Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ADSL + ISDN naar ADSL + analoog

Pagina: 1
Acties:

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 16:37

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Op dit moment heb ik via XS4All een ADSL-lijn via ISDN, die oorspronkelijk van Demon afkomstig is. Ik ben een tevreden XS4All klant, maar wil van de ISDN af. Ik ben op zoek naar de volgende eindsituatie:
* goedkoopste mogelijke ADSL-abonnement van XS4All (huidige "Demon"-abonnement is op snel genoeg)
* bellen via VOIP
* meerdere van mijn huidige MSN's beschikbaar via VOIP
* geen ISDN meer
* belbudget analoge lijn voor noodgevallen
* Fritz!box voor aansluiten van de huidige ISDN apparatuur

Ik heb al aardig wat lopen zoeken, en trek de volgende conclusies:
* ISDN terugzetten naar analoog kan niet zonder tijdelijk de ADSL verbinding op te zeggen, te downgraden naar ISDN (zo'n 75 euro) en dan opnieuw aan te vragen
* Het is mogelijk om een tweede ADSL lijn aan te vragen met belbudget (zo'n 50 euro), daarna de ISDN nummers naar VOIP te migreren, en de oude ADSL op te zeggen
* Een nieuwe lijn is goedkoper dan downgraden
* XS4All kan maar een enkel nummer vanaf ISDN migreren, dus het is noodzakelijk VOIP van een andere provider af te nemen zoals BudgetPhone

Vragen:
* Kloppen mijn conclusies? Bijv. moet ik echt een tweede lijn aanvragen, en dan de oude opzeggen?
* Zie ik wat over het hoofd?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Als ik het zo vlug door scan klopt het allemaal. Een ding zie ik niet staan, namelijk dat een ADSL modem voor een ISDN lijn niet (goed) werkt op een ADSL lijn die over PSTN loopt.

Kortom, je zult bij het wisselen van lijn ook moeten wisselen van modem. (Al kun je bij het aanvragen van een nieuwe lijn al snel een gratis modem er bij krijgen.)

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heb je die belbudget analoge lijn voor noodgevallen echt nodig? Die is zo behoorlijk duur en maakt je overstap ook ingewikkeld. Is een mobiele telefoon voor noodgevallen niet veel handiger?

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Kalizec, zover ik kan zien ondersteund de Fritz!box beiden. Zoniet, ik heb het apparaat nog niet en kan dus nog het juiste type uitkiezen.
asmi, mijn vriendin hecht daar erg aan, dus ja. Maar het is een goede vraag, het zou een hoop gedoe schelen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat betreft je Voip, als je geen waarde hecht aan de feitelijke nummers, voip van xs4all bied ook meerdere nummers aan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• kalizec
Milmoor schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 20:57:
Kalizec, zover ik kan zien ondersteund de Fritz!box beiden. Zoniet, ik heb het apparaat nog niet en kan dus nog het juiste type uitkiezen.
Lijkt me heel erg sterk (want ik heb nog niet een ADSL-modem gezien die dat kon), maar ik kan het niet uitsluiten tenzij je me vertelt welk model/type je van plan bent te halen.

Meestal refereert men aan PSTN ook wel als Annex A en ISDN als Annex B.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

Er zijn ook modems die zowel annex A als B aan kunnen.
Maar, wat is de exacte reden dat je alles om wil gooien ? Kosten besparing ?
Zet eens alles op een rijtje of jet wel de moeite waard is. Ik neem aan dat je ook bekend bent met ISDN2 naar ISDN1 migratie ?

[ Voor 65% gewijzigd door DukeBox op 17-01-2009 21:10 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Waarom wil je je ADSL-verbinding eigenlijk over die analoge belbudgetlijn?
Je kunt toch ook apart Belbudget aanvragen over het tweede aderpaar en dan na porteren van je MSN's gewoon je ISDN-abonnement opzeggen en je huidige ADSL op het eerste aderpaar laten doorlopen? Mogelijk moet je je huidige abonnement nog omzetten naar xs4all Only, maar als ik me niet vergis heb je dat als ex-Demon nu al.

