VOIP te migreren, en de oude ADSL op te zeggen
* Een nieuwe lijn is goedkoper dan downgraden
* XS4All kan maar een enkel nummer vanaf ISDN migreren, dus het is noodzakelijk VOIP van een andere provider af te nemen zoals BudgetPhone
Vragen:
* Kloppen mijn conclusies? Bijv. moet ik echt een tweede lijn aanvragen, en dan de oude opzeggen?
* Zie ik wat over het hoofd?
* goedkoopste mogelijke ADSL-abonnement van XS4All (huidige "Demon"-abonnement is op snel genoeg)
* bellen via VOIP
* meerdere van mijn huidige MSN's beschikbaar via VOIP
* geen ISDN meer
* belbudget analoge lijn voor noodgevallen
* Fritz!box voor aansluiten van de huidige ISDN apparatuur
Ik heb al aardig wat lopen zoeken, en trek de volgende conclusies:
* ISDN terugzetten naar analoog kan niet zonder tijdelijk de ADSL verbinding op te zeggen, te downgraden naar ISDN (zo'n 75 euro) en dan opnieuw aan te vragen
* Het is mogelijk om een tweede ADSL lijn aan te vragen met belbudget (zo'n 50 euro), daarna de ISDN nummers naar VOIP te migreren, en de oude ADSL op te zeggen
* Een nieuwe lijn is goedkoper dan downgraden
* XS4All kan maar een enkel nummer vanaf ISDN migreren, dus het is noodzakelijk VOIP van een andere provider af te nemen zoals BudgetPhone
Vragen:
* Kloppen mijn conclusies? Bijv. moet ik echt een tweede lijn aanvragen, en dan de oude opzeggen?
* Zie ik wat over het hoofd?
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.