Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb beneden een experia box (Speedtouch 780) staan waar drie pc's draadloos aan verbonden zijn. Nou wil ik boven op zolder (waar één van die pc's staat) een Speedtouch 580 plaatsen die daar als een soort bridge werkt...

Ik heb dit nu geprobeerd en de Speedtouch 580 lijkt te verbinden met de 780 (Ethernet, power knipperen groen, WLAN rood) en mijn laptop krijgt succesvol verbinding met de 580 (draadloos (trouwens onbeveiligd terwijl de 780 met WPA-PSK beveiligd is)). Hij kan alleen geen verbinding krijgen via bedraad internet..?

Mijn vraag dus: Hoe kan het dat:
1. Deze twee zo simpel verbinden (had wel een hoop gerotzooi verwacht)?
2. De 580 onbeveiligd netwerk heeft?
3. Ik niet in het configuratiescherm van de 580 kan komen (wel in die van de 780)?
4. Ik geen verbinding krijg via bedraad netwerk met de 580 (en wel draadloos)?

In ieder geval bedankt voor het lezen...

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Hawk
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-01 21:48
1. Deze twee zo simpel verbinden (had wel een hoop gerotzooi verwacht)?
Zelfde merk en serie ;-)

2. De 580 onbeveiligd netwerk heeft?
Zal wel standaard zijn (of misschien 2e hands?)

3. Ik niet in het configuratiescherm van de 580 kan komen (wel in die van de 780)?
A.) Je laptop op automatisch IP-adres verkrijgen instellen
B.) Draadloos uitschakelen op de laptop
C.) Met een kabel aan de 580 verbinden
D.) Zoek nu het ip-adres van de standaardgateway op (via Start > uitvoeren > CMD > ipconfig)
E.) Type dat ip-adres in je webbrowser in

4. Ik geen verbinding krijg via bedraad netwerk met de 580 (en wel draadloos)?
zie hierboven bij 3.

--
Momenteel werk ik thuis met 2x een 780. Zijn beide gekoppeld via bedraad en draadloos. (Draadloos via het ingebouwde WDS systeem). Zodat je draadloos automisch kunt overschakelen tussen de 2 accespoints.

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn bedoeling is dus eigenlijk om de 580 als een soort brigde te gebruiken zodat ik geen hele kabel naar boven moet trekken om verbinding met mijn ps2 te maken...
Ik had een hoop gekloot verwacht omdat ik eigenlijk geen idee heb hoe je deze als brigde in moet stellen...
Hoe moet ik deze als bridge instellen?

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik volg dit topic met belangstelling, mij is het ook nog niet gelukt met de speedtouch 716 en de speedtouch 780. wat ik wel weet is dat je blijkbaar de speedtouch configuration wizard moet gebruiken om de bridge functionaliteit in te stellen (anders blijft het een router). Kijk even naar mijn topic om alvast wat eerste stappen te zien.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2009 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de twee routers achter elkaar hangt en je zorgt ervoor dat ze niet in hetzelfde ip range zitten

Dus bijvoorbeeld de 1 in 192.168.1.254 en de andere in 192.168.2.254 dan moet je ze gewoon aan elkaar kunnen knopen. Draadloos configureren als het goed is pakt je pc / notebook automatisch de sterkste verbinding en zou het volgens mij aarrdig moeten werken zo.

Het probleem van inloggen etc. lijkt mij ook te maken hebben met feit dat ze hoogstwaarschijnlijk in dezelfde range zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 20:24
De 580 zit ergens in je netwerk, maar je weet niet helemaal waar, je kan er wel in maar dan moet je het ip weten.
aangezien ik aanneem dat dhcp uit staat is dat nog niet zo heel makkelijk, wanneer je dat ip uitgevogeld hebt kun je wel gewoon met dat ip adres in setup komen en je WLAN beveiliging opzetten.
het is namelijk zo dat de 780 jou je IP toewijst en dat is dus de standaard gateway.
over het probleem met het draad, zit de kabel van de 780 naar de 580 in de WAN poort of in een LAN poort? want de 4 Lan poorten vormen als je DHCP uitzet eigenlijk gewoon een switch, dus dan zou je dat even moeten proberen, ik heb mijnes op die manier opgezet en het werkt perfect.
Pagina: 1