@kalizec: De nieuwe FritzBox 7270 kan zowel Annex A als Annex B.

[ Voor 14% gewijzigd door asmi op 17-01-2009 21:23 ]

Verwijderd

Milmoor schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 18:50:
Op dit moment heb ik via XS4All een ADSL-lijn via ISDN, die oorspronkelijk van Demon afkomstig is. Ik ben een tevreden XS4All klant, maar wil van de ISDN af. Ik ben op zoek naar de volgende eindsituatie:
* goedkoopste mogelijke ADSL-abonnement van XS4All (huidige "Demon"-abonnement is op snel genoeg)
* bellen via VOIP
* meerdere van mijn huidige MSN's beschikbaar via VOIP
* geen ISDN meer
* belbudget analoge lijn voor noodgevallen
* Fritz!box voor aansluiten van de huidige ISDN apparatuur

Ik heb al aardig wat lopen zoeken, en trek de volgende conclusies:
* ISDN terugzetten naar analoog kan niet zonder tijdelijk de ADSL verbinding op te zeggen, te downgraden naar ISDN (zo'n 75 euro) en dan opnieuw aan te vragen
* Het is mogelijk om een tweede ADSL lijn aan te vragen met belbudget (zo'n 50 euro), daarna de ISDN nummers naar VOIP te migreren, en de oude ADSL op te zeggen
* Een nieuwe lijn is goedkoper dan downgraden
* XS4All kan maar een enkel nummer vanaf ISDN migreren, dus het is noodzakelijk VOIP van een andere provider af te nemen zoals BudgetPhone

Vragen:
* Kloppen mijn conclusies? Bijv. moet ik echt een tweede lijn aanvragen, en dan de oude opzeggen?
* Zie ik wat over het hoofd?
- Belbudget aanvragen op het 2de aderpaar.
- Xs4all ADSL-abonnement verhuizen naar die lijn (en omzetten naar Xs4all Only Start als je dat nog niet hebt).
- De voor jouw interessante ISDN-telefoonnummers porteren naar een VOIP-aanbieder.
- ISDN-abonnement is verdwenen en met een FritzBox 7170 Annex A (bruikleen bij Xs4all Only) kan nu alles wat je wilt + de kosten van dit alles heb je binnen 1 jaar terug.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Ik wil graag een drietal van mijn huidige nummers houden. Vandaar geen VOIP via XS4all. De reden dat ik over wil stappen: kosten, en onze huidige verbinding is instabiel. De verbinding zakt soms in elkaar, en regelt zich niet weer omhoog. Dit ontstaat vaak rond telefoongesprekken. Ja, ik heb indertijd een nieuwere NT1 genomen omdat ik een stokoud type had wat problemen op kon leveren. Dit is zeer waarschijnlijk goed oplosbaar, maar een mooie aanleiding om er nog eens goed naar te kijken wat ik er mee wil. Er was tot nu toe prima mee te werken, dus ik heb er nooit wat aan gedaan. Laatst ging het op een rot moment fout, dus ga ik er nu mee aan de slag.
ISDN (annex B ) pakt een groter deel van het spectrum weg, waardoor de maximale snelheid in niet ideale omstandigheden lager ligt. Als ik dan toch bezig ben, gelijk helemaal goed.

Ik zou ook eerst ADSL op het tweede paar kunnen aanvragen. ISDN-nummers migreren en daarmee opzeggen, en dan belbudget op de oude ISDN-lijn aanvragen. Dan heb ik eventjes geen noodtelefoon, maar dat is wel doenlijk.

tedq, XS4All is erg onduidelijk in welk modem ik in bruikleen krijg, dat is de FritzBox, en niet de Speedtouch?

