Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EXCEL 2007] Punt en komma notatie in grafiek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

In Excel 2007 wil ik een grafiek maken van een tabel, dit tabel bevat bedragen in euro's. Eerst had ik het probleem wanneer ik 1000 intypte, dat Excel er 1,000.00 van maakte. Ik heb dit kunnen corrigeren door scheidingstekens van systeem gebruiken uit te vinken en bij decimaalteken een komma en bij duizendtallen een punt neer te zetten.
Echter, wanneer ik nu een grafiek maak, staat bij de asgegevens 1,000.00 in plaats van 1.000,00, terwijl de notatie in het bijbehorende tabel wel juist is.

Een plaatje ter verduidelijk:
http://i44.tinypic.com/j15xxv.jpg

Iemand een idee?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Alhoewel ik 2007 niet ken, lijkt het me sterk dat de notatie-mogelijkheden sterk afwijken van eerdere edities.

De wijze waarop Excel waarden noteert in grafieken, staat los van de notatie in de brontabel(len). Je kunt in een tabel dus kiezen voor een opmaak met currency-symbolen, terwijl je in een grafiek over die tabel weer een heel andere notatie kunt gebruiken.

Oplossing: klik op de y-as (waar je waarden in staan) in de grafiek, selecteer tabje 'Getal' en maak je keuze.

Verwijderd

Als je op de grafiek klikt, dan op 'indeling' (licht groen op bovenaan in de menubalk). Daar kies je "Assen" > "Primaire verticale as" (of horizontaal, al naar gelang waar het fout gaat) > "Meer opties voor ...."

Onder het 'tabje' notatie kan je zorgen dat de schrijfwijze goed verschijnt.

Ik vermoed dat het bij jou standaard fout gaat door verkeerde landinstellingen. In de VS schrijven ze namelijk punten waar wij komma's schrijven, en vice versa.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt het is gelukt.

Ik heb de taalinstellingen van Windows veranderd van NL naar UK, en vervolgens terug van UK naar NL, en nu werkt het wel naar behoren.

Frappant..., maar het werkt weer!

Verwijderd

Ja, lang leve de uniformiteit... 8)7