Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik ben met photoshop bezig voor een website en nu wil ik deze afbeelding gebruiken: Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/8685/groenyr1.th.jpg
Bij deze wil ik de achtergrond weghalen zodat hij transparant wordt. Dit is niet te doen met de marquee tool want die is niet nauwkeurig genoeg. Is er bijv. een mogelijkheid om de kleur wit uit de afbeelding te filteren?
Op google kan ik niets vinden.

Alvast bedankt.

Gr Sander :)

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 21:44

Zerora

Ik Henk 'm!

Er zijn verschillende bewerkingen om dit te kunnen doen, maar dat hangt er een beetje vanaf waar de afbeelding op moet komen. Wat voor achtergrond moet de afbeelding gaan bedekken?
Indien een lichte achtergrond, kun je ook al een heel eind komen met blending modes bijv.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-01 15:31
Wellicht de blending mode v.d. layer op multiply of overlay zetten.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:10

E-Vix

Nu met sneeuw!

In Photoshop kan je bij select kiezen voor select color. Dan kan je dus al het wit in één keer selecteren en daarna verwijderen. Staat gewoon bij het kopje select...

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-01 15:31
Dat kan inderdaad ook, en dan een mask op je layer zetten en die selectie vol kalken met zwart. Denk alleen dat je dan niet zulke mooie randjes krijgt.

[ Voor 22% gewijzigd door Giant87 op 17-01-2009 18:32 ]

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Je zou inderdaad met een colorselect of replace color kunnen werken, alleen door de lage resolutie van je img denk ik niet dat het mooi gaat worden. Misschien een combinatie van beiden en een softbrush?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Ik heb zelf behoorlijk wat ervaring met chromakeying, wat je op dit plaatje relatief makkelijk kan doen is keyen op intensiteit. Je zal zelf wat werk moeten doen om de jpeg artifacts eruit te krijgen.

2 sec werk heb je bijvoorbeeld dit:
Afbeeldingslocatie: http://arjanhouben.nl/images/groenyr1_mask.jpg

omzetten naar HSV -> Hue discarden, Value (intensiteit) omdraaien, en optellen met Saturation

zet hier met de hand een verloopje bij en je hebt een aardig nauwkeurig masker :)

[ Voor 9% gewijzigd door Arjan op 17-01-2009 18:42 ]

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En dit staat in WEB omdat ... :?
Waar hoort mijn topic?

WEB >> GFX

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• damnengineer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Maak een masker aan, plaatje in je masker pasten, invert je masker en werk met curves om het te finetunen (je zult het contrast behoorlijk moeten verhogen), dit komt uiteindelijk op hetzelfde neer als Arjans advies. Dan een beetje je masker bijpainten en evt hier en daar wat kleur "bijpunten". Je kunt het beste met een masker werken aangezien je dan veel meer controle hebt.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 21:44

Zerora

Ik Henk 'm!

Mocht je nog steeds naar een manier zoeken, probeer dit eens:

Ga naar Filter > extract (of extraheren in NL) en kleur daar de randen waar je transparantie wilt hebben en dan fill je de rest wat je nog wilt hebben. Easy as that. :)

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Pagina: 1