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11 21:58
Ik meen dat je maar 2 van de 4 isdn-nummers kan migreren. Er zijn Fritzboxen voor zover ik weet die zowel annex A (analoog) als annex B (ISDN) aankunnen maar volgens mij de 7170 die je bij XS4All krijgt niet. Wel kan die ISDN-uit geven terwijl er analoog in gaat. Je kan er dus bijv een isdn-centrale achterhangen naast 2 gewone analoge uitgangen.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Overigens door de hogere spanning van ISDN is de inductie lager, waardoor over het algemeen een beter (lees: S2N ratio) signaal over de lijn gaat. Alleen wanneer je < ~1.3 KM van de centrale zit kun je winst halen in het extra stukje spectrum in het analoge signaal.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
ISDN Porteren van één of meerdere bestaande nummer porteren uit een ISDN bundel is mogelijk, maar de ISDN-aansluiting wordt bij het porteren opgezegd
Qua Annex A of B: de website is er erg onduidelijk in, maar na wat zoeken kan ik het wel indirect afleiden (verschillende firmware ter download): ondersteuning voor annex A of B zijn verschillende modellen.
Ik zit op 2414 meter. Ik kan het bericht niet terugvinden waar ik het verschil tussen A en B qua snelheid vandaan heb. Het had wat te maken met dat er in het frequentiebereik dat B extra pakte gemiddeld minder storingen optreden, waardoor de snelheid in slechte omstandigheden minder inklapte.

[ Voor 25% gewijzigd door Milmoor op 18-01-2009 09:42 ]

• kalizec
Milmoor schreef op zondag 18 januari 2009 @ 09:35:
Ik kan het bericht niet terugvinden waar ik het verschil tussen A en B qua snelheid vandaan heb. Het had wat te maken met dat er in het frequentiebereik dat B extra pakte gemiddeld minder storingen optreden, waardoor de snelheid in slechte omstandigheden minder inklapte.
Bij ADSL2+ heb je vanaf een meter of 500 te maken met 'minder' snelheid bij Annex B dan bij Annex A. Kortom, de snelheid begint eerder te 'vallen'. Je zou kunnen zeggen dat een Annex B lijn 250 tot 500 meter langer 'lijkt' dan een Annex A lijn, echter voor grotere afstanden (meer dan 3000 meter) loopt de boel verder uiteen.

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
Milmoor schreef op zondag 18 januari 2009 @ 09:35:
ISDN Porteren van één of meerdere bestaande nummer porteren uit een ISDN bundel is mogelijk, maar de ISDN-aansluiting wordt bij het porteren opgezegd
Qua Annex A of B: de website is er erg onduidelijk in, maar na wat zoeken kan ik het wel indirect afleiden (verschillende firmware ter download): ondersteuning voor annex A of B zijn verschillende modellen.
Ik zit op 2414 meter. Ik kan het bericht niet terugvinden waar ik het verschil tussen A en B qua snelheid vandaan heb. Het had wat te maken met dat er in het frequentiebereik dat B extra pakte gemiddeld minder storingen optreden, waardoor de snelheid in slechte omstandigheden minder inklapte.
Als je een ISDN lijn porteert, blijft het modem Annex B ook al heb je geen KPN abonnement meer. Op dit moment is het enige Fritz modem dat zowel Annex A als Annex B aankan de 7270 Internationale versie. Ook ik heb ISDN dus mijn modem (de 7270 Int.) draait onder Annex B. Ik ben wel van ISDN2 naar ISDN1 overgestapt met nu 2 i.p.v. 4 nummers wat een besparing opleverde van can € 5 per maand. Ik ben helaas nog geen provider tegengekomen die alle ISDN nummers porteert. Ik heb mij daar dus maar bij neergelegd.
Alternatieve manier om over te schakelen naar analoog is een tijdelijk abonnement op internet via de kabel. Dat de ISDN omzetten naar analoog. Je provider opzeggen en nadat je een analoge lijn hebt weer een nieuwe contract aangaan en het kabelinternet opzeggen. Dat kan meestal met een opzegtermijn van een maand, althans bij Ziggo.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

OrakelJos schreef op zondag 25 januari 2009 @ 21:12:
Ik ben helaas nog geen provider tegengekomen die alle ISDN nummers porteert. Ik heb mij daar dus maar bij neergelegd.
Bij het vroeger tiscali con je net zoveel nummers aanvragen/porteren als je wilde, koste 5€ per maand per nummer. Het enige probleem was dat de meeste modems/voip servers maar 2 sip accounts aan kunnen dus als je alles op 1 pots poort wilt hebben kan dat lastig worden.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Inmiddels heb ik een aanvraag voor een tweede telefoonlijn lopen (analoog). Zodra die er is vraag ik daarop ADSL aan, weer bij XS4All. Ik krijg dan een 7170 voor Annex A in bruikleen. 10 VOIP accounts, geen idee of dat SIP accounts zijn. Daarna naar VOIP, ondermeer budgetphone kan alles porteren. ISDN zeg ik via die route op zodra alles qua internet naar wens werkt. Hiermee ga ik van Annex B op mijn eerste lijn, naar Annex A op mijn tweede lijn. Eind resultaat is wat ik wil, en het is goedkoper dan downgraden.

[ Voor 5% gewijzigd door Milmoor op 25-01-2009 22:10 ]

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Milmoor schreef op zondag 25 januari 2009 @ 22:09:
Inmiddels heb ik een aanvraag voor een tweede telefoonlijn lopen (analoog). Zodra die er is vraag ik daarop ADSL aan, weer bij XS4All. Ik krijg dan een 7170 voor Annex A in bruikleen. 10 VOIP accounts, geen idee of dat SIP accounts zijn. Daarna naar VOIP, ondermeer budgetphone kan alles porteren. ISDN zeg ik via die route op zodra alles qua internet naar wens werkt. Hiermee ga ik van Annex B op mijn eerste lijn, naar Annex A op mijn tweede lijn. Eind resultaat is wat ik wil, en het is goedkoper dan downgraden.
Ja, dat zijn SIP accounts, dus Voipbuster, Voipdiscount, Sipgate, Stanaphone etc.
Kan je wel je ISDN hoodnummer meenemen naar de nieuw aan te vragen analoge lijn? Ik had begrepen dat dit niet kon.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Nee, dat is puur een noodtelefoon. Ik migreer het hoofdnummer met de MSN's naar VOIP.

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Welke provider heb je dan gevonden die alle MSN's overneemt?

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Budgetphone. Heb ik verder geen ervaringen mee en ook niet opgezocht. Dat komt wel als ik ADSL aanvraag (de analoge lijn komt 3 februari). Het is dus geen advies, niet positief en niet negatief. Ook weet ik niet of het er meer zijn die dit kunnen. Ik verwacht van wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Milmoor op 28-01-2009 18:03 ]

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
wij hebben nu al bijna 2 jaar zeer goede ervaring met callvoip.
voor zover ik weet gebruiken zij dezelfde achterliggende infrastructuur als budgetphone.
sinds kort bieden zij ook een dienst aan om eenvoudig van ISDN naar VOIP te migreren, waarbij alle 4 msn nummers kunnen worden meegenomen. De website hier van is isdn2voip.nl

[ Voor 13% gewijzigd door Aotearoa op 28-01-2009 19:57 ]

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
bigall007 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 19:55:
wij hebben nu al bijna 2 jaar zeer goede ervaring met callvoip.
voor zover ik weet gebruiken zij dezelfde achterliggende infrastructuur als budgetphone.
sinds kort bieden zij ook een dienst aan om eenvoudig van ISDN naar VOIP te migreren, waarbij alle 4 msn nummers kunnen worden meegenomen. De website hier van is isdn2voip.nl
Alleen jammer genoeg geen flat fee (voor zover ik kan zien) voor onbeperkt bellen naar vaste nummers in Nederland zoals bijv. Telfort wél biedt.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Inmiddels heb ik de analoge lijn, en wordt ADSL deze week opgeleverd. De FRITZ!Box 7170 die je er bij in bruikleen krijgt is echt een mooi apparaat. Wel even de firmware upgraden.

Betrouwbaarheid
Voip is minder betrouwbaar dan een analoge lijn. Het werkt meestal goed, maar niet altijd. Daarom heb ik een belbudget lijn. Als voip niet werkt pakt de 7170 netjes uitgaand de vaste lijn. Inkomend is nog wat zoeken. Mijn oude telefoonnummer is nu een voip-nummer. Misschien ga ik deze ooit naar de Bel-budget lijn migreren, maar ik weet niet of dat zomaar kan. Iets *61-achtigs (doorschakeling bij geen gehoor) is een alternatief, net als mogelijk ENUM.
Ter info met dank aan TweakPhone:
*21 – Doorschakelen
U kunt oproepen naar uw telefoon doorschakelen naar elk ander willekeurig nummer op of buiten het netwerk
*61 – Doorschakelen bij geen gehoor
Met *61 kunnen oproepen naar uw telefoon worden doorgeschakeld als uw telefoon niet wordt opgenomen na circa 5 keer of circa 25 seconden.
*67 – Doorschakelen bij bezet
Met *67 kunnen oproepen doorgeschakeld worden indien uw toestel bezet is. Dit kan naar elk ander nummer binnen of buiten het netwerk.

Uitgaand telefoonverkeer
Ik ga bellen via VOIPbuster, dat kost zo'n 10 euro per vier maanden (alles inbegrepen) als je niet teveel belt. Je krijgt een ontzettende stapel gratis belminuten. Bel je meer of zijn de 4 maanden om, dan bel je tegen een erg laag tarief eerst de 10 euro op waarna je bij moet kopen. Afhankelijk van waar je vaak naar toe belt kan je ook gebruik maken van een van de andere BetaMax dochters zoals VOIPstunt. Het enige verschil lijken de bestemmingen waar je goedkoop/gratis naar toe belt te zijn..

Inkomend gespreken
Hiervoor heb je natuurlijk minstens een nummer nodig. XS4All biedt sinds heel kort ook het porteren van meerdere nummers van een ISDN lijn. Ik weet alleen nog niet zeker hoeveel dit kost. Dit lijkt 5 euro per nummer per maand te zijn en 10 euro per nummer eenmalig. Waarschijnlijk wordt het BudgetPhone prepaid. Daar kost dit 10 euro per nummer per jaar en 20 euro per nummer eenmalig. CallVoip lijkt me vooral bedrijfsmatig interessant. Ik bel hiervoor niet genoeg.

Inkomend + uitgaand
Om te bellen heb je geen telefoonnummer nodig. Het is wel handig om een nummer mee te geven, sommige mensen nemen anders niet op. Het nummer wat je meegeeft naar buiten kan bij VoipBuster een willekeurig nummer dat je in bezit/beheer hebt zijn, mits je via hun client dit nummer valideert. Je kan dus niet met 112 uitbellen ;). Zie hier hoe je dit instelt op een 7170. Zover ik snap moet de proxyserver echter leeg blijven om ENUM goed te laten werken. Ik heb dit nog niet kunnen testen aangezien ADSL nog niet opgeleverd is

[ Voor 13% gewijzigd door Milmoor op 01-03-2009 15:22 . Reden: Tariefinfo XS4All aangevuld, doorschakelen opgenomen ]

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:51
Milmoor schreef op zondag 01 maart 2009 @ 14:43:
[knip]
Inkomend + uitgaand
Om te bellen heb je geen telefoonnummer nodig. Het is wel handig om een nummer mee te geven, sommige mensen nemen anders niet op. Het nummer wat je meegeeft naar buiten kan bij VoipBuster een willekeurig nummer dat je in bezit/beheer hebt zijn, mits je via hun client dit nummer valideert. Je kan dus niet met 112 uitbellen ;) Zie hier hoe je dit instelt. Zover ik snap moet de proxyserver echter leeg blijven om ENUM goed te laten werken. Ik heb dit nog niet kunnen testen aangezien ADSL nog niet opgeleverd is
Het inkomende nummer meegeven met het bellen lukt hier met een handytone386 in combinatie met voipbuster nog niet. Wel met de standaard software client maar met mijn handytone386 niet dus. Kun jij vertellen of je dit met een hardware client voor elkaar hebt gekregen en zoja hoe?

Verder volg ik dit topic met belangstelling gezien dat er hier nog altijd een adsl + isdn verbinding gebruikt word gezien de "waarde" van de telefoonnummers die aan de isdn aansluiting zitten.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Milmoor schreef op zondag 01 maart 2009 @ 14:43:
Het nummer wat je meegeeft naar buiten kan bij VoipBuster een willekeurig nummer dat je in bezit/beheer hebt zijn, mits je via hun client dit nummer valideert. Je kan dus niet met 112 uitbellen ;). Zie hier hoe je dit instelt op een 7170.
Dat was ook mijn probleem. Sommige nummers wil ik gewoon niet kwijt. Ik stel het CLIR in in de 7170 in (klik op bovenstaande link). Dit is echter nog theorie aangezien ADSL nog niet werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Milmoor op 01-03-2009 15:23 . Reden: Kleine aanvulling ]

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Alles is aangesloten. Ik heb nu wat te spelen. Ik heb fritz.box in de hosts-tabel opgenomen omdat anders het diagnose programma elke keer vind dat dit adres niet geresolved kan worden. Waarschijnlijk komt dit doordat ik met een fixed IP met externe DNS i.p.v. via DHCP werk. De DSL monitor in het diagnose programma (http://fritz.box/html/indexwatch.html) moet je trouwens gewoon in een browser openen. Dit werkt niet in het FRITZ!DSL Start Center.
nas1984, ik laat nog weten hoe de telefonie bevalt. Bedankt voor de belangstelling.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Een tussenstand:

Ik kan gebeld worden via de analoge belbudgetlijn op de Fritz!Box analoge lijn: check
Ik kan bellen via de analoge telefoon op de Fritz via VOIP: check
Ik vergeet te kijken naar nummerweergave:check
Mijn oude hoofdnummer via mijn ISDN DECT telefoon doorgeschakeld (*21) naar mijn belbudget nummer: check
Ik kan gebeld worden op mijn oude hoofdnummer op de Fritz!Box analoge lijn: check
ISDN DECT centrale omgezet naar de Fritz!Box: check
Wizard in Fritz!Box gedraaid voor aansluiten ISDN PBX maar instructies genegeerd: check
Ik kan bellen via mijn ISDN DECT telefoon op de Fritz via VOIP: check
Nummerweergave via Voip werkt niet: ouch
Ik zet het vinkje bij "Use Internet number for registration" aan: check
Nummerweergava via VOIP werkt: check
Ik kan niet gebeld worden op mijn DECT set: ouch
Ik voer de instructies om de MSN's te wissenuit: check
Ik negeer de instructies om MSN's toe te kennen: check
Ik kan bellen met mijn DECT set: check

Alles werkt voor alsnog naar wens. Ik kan bellen en gebeld worden op mijn oude hoofdnummer via de nieuwe lijn. Zodra dit een week zo blijft zonder ongelukken of een boze vriendin ga ik mijn ISDN-nummers migreren. Ik kan nog wat spelen met MSN's, maar vooralsnog heb ik die niet nodig.

Een aandachtspunt: de Fritz-box is erg traag met het over laten gaan. Dit lijkt langer te duren dan normaal, maar ik heb dit niet echt goed getest. Ga ik op een rustig moment nog doen.

[ Voor 19% gewijzigd door Milmoor op 04-03-2009 20:27 . Reden: Kleine verbeteringen ]

• kalizec
Wat betreft nummerweergave. Er zijn twee standaarden voor nummerweergave. Meestal kun je in je modem instellen welke standaard doorgegeven moet worden naar de toestellen. Ik kan op mijn Zyxel namelijk kiezen tussen DTMF en FSK.

KPN gebruikt DTMF voor haar netwerk, en dus zijn de meeste in NL verkochte nummermelders DTMF. Echter wordt FSK internationaal heel veel meer gebruikt (is ook imho een betere standaard). De vraag is welke van die twee je DECT set nodig heeft.

Ook is mijn ervaring dat sommige DECT-sets niet goed overweg kunnen met nummermeldingen in de 'andere' standaard en vervolgens inderdaad niet gebeld kunnen worden. Dus het lijkt mij dat je hier twee vliegen in één klap op zou kunnen lossen.

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

ter informatie: je kunt tegenwoordig meer dan 2 msn's porteren naar xs4all :

http://www.xs4all.nl/alle...ehoud_faq.php#isdnnummers

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Kalizec: goed om te weten. Dat had veel zoekwerk kunnen besparen. Gelukkig was ik domweg een vinkje vergeten. Ik heb het bewust stapgewijs en daardoor wat minder overzichtelijk opgeschreven zodat anderen van mijn fouten kunnen leren:
Ik zet het vinkje bij "Use Internet number for registration" aan: check
Nummerweergava via VOIP werkt: check

_fm: bedankt voor de tip. Helaas zijn ze niet echt duidelijk over de kosten, maar daar bel ik nog achteraan.
XS4All biedt sinds heel kort ook het porteren van meerdere nummers van een ISDN lijn. Ik weet alleen nog niet zeker hoeveel dit kost. Dit lijkt 5 euro per nummer per maand te zijn en 10 euro per nummer eenmalig. Waarschijnlijk wordt het BudgetPhone prepaid. Daar kost dit 10 euro per nummer per jaar en 20 euro per nummer eenmalig.

[ Voor 10% gewijzigd door Milmoor op 04-03-2009 21:27 ]

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Net telefonisch contact gehad met XS4All. Je hebt per MSN die je wil porteren een eigen bellen-abonnement nodig. Dus vijf euro per nummer per maand. Omdat de meeste mensen de meerdere MSN's puur gebruikten om kosten te scheiden of om de fax makkelijk bereikbaar te hebben lijkt me dat ze hier niet veel succes mee gaan hebben. Als iemand perse toch van ISDN naar bellen bij XS4All zou willen is dit een optie:
  • migreer alles naar BudgetPhone (prepaid)
  • ISDN is nu weg
  • migreer het nummer(s) waarmee je wil uitbellen daarna naar XS4All
  • je bent nu bereikbaar onder je oude MSN's en belt toch via XS4All

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Inmiddels is mijn oude ADSL opgezegd per 1 april. Het bellen via VOIP werkt goed, net als de doorschakeling van mijn oude nummer. Ik heb bij BudgetPhone nummerportering aangevraagd zodat ik van ISDN af ben met behoud van mijn mooie nummers. Deze is "verstuurd", maar ik heb nog niets ontvangen. Niet per post en niet per mail. Ga ik volgende week achteraan. Vooralsnog gaat alles zoals gepland (inclusief wat ongemak).

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
De 29ste zijn mijn nummers gemigreerd. Het was even verrassend dat de doorschakelingen wel actief bleven, maar dat was zo aan te passen. ISDN is nu helemaal beeindigd, ik moet nog wel in de gaten houden of KPN het daar qua facturen ook mee eens is.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Zelfs de facturen gaan goed. Ik ben erg tevreden. Ik bel alles nu via VOIP, tenzij of mobiel, of internet er uit ligt.

[ Voor 41% gewijzigd door Milmoor op 08-06-2009 20:40 ]

Pagina: